Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Tenacious D - Beelzeboss (The Final Showdown)

http://open.spotify.com/track/5gBWpiAXmzYwddGiDgy5Yq

Yes you are fucked! Shit out of luck!

Now I'm complete and my cock you will suck!

This world will be mine, and you're first in line!

You brought me the pick and now you shall both die!

Wait! Wait! Wait!

You motherfucker!

Så jävla rolig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darin - Viva La Vida

Så jävla bra!!!! *ler*

NOW COLDPLAY IS DEAD LONG LIVE DARIN!

Hoho nu var jag rolig...

Alltså snacka om desperat försök att göra om en låt (som visserligen inte var extremt radiovänlig men ändå fått sin speltid) för att vara så attraktiv för fjortonåriga flickor som möjligt. Det här är sämre än Jonas Brothers, inget snack om saken.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ladyhawke

My Delirium (SuggarDaddy Remix)

Mycket bra remix på en skööön låt.

--------------------------------------------

OH NO HE DIDN`T!

EN DUBBELMACKA

---------------->>>>>

-->> LA ROUX

BULLETPROOF

http://open.spotify.com/track/1r1eut6GuXFFDbX0vd9NPv

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Clash - Guns of Brixton

Min kompis besökte Brixton i London och lade upp ett foto på det på Facebook, med några textrader från låten. Nyfiken som jag är kollar jag upp vilken låt och hittar den sen på YT. Me like! Varför har ingen tipsat mig om hur bra the Clash är förr?

Det här är sämre än Jonas Brothers, inget snack om saken.

Alltså... faktiskt inte. Det var på vippen att jag till och med diggade de 60 sekunder jag lyssnade, men själva produktionen var ju värdelös. Midi-handklapp och idiotdålig synth men alltså sången fick man för en gångs skull inte klaga på. Nu är det ju ändå officiellt att Darin är död i musikvärlden, tack och lov, men hade detta varit originalet hade det fått ganska mycket positiv feedback. Nu är det mer "sluta skända Coldplay", vilket är förklarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Clash - Guns of Brixton

Min kompis besökte Brixton i London och lade upp ett foto på det på Facebook, med några textrader från låten. Nyfiken som jag är kollar jag upp vilken låt och hittar den sen på YT. Me like! Varför har ingen tipsat mig om hur bra the Clash är förr?

Om du vill lyssna in dig på Clash så skaffa London Calling. London Calling är rakt igenom en nästan perfekt skiva och nästan perfekta skivor finns det inte gott om! När man lyssnar igenom den och hör hit-material efter hit-material så känns det som man lyssnar på en "best of"-skiva men icke, den är helt enkelt så bra från början. Upbeatrock, rockabilly, ska, punk och till och med lite reagge blandas på ett klockrent sätt så skaffa idag!

Okej, nu måste jag varva den på skivspelaren så dagens tips blir The Clash - Revolution Rock!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamie T - Earth, Wind and Fire

Skivan har växt sig fast i mitt medvetande och sinne, och den är bättre än vad jag

kunnat drömma om. Når inte riktigt upp till 'Panic Preventions' osannolika höjder,

men den är fan inte långt ifrån. Varje spår har sin unika, Treays-esque:a charm, och

jag blir alltid lite småledsen när jag lyssnar igenom skivan och kommer till det här

spåret, för att det betyder att det bara är 'British Intelligence' och 'Jilly Armeen' kvar.

kings_1132197_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lostprophets - We Are Godzilla You Are Japan

Start Something > Liberation Transmission.

Lostprophets album från 2004 är, enligt mig, deras bästa. De var hårdare, råare och mer hardcore på den tiden.

Låttiteln "We Are Godzilla You Are Japan" är typ den bästa titeln ever. Och inte att förglömma så är

"We Are Godzilla You Are Japan" en sjukt ösig låt med mycket drag i. Inte en lugn stund, förutom

"breakdownet" i låtens slutskede.

http://open.spotify.com/track/3LAeRZD19hTpgcDNVBN6ni

Frente_-_Lostprophets_-_Start_Something_1132396_0.jpg

Smyger in ett till musiktips.

The Dillinger Escape Plan - Pig Latin. Trodde man att Meshuggah spelade galen och rå musik så

bör man sannerligen ta sig en titt på Dillinger Escape Plan som, enligt mig,

är ännu galnare än Meshuggah (och då är jag ett stort fan av Meshuggah).

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor