Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

http://www.myspace.com/danielkadawatha

Vill bara tipsa om bandet Kadawatha. Snubben till vänster är en polares kusin och enligt honom har de blivit signade i USA... Låter riktigt bra faktiskt. Som Mew fast lite mer kommersiellt.

Är helt såld på Whitest Tiger nu! Har ni inte lyssnat redan så gör det. Längtar som fan till debutalbumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Girls - Hellhole Ratrace

Ett band från San Francisco som jag hörde där, riktigt skönt layback album, härlig sång, härliga melodier, fast egentligen är dom som vilket indieband som helst, men det är ändå något med dom som jag fastnar för, kanske känner jag vibbarna från stan, jag vet inte, men nått är det.

http://open.spotify.com/track/48i4zX7pDqm5v6oZapNean

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Project One - The Album (Headhunterz & Wildstylez)!

Vet inte hur många här på forumet som lyssnar på hardstyle men det här albumet är något utöver det vanliga i den genren. Otroligt sköna ljud och effekter.

Life beyond earth, The world is yours, Fantasy or reality och The art of creation helt klart bäst på skivan.

http://open.spotify.com/album/42CUJdPapdU3wekfWmt1Ro

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sólstafir - 78 Days in the Desert

http://open.spotify.com/track/3HKQbRP2sBfeROgaE2bsC2

Här kommer ett tips om något så udda som isländsk post-black metal!

Har länge vetat om att det finns ett band som heter Sólstafir men det var

först idag som jag bestämde mig för att göra en testlyssning. Vad kan man säga om Sólstafir då?

Jo, för det första så låter det jävligt bra, inte det stereotypiska skränandet man kan höra från

"vanlig" black metal. Detta låter mer trovärdigt och vackrare. De långa låtarna kan kännas

tunga att lyssna igenom, men jag upplever samma sak som när jag lyssnar på post-rock - det är det värt.

Sólstafir blandar inslag från post-rock och black metal på ett väldigt experimentellt och sagolikt sätt som gör

att man känner sig helt stum när man lyssnat igenom 78 Days in the Desert. 78 Days in the Desert är ett otroligt bra låt och

ännu en gång har Island gjort mig nöjd. Hatten av för Sólstafir, helt enkelt.

Slstafir_1135933_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röd kommer antagligen växa allt mer man lyssnar på det, men vid första lyssning så är jag inte så nöjd själv. De har ju själv sagt att de börjat avsky den gamla gubbrocken allt mer och mer och därför använt sig av allt mer electro. Jag gillar inte det nya soundet, men jag vet att många andra gillar det. Töntarna och Taxmannen är fortfarande två riktigt bra kentlåtar. Taxmannen är helt klart min favorit på nya albumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röd kommer antagligen växa allt mer man lyssnar på det, men vid första lyssning så är jag inte så nöjd själv. De har ju själv sagt att de börjat avsky den gamla gubbrocken allt mer och mer och därför använt sig av allt mer electro. Jag gillar inte det nya soundet, men jag vet att många andra gillar det. Töntarna och Taxmannen är fortfarande två riktigt bra kentlåtar. Taxmannen är helt klart min favorit på nya albumet.

Håller verkligen med där. Dock tycker jag nog att Sjukhus är den bästa låten hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar igenom skivan nu. Tycker Krossa Allts refräng och baseline har varit skivans höjdpunkt hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor