Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

illegal-art.net/allday/

På min födelsedag vill jag att alla ska ladda ner den här mixtapen.

Det spelar ingen roll om ni tar seperated eller one seamless track.

Snubben har samplat över 370 låtar och gjort ett enda långt mixtape som vid uppdelning blir 12 låtar.

Bäst som fan.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På fredag släpps Foo Fighters nya platta Wasting Light, jag tillhörde dom lyckligt utvalda som fick se Foo Fighters på Nalen för drygt en månad sedan där dom spelade igenom skivan, och det är det enda gången jag hört låtarna, förutom dom två musikvideorna dom gjort.

Det känns som dom tagit med "arenarocksrefrängerna" som dom utvecklat på dom tre senaste skivorna och blandat det med dom hårda verserna som fanns på deras tidigare plattor. Skivan låter riktigt hård och är proddad av Butch Vig som producerade Nirvana.

Spelningen med Band Of Horses på Stadion i sommar kommer bli tung!

White Limo feat Lemmy Kilmister of Motörhead

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som gillar trance (alla tre av er...), spana in den här:

Armin Van Buuren – A State Of Trance 2008 CD 1 - On The Beach: Full Continuous DJ Mix

Den är 74 minuter lång och det är bara en massa soft "bakgrundsmusik". Knappt någon sång, ingen supertydlig melodi, bara härlig avslappnande trance. Lyssna någon minut så förstår ni vad jag menar. Även de som inte är så intresserade av genren borde ge den ett försök i alla fall, tror att de flesta tycker den är ganska skön. Fantastiskt bra musik att arbeta till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sökte efter en video till den här låten men jag hittade tyvärr ingen så Spotify länk får duga!

Riktigt skönt låt!

----

Justice har släppt ny singel! Eller ja, riktigt "ny" är den inte men den finns i varje fall på Spotify nu!

Låter grymt bra enligt mig iaf, texten var intressant den med.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror du den bästa svenska artister? Jag gillar The Tallest Man on Earth och gamla verk The Cardigans (Gran Turismo B) ). Ulrik Munther, den unge gitarristen och sångaren. Men jag skulle vilja veta mer. Vibrasphere är mycket lugnande. :>

Det var inget!

Tipsar om The Sounds - Dance with the devil

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor