Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Lady GaGa - Bad Romance

Jag må äventyra alla framtida musikpriser, men... fan - det är ju en bra låt. Jag önskar bara att nå-

gon 'cool' artist kunde göra en bra cover på den, typ MGMT, The Kooks - eller kanske Modest Mouse?

Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att någon typisk radiodänga var bra men Bad Romance är faktiskt det. Till och med en av mina mest inbitna hårdrockarkompisar gillar den. Förstår inte hur det kunde hända. Det är något med den låten alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lady GaGa - Bad Romance

Jag må äventyra alla framtida musikpriser, men... fan - det är ju en bra låt. Jag önskar bara att nå-

gon 'cool' artist kunde göra en bra cover på den, typ MGMT, The Kooks - eller kanske Modest Mouse?

Jag gillar både Poker Face, Just Dance och Paparazzi men Bad Romance är ju inget vidare alls. Starka olustkänslor vid "Ra-ra-ra":andet.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja lyfta fram några nationalsånger. Någon som har några tips på vackra sådana utöver dem som jag vill delge?

Sovjets nationalsång

Sjukt mäktig, den som inte blir arbetarbroder av denna bör skickas till Gulag!

God save the Queen

Smått gullig. Galen i allsång vid exempelvis fotbollsmatcher.

La Marseillaise

Denna har allt som en nationalsång ska innehålla. Väldigt pampig och storslagen.

Fratteli d'Italia

Lite cirkusvarning men helt okej enligt mig ändå.

Du gamla, du fria

Självklart är jag tvungen att ha med denna, inte den bästa i sammanhanget men rätt så fin.

Eller är det bara dunka-dunka musik som gäller här? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag gillar verkligen Esquivel, han tipsar jag om! och Jean-Jacques perrey. jag gillar sån musik.

Kollade några youtubeklipp - bra tips, tack!

Outkast feat. Sleepy Brown & Jazze Pha - Bowtie

Grymt skön låt! Har tagit mig an projektet att verkligen lyssna

in mig på hela massiva skivan "Speakerboxxx / The Love Below".

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Khoma - The Guillotine

http://open.spotify.com/track/6eFujKSm8XJeQ1S5McdwX8

Vad ska man kalla det här? Svensk Alternative/Post-Rock/Post-Metal med sång plus lite fiolstråkar! Från Umeå!

Låter grymt bra och jag tror att jag kommer spendera många timmar lyssnades på Khoma.

Jag vet att ni tycker att jag för det mesta postar dålig metal, men jag har även ett öra för post-rock!

Så ge Khoma en chans, allt jag begär är att ni lyssnar på just denna låten, det är bara en inledning till

resten av albumet som blir lite hårdare eftersom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor