Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Alltså, det här är inte alls min musikgenre, men en polare spotify:ade mig den här låten och jag blev kär redan vid de första raderna på den absolut första lyssningen!

Att låten har över 17 miljoner träffar på youtube gör mig bara mer och mer säker på att det här är ett känt band som jag missat helt och hållet. Stämmer det? ^_^

I alla fall, ge låten åtminstone en lyssning, jag fastnade som sagt direkt när jag hörde de första raderna på låten. Det kändes... Mäktigt på något sätt när rösten gled in och man fick höra de första orden.

Ah, svårbeskrivet, men en sjukt skön känsla över introt i alla fall. Över hela låten såklart, men just introt var speciellt!

Nåväl, nog med pladder här kommer låten!

Flobots - Handlebars

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det här är inte alls min musikgenre, men en polare spotify:ade mig den här låten och jag blev kär redan vid de första raderna på den absolut första lyssningen!

Att låten har över 17 miljoner träffar på youtube gör mig bara mer och mer säker på att det här är ett känt band som jag missat helt och hållet. Stämmer det? :(

I alla fall, ge låten åtminstone en lyssning, jag fastnade som sagt direkt när jag hörde de första raderna på låten. Det kändes... Mäktigt på något sätt när rösten gled in och man fick höra de första orden.

Ah, svårbeskrivet, men en sjukt skön känsla över introt i alla fall. Över hela låten såklart, men just introt var speciellt!

Nåväl, nog med pladder här kommer låten!

Flobots - Handlebars

Helt sjukt skön låt, tbh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det här är inte alls min musikgenre, men en polare spotify:ade mig den här låten och jag blev kär redan vid de första raderna på den absolut första lyssningen! Att låten har över 17 miljoner träffar på youtube gör mig bara mer och mer säker på att det här är ett känt band som jag missat helt och hållet. Stämmer det? :( I alla fall, ge låten åtminstone en lyssning, jag fastnade som sagt direkt när jag hörde de första raderna på låten. Det kändes... Mäktigt på något sätt när rösten gled in och man fick höra de första orden. Ah, svårbeskrivet, men en sjukt skön känsla över introt i alla fall. Över hela låten såklart, men just introt var speciellt! Nåväl, nog med pladder här kommer låten!

Haha, handlebars! Flobots är inget känt band och jag kommer ihåg när den där låten hade mindre än 200 000 träffar på youtube. Originalvideon är dessutom helt annorlunda. Nästan bättre än re-maken. Kan inte förklara hur mkt jag och en annan polare nött den låten hur länge som helst. Den blir aldrig dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arctic Monkeys - Dance Little Liar

Arctic Monkeys – Dance Little Liar

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att Humbug skulle bli så bra som den är. Den avslutande kvartetten är allra bäst, med Dance Little Liar i topp.

Haha, vad konstigt det blev med Spotifylänken. Är det något nytt påhitt?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus Krunegård - Lika Barn Leka Bra

Overall är jag ganska besviken på Krunegårds båda nya album. Fartigheten och pow:et i de fartiga låtarna fattas mig även om det rent text- och musikmässigt faktiskt finns potential. Däremot har han lyckats med flera lugna låtar där det inte behövs något riktigt klimax, varav denna är min favorit. Refrängen känns verkligen klockren på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus Krunegård - Lika Barn Leka Bra

Overall är jag ganska besviken på Krunegårds båda nya album. Fartigheten och pow:et i de fartiga låtarna fattas mig även om det rent text- och musikmässigt faktiskt finns potential. Däremot har han lyckats med flera lugna låtar där det inte behövs något riktigt klimax, varav denna är min favorit. Refrängen känns verkligen klockren på något sätt.

Om de promotar KoL's 'Only by the Night' som ny på Spotoify så räknas PAP/LSEGDSEH helt klart som nya! Jag gillar dem.

Arctic Monkeys - Potion Approaching

Inte så praxis att köra två 'Humbug'-tips på samma sida, men

what the hell. Jag är också oerhört positivt överraskad av AM's

nya, och tycker att dem håller en väldigt hög jämn standard,

med - som Tweak påpekade - ett underbart klimax mot slutet

av den sista halvan. 'Cornerstone' har dessutom blivit något

av en ny favoritlåt att spela på gitarr!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor