Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Ok då ska jag posta lite hiphop för ovanlighetens skull. Händer någon gång ibland att jag lyssnar på det, företrädandevis äldre sådan.

Här är en skön låt med en grupp som heter The U.M.C's. One to Grow On heter den. 1991 är året. Fick ont i nacken av diggande inatt.

Och såhär tyckte någon på youtube om låten: HEY!!!!(lol)....Yo this shit is dope man props 4 da post (PEACE) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pras feat. Ol' Dirty Bastard and Mya - Ghetto Superstar

Gillade den väldigt starkt när jag var liten - det gör jag fortfarande,

men på ett helt annat sätt. ...och ODB's verser satt fortfarande hyfsat :)

Usch vad förstörd den låten är sedan mellanstadiets dagar med Rally. Allt som går genom mitt huvud är "Fetto superstar, det är vad du tar..." ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en skön låt med en grupp som heter The U.M.C's. One to Grow On heter den. 1991 är året. Fick ont i nacken av diggande inatt.

Och såhär tyckte någon på youtube om låten: HEY!!!!(lol)....Yo this shit is dope man props 4 da post (PEACE) :)

Hah, underbar comment! Tack för tipset, den var grymt bra. Svårt att inte digga till den!

Boards of Canada

Dayvan Cowboy

Också väldigt bra, känns som jag får skaffa mig lite bättre koll på BoC.

Usch vad förstörd den låten är sedan mellanstadiets dagar med Rally. Allt som går genom mitt huvud är "Fetto superstar, det är vad du tar..." ^_^

Är riktigt glad att jag lyckats undvika det där!

Raphael Saadiq - Never Give You Up

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Sonics, garagerockens gudfäder

*video*

Har egentligen inget att tillföra quoten mer än att jag tycker det är en kanonlåt! Visst var dem i Sverige för ett tag sen?

Ni som sett dom live fattar vad jag pratar om!

*video*

Jag fattar!

Mitt tips i natten? Tja vi går väl vidare på reggaespåret och kör lite Typically Tropical. Inga kommentarer om Venga Boys nu tack! :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=TSqIllb0Vyw

Länk till kommentar
Dela på andra sidor