Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Techno is the shit just nu!

Kim Sozzi - Break Up ( 2 - 4 Grooves Remix)

Gino M Vs Ray K - Here Without You (Top Modelz Remix Edit)

Kanske ingen låt som folk vanligtvis brukar tipsa om men kom över den här låten tidigare idag och den får mig verkligen att vilja dansa. Kim Sozzi - Break Up (2-4 grooves remix)

Har just kollat igenom mina tidiga musiktips i den här tråden och jävlar vad pinsamt. Så rutten musik man lyssnade på för något år sedan. Visst, vissa saker finns kvar även idag, men det jag brukade tipsa om för några år sedan gick över gränsen, totalt. Hittade dock det här tipset (som Lajnux varit så snäll och repostat i år) och ja, jag är störtförälskad i låten. Så otroligt bäst bara.

Spotifyyyyyy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, sajten! :confused:

Jag har nyligen blivit småkär i Bob Dylan och hans verk, men till min stora förtvivlan så finns det knappt någon musik alls på Spotify! Så jag undrar då vilka album det är man bör införskaffa sådär till en början. Tackar, tackar i förväg! :wub:

• The Freewheelin' Bob Dylan
  • Bringing It All Back Home
  • Highway 61 Revisited
  • Blonde On Blonde
  • Blood On The Tracks

Detta är vad du behöver, det mesta andra är skräp.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• The Freewheelin' Bob Dylan
  • Bringing It All Back Home
  • Highway 61 Revisited
  • Blonde On Blonde
  • Blood On The Tracks

Detta är vad du behöver, det mesta andra är skräp.

Tycker Nashville Skyline och New Morning är rätt bra album också, även om de countrypastischerna väl inte går lika djupt textmässigt som de nämnda.

----

Musiktips?

Jag tipsar idag om Led Zeppelin - Houses of the Holy (låten alltså, inte albumet), bra musik att spela coron till. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor