Tweak Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 (redigerad) Slutligen denna gamla godingen från Jedi Mind Tricks. Man behöver lyrics för att kunna hänga med... Fyfan, det där var riktigt bra, men så är ju Jedi Mind Tricks grymma också. Mina favoriter är Jedi Mind Tricks – Put em in the Grave och Jedi Mind Tricks – Blood In Blood Out. ------------------------ Vill tipsa om Memory Tapes som helt och hållet gått förbi mig. Låten Bicycle är en av de allra bästa som släpptes 2009, gitarren som börjar runt 3:40 är ofattbart vacker. Redigerad 11 januari, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Slutligen denna gamla godingen från Jedi Mind Tricks. Man behöver lyrics för att kunna hänga med... Dom är riktigt tunga, ska du gå på deras spelning? 18 feb på Debaser Medis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Dom är riktigt tunga, ska du gå på deras spelning? 18 feb på Debaser Medis. Jag har funderat på det men är inte så jätteinlyssnad och vet inte hur bra de är live. Brukar dessutom tycka att hiphop live är ganska kasst tyvärr. --- Tips är att lyssna på Massive Attacks texter, har rätt nyligen upptäckt hur fina de är. Början på Blue Lines: Can't be with the one you love then love the one you're with Spliff in the ashtray, red stripe I pull the lid Her touch tickles, especially when she's gentle But I don't hear her words 'cause I slide the instrumental Keep the girl in the distance, moves are very hazy No sunshine in my life the way I deal is shady Skip hip data to get the anti-matter Blue lines are the reason why the temple had to shatter To the sound of silence surrounded by the mass Her face is on the paper not the strangers that I pass The ones that looking back to see if they are looking back at me Are you predator or do you fear me http://www.youtube.com/watch?v=pi9Jkkf1u6g Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 (redigerad) Hardstyle Mix Masterz #1 - Headhunterz http://clubdrive.org/uploads/posts/2009-10/1255616229_00_va_-_hardstyle_mix_masterz_nr_1_headhunterz-cd.jpg Nu är det väl knappt någon här som lyssnar på Hardstyle, men om ni gör det (och speciellt om ni gillar Headhunterz) - lyssna på den här! Många av låtarna hade jag heller inte ens hört, men fan vad bra de är! Redigerad 12 januari, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Hardstyle Mix Masterz #1 - Headhunterz Nu är det väl knappt någon här som lyssnar på Hardstyle, men om ni gör det (och speciellt om ni gillar Headhunterz) - lyssna på den här! Många av låtarna hade jag heller inte ens hört, men fan vad bra de är! Vad är skillnaden på hardstyle och trance? Lyssnar på den där på youtube nu, är helt okej precis som annan trance/hardstyle. - Italiensk patriotmusik: Ultima Frontiera - Il Destino Di Un Guerriero Ci rivedrem nel Valhalla a brindar con gli Dèi e a gustare quel nettare destinato agli eroi ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Vad är skillnaden på hardstyle och trance? Lyssnar på den där på youtube nu, är helt okej precis som annan trance/hardstyle. Hardstyle kallas ibland hard trance, det är alltså en lite hårdare stil av trance, alltså lite som skillnaden mellan rock och hårdrock. Beaten, undertonerna, snare beats är annorlunda, lite mörkare och hårdare. Sen är ofta BPMen högre - sedan finns hardcore som är ännu högre BPM och råare ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 (redigerad) Jag har fått känslan av att hardstyle alltid är först lite uppladdning och sen ett parti av unts unts unts med väldigt distinkt och regelbunden bastrumma som man hoppar i takt med i jumspstyle och dylikt, och sen ett mellanspel och sen unts unts unts igen. Trance är mer melodiöst och snällare. Tiësto, Paul Oakenfold typ. Redigerad 12 januari, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 I see, då gillar jag trance och hardstyle och inte hardcore. Angerfist bör klassas som? Det finns ju några bra AF-låtar men allt som ofta är det för "hårt" och monotont. Dessutom är det ju satanistiskt och sådant ska man hålla sig borta ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 (redigerad) Går att tolka på många sätt, sedan finns det flera speciella Hardstyle-stilar också t e x Nu-Hardstyle. Det har smält samman så mycket så det går knappt att säga specifikt vad man gillar och inte gillar längre. Bättre att sortera det efter artist. Här är låten jag gillade mest i mixen, hade inte hört den. Pavo - Raven, sjukt bra! Redigerad 12 januari, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Går att tolka på många sätt, sedan finns det flera speciella Hardstyle-stilar också t e x Nu-Hardstyle. Det har smält samman så mycket så det går knappt att säga specifikt vad man gillar och inte gillar längre. Bättre att sortera det efter artist. Här är låten jag gillade mest i mixen, hade inte hört den. Pavo - Raven, sjukt bra! www.absolutehardstyle.blogg.no Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Modest Mouse - King Rat EPn från i fjol, "No One's First and You're Next", är sjukt bra. Skulle lätt hamnat på Listan om jag tog med EPs. Jag borde lyssna med på EPs. King rat har riktigt härligt musikarrangemang, med brass, mandolinplink, och en sådär brötande ledsen cello(?) i bakgrunden. Fantastisk låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Chimaira - Salvation http://open.spotify.com/track/1WCOiwYBGBXBqd0aekgqAi Typ världens grymmaste inledning på en låt, gitarrsvängen i början är värd att dö för! Öronorgasm, jag kom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 (redigerad) Tips till folk som ska se Bloc Party i februari - lyssna på förbandet delphic. De är riktigt bra. http://www.myspace.com/delphic Och nu nästan ett år senare har debutalbumet Acolyte släppts. http://images.jbhifi.com.au/43/75/4375581.jpg Och fy fan vad bra det är, den känns nästan bättre än det allra mesta som kom 2009. Jag lyssnade för första gången i förrgår och drogs verkligen in i det direkt, jag blev helt fångad av skivan. Det var längesen jag kände så första gången jag lyssnade på en platta. Såg någonstans att de jämfördes med 2ManyDj's och Justice vilket inte kunde vara mer felaktigt, det känns som att Delphic har betydligt mer substans och musiken är ju, trots alla laptops och synthar, i grund och botten gitarrdriven, vilket är en blandning som fungerar sjukt bra. Alla spår är riktigt, riktigt bra och enda besvikelsen är väl egentligen att album- och singelversionen av Doubt är betydligt sämre än originalversionen. Låttips: Acolyte Alycon Submission Counterpoint This Momentary Men man bör lyssna på hela skivan. Redigerad 15 januari, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Och nu nästan ett år senare har debutalbumet Acolyte släppts. http://images.jbhifi.com.au/43/75/4375581.jpg Och fy fan vad bra det är, den känns nästan bättre än det allra mesta som kom 2009. Jag lyssnade för första gången i förrgår och drogs verkligen in i det direkt, jag blev helt fångad av skivan. Det var längesen jag kände så första gången jag lyssnade på en platta. Såg någonstans att de jämfördes med 2ManyDj's och Justice vilket inte kunde vara mer felaktigt, det känns som att Delphic har betydligt mer substans och musiken är ju, trots alla laptops och synthar, i grund och botten gitarrdriven, vilket är en blandning som fungerar sjukt bra. Alla spår är riktigt, riktigt bra och enda besvikelsen är väl egentligen att album- och singelversionen av Doubt är betydligt sämre än originalversionen. Låttips: Acolyte Alycon Submission Counterpoint This Momentary Men man bör lyssna på hela skivan. Låter riktigt intressant. Eftersom jag gillar Justice ska jag absolut kika in dem! Ptja... Jag kör ett aningen äldre, men fortfarande riktigt bra, tips i form av The Beatles - Girl http://www.youtube.com/watch?v=2cMF9AvQHyo En otroligt mysig låt en sådan här mörk januarikväll. Thumbs up! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Men man bör lyssna på hela skivan. Tack för tipset! Tillagd i min 'Att lyssna på'-lista. Adam Green har släppt nytt, blev jag varse om tack vare Spotify's startsida. Jag gillar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2010 Låter riktigt intressant. Eftersom jag gillar älskar Justice ska jag absolut kika in dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2010 Dock skrev jag ju att de inte var alls lika Justice, men låt inte det hindra er från att kolla upp dem. ---------------------------------------------- Edward Sharpe and The Magnetic Zeros - Home Helt underbar folkrock från Kalifornien. Hyfsat klassiskt sätt bandet blev till på: "After breaking up with his girlfriend, moving out of his house, and joining Alcoholics Anonymous, Ebert began work on a story about a messianic figure named Edward Sharpe. According to Ebert, Sharpe "was sent down to Earth to kinda heal and save mankind...but he kept getting distracted by girls and falling in love." Ebert later met singer Jade Castrinos in Los Angeles. In the summer of 2009, as Edward Sharpe & the Magnetic Zeros, Ebert and Castrinos toured the country with a group of fellow musicians in a big white school bus." http://open.spotify.com/track/10ViidwjGLCfVtGPfdcszR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2010 (redigerad) Dock skrev jag ju att de inte var alls lika Justice, men låt inte det hindra er från att kolla upp dem. Ahh, misread. Pinsamt, pinsamt! Fast dem var bra! Redigerad 16 januari, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 16 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2010 Hehe hade missat att den kommit upp på spotify, ty Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2010 Dock skrev jag ju att de inte var alls lika Justice, men låt inte det hindra er från att kolla upp dem. ---------------------------------------------- Edward Sharpe and The Magnetic Zeros - Home Helt underbar folkrock från Kalifornien. Hyfsat klassiskt sätt bandet blev till på: "After breaking up with his girlfriend, moving out of his house, and joining Alcoholics Anonymous, Ebert began work on a story about a messianic figure named Edward Sharpe. According to Ebert, Sharpe "was sent down to Earth to kinda heal and save mankind...but he kept getting distracted by girls and falling in love." Ebert later met singer Jade Castrinos in Los Angeles. In the summer of 2009, as Edward Sharpe & the Magnetic Zeros, Ebert and Castrinos toured the country with a group of fellow musicians in a big white school bus." http://open.spotify.com/track/10ViidwjGLCfVtGPf dcszRHaha, skaplig lästabbe av mig. Men anyways - de var bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts