Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag tipsade om Now, Now Every Children en dag efter att jag hört dem för första gången. En vecka senare är jag helt fast. Tjejens (vars namn jag inte luskat fram ännu) röst, instrumenten och allt annat är wunderbart! Kärlek på dem!

Hon heter Cacie. :D

Jag vill, precis som KvaddadPadda, tipsa om Mumford & Sons. Sigh No More är en sjukt mysig skiva som sätter sig direkt, perfekt att plugga till såhär i vintermörkret. Påminner inte särskilt lite om Noah and the Whale, dock mindre lättsamt poppigt och en "massivare" ljudbild, även om massivt är typ det sista det är. Känns som det händer lite mer bara.

Mumford & Sons – Sigh No More

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill, precis som KvaddadPadda, tipsa om Mumford & Sons. Sigh No More är en sjukt mysig skiva som sätter sig direkt, perfekt att plugga till såhär i vintermörkret. Påminner inte särskilt lite om Noah and the Whale, dock mindre lättsamt poppigt och en "massivare" ljudbild, även om massivt är typ det sista det är. Känns som det händer lite mer bara.

Banden är väl dessutom kompisar, om jag inte hört fel?

Yeah Yeah Yeahs - Runaway

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arvid youtubade mig med en låt som gav mig riktiga 90-talsvibbar för några dagar sedan. Hade försvunnit ur medvetandet, men kom tillbaka igen efter några sekunders lyssning.

Skee-Lo - I Wish från 1995.

I wish i was a little bit taller... :)

Edit: Whoops! En bokstav föll bort i taggen, så kan de gå! Kan ju passa på att inflika att DrStupids tips är nice.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor