Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Firehouse - Overnight Sensation

Jag har inte mycket till övers för "puss-puss-jag-älskar-dig-metal" men just Overnight Sensation är faktiskt riktigt, riktigt, RIKTIGT bra! Jag tror faktiskt att även ni som hatar metal kommer tycka om den här låten. Ge den en chans! Mycket stämsång och ett mjukare men endå rätt skönt sound.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Eyed Peas är väl ett ganska medelmåttigt band egentligen men ibland kan det sitta som.

Black Eyed Peas – Boom Boom Pow: http://open.spotify.com/track/0rXgKeO7DWMiXCmNDhkRdd är en låt med hög partyfaktor hur som helst.

<object width="560" height="345"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=9F444CELomo&hl=sv&fs=1&rel=0&ap=%2526fmt%3D18"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=9F444CELomo&hl=sv&fs=1&rel=0&ap=%2526fmt%3D18"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=9F444CELomo&hl=sv&fs=1&rel=0&ap=%2526fmt%3D18" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="345"></embed></object>

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andreas Grega, som släppt en av de catchigaste låtarna 2009 i form av Dom hade mycket att säga, och som även stod för ett grymt framträdande i Rookietältet på Hultsfred och i höst förbandar åt Lars Winnerbäck, har släppt en EP som heter Ta vad du vill. Jag har bara lyssnat på halva men det låter bra.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eminem - 8 Mile

Nu pratar jag inte om Lose Yourself, utan låten 8 Mile. Den är så sjukt stört bra och jag rekommenderar verkligen en lyssning!

And get a new plan, momma's got a new man

Poor little baby sister, she don't understand

Sits in front of the TV, buries her nose in the pad

And just colors until the crayon gets dull in her hand

While she colors her big brother and mother and dad

Ain't no tellin what really goes on in her little head

Wish I could be the daddy that neither one of us had

But I keep runnin from somethin I never wanted so bad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dissection - Black Dragon

http://open.spotify.com/track/3rN6u8G27HcxjlJH6zAALQ

Musik som mycket väl skulle kunna komma från Göteborg, tidigt 90-tal.

Reinkaos är från 2006 och har väldigt många influenser från band som t.ex At The Gates och tidiga Dark Tranquillity.

Albumets texter är baserade på MLO-skriften Liber Azerate vilket gör albumet till det bästa albumet Dissection har gett ut.

R.I.P Jon Nödtveidt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andreas Grega, som släppt en av de catchigaste låtarna 2009 i form av Dom hade mycket att säga, och som även stod för ett grymt framträdande i Rookietältet på Hultsfred och i höst förbandar åt Lars Winnerbäck, har släppt en EP som heter Ta vad du vill. Jag har bara lyssnat på halva men det låter bra.

Åh, tack som fan! Har väntat lite smått på något mer än enstaka låtar. Gillar't!

Julian Casablancas nya album 'Phrazes For The Young' finns nu ute på spotify för er intresserade.

Tack till dig med, lyssnar igenom nu! Synd på 'bara' åtta låtar. De snittar på 5 min/styck, vilket är... intressant. Att det inte är någon ny Strokes kan man anta redan efter första låten.

Lyssna bara.... Lyssna.......

Är så oerhört glad att det är DP som gör musik till nya Tron! Det var slltför länge jag såg orginalet, men jag gillar den starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så oerhört glad att det är DP som gör musik till nya Tron! Det var slltför länge jag såg orginalet, men jag gillar den starkt.

Det känns som att det passar dem perfekt att göra musik till den filmen. Iof får de kanske inte ta ut svängarna jääättemycket. men, men. :confused:

Det känns även lite som att dem dessutom är rätt intresserade av film. Jag menar, först Interstella 5555 och sen Electroma, och nu detta.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyligen har två av världens största DJs släppt skivor - David Guetta och Tiesto.

Båda är, såklart, fullspäckade med grymma gästartister. Tiesto har på Kaleidoscope samarbetat med bland annat Kele Okereke (sångare i Bloc Party), Jónsi (sångare i Sigur Rós), Nelly Furtado, Emily Haines (sångerska i Metric) och indiegunstlingarna Tegan & Sara. David Guettas One Love är inte mycket sämre med Kid Cudi, Will.i.am från Black Eyed Peas och Akon (vilket jag dock inte ser som en fördel..). Hos mig är Kaleidoscope en oändligt mycket bättre skiva och jag tycker att valet av samarbetspartners, till Tiestos fördel, rätt tydligt säger en del om hur skivorna låter. Samarbetena med Jónsi, Kele Okereke och Emily Haines är riktigt, riktigt bra.

David Guetta lyckades bäst tillsammans med Will.i.am. On the Dancefloor är, i sann Kebab-anda (han som tipsade mig), ösig.

Tiesto feat Jónsi - Kaleidoscope

Tiesto feat Emily Haines - Knock You Out

Tiesto feat Kele Okereke - It's Not The Things You Say

David Guetta feat Will.i.am & APL - On the Dancefloor

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor