Wu Zi Mu Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 (redigerad) Låten som spelas i bakgrunden: Mustasch - Mine http://www.mustasch.net/2007/flash/safari.html OCH! Ja va fan Redigerad 15 september, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Sugarplum Fairy - Love's Turning Into Boredom http://open.spotify.com/track/0eZVsRxAJjUUBbrJX0au1h Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Kings of Convenience - Stay Out of Trouble God morgon! Jättefin låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Den absoult bästa låten från Tempo of the damned. Själva albumet är imo Exodus bästa. Bonded by blood kommer tvåa. Jag som trodde att den riktigt grymma thrash-metallen dog ut under det tidiga 90-talet. Exodus är kungar just nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 (redigerad) Suicide Silence - Wake Up http://open.spotify.com/track/5BZHEO8e9tA1o1w0rBUA8N Taget från nya plattan No Time To Bleed. Wake Up är det fetaste som har hänt sedan No Pity For A Coward! Väldigt många låtar på plattan som är riktigt bra, men Wake Up är öppningsspåret om välkomnar oss till Mitch's dårhus! Eargasm som får dig att vilja komma ur örat, det kan man lugnt säga. Redigerad 16 september, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Laura Marling - New Romantic José Gonzalez och Laura Marling - finns det bättre morgonmusik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 (redigerad) Suicide Silence - And Then She Bled http://open.spotify.com/track/1R8nFuVMikAkzAEENKu7EK Även denna låt är från nya plattan. Seriöst, hur kan en redan brutal låt bli ännu mer brutal? Jo, man använder sig av ett 911-samtal istället för sång. Samtalet handlar om en kvinna som ringer 911 pga att hennes schimpans har gått bananas och håller på att, bokstavligt talat, riva sönder hennes vän. Man blir väldigt illa till mods när man lyssnar på låten, men jag antar att Suicide Silence gör det de är bäst på - provocera. Här finns originalsamtalet. Redigerad 17 september, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=9OBja1iami0 The sky began to fall, ripping open a path up to Heaven Time slowed to a crawl early morning September 11th Steel crumbling frames, the scales of justice are decimated Hate ignites the flames, New York city incinerated See the flames on the river, is this our judgement day? Praying hands of a killer when evil flies our way Our way The towers got hit, a steel bird with wings of destruction As the building split, the skyline has been deconstructed So many people killed, two thousand nine hundred and seventy four Innocent blood spilled, extremist plotting a holy war See the flames on the river, terrorism sealed our fate Praying hands of a killer reciting a sermon of hate Will you please reconsider, is this our judgement day? Time to stand and deliver when evil flies our way Flies our way We will pick up the pieces We never cast the first stone Through all the bereavement We will rebuild our home The sky began to fall, ripping opening a path up to Heaven Time slowed to a crawl early morning September eleventh See the flames on the river, terrorism sealed our fate Praying hands of a killer reciting a sermon of hate Will you please reconsider, is this our judgement day? Time to stand and deliver when evil flies our way Flies our way En låt om 9/11. Gud vad jag älskar Testament Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 (redigerad) Kände mig lite nostalgisk, så jag gick in i vardagsrummet och började spela upp mamma och pappas gamla LP-skivor, precis som jag alltid gjorde som liten knatte. Råkade bläddra mig fram till den här underbara låten och fick en riktig flashback från de dagar då jag lyssnade på dessa LP-skivor, den här var en av mina absoluta favoriter. Har inte kunnat få den ur mitt huvud sedan dess. Lyssna och njuuuuuuuuuuuut! Redigerad 18 september, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Nu var det länge sen jag tipsade här.. Kvalitet före kvantitet.. Parov Stelar - Chambermaid Swing Taggad som: nu-jazz, downtempo, electronic, lounge, jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Bra fransk hip hop, ge mig tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Bra fransk hip hop, ge mig tips! Kan nog på rak arm bara ge ett tips, TTC, men det är softish! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Bra fransk hip hop, ge mig tips! Finns en fransk hip hop-grupp som heter Sniper som gör bra musik. Booba är en fransk rappare som är känd även på den internationella marknaden, främst för att han gjort låtar med Akon och 50 cent. Leta upp Booba som sagt. Redigerad 21 september, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Julian Casablancas, sångaren i The Strokes, har lagt ut en låt från sin kommande soloskiva Phrazes for the Young på sin myspace. Den är skitbra. http://www.myspace.com/juliancasablancas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 När jag var på en indieklubb i Las Vegas började jag snacka med en snubbe från Los Angeles, han pratade väldigt mycket om den "nya" scenen från Los Angeles, jag visste inte ens att dom hade en ny scen men han pratade på om en massa band som var på väg upp. Döm av min förvåning när jag ikväll lyssnar på P3 när jag jobbar och dom ägnar två timmar åt just den "nya" scenen, och spelar mycket av dom banden som han snacka om. Men det var ett band som han pratade väldigt mycket om, Local Natives, och P3 spelade en låt med dom ikväll, dom har bara släppt en EP än så länge, riktigt bra om jag får säga mitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 (redigerad) Lars Winnerbäck - Fribiljett Mot Himlen http://open.spotify.com/track/38MxgLMWFoqZR9yCGrCrqG Finaste låten från hans nya album Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen. Man skall dock inte förglömma finalspåret Berätta hur du gör som också den är väldigt vacker. Taggar för att se han i Umeå i november! Redigerad 22 september, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 The xx kan vara värt att hålla ett öga på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Jag är kåt på nostalgi idag. Hittade nämligen min Daddy DJ single som jag köpte 2000 (någonstans där i vilket fall). Daddy DJ Daddy DJ [Chico & Tonio Radio Edit] Daddy DJ, please take me to the party And let me dance along, until the lights are on Daddy DJ, please take me to the party And let the music play, until the break of day Spotify Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Underbart franskt! http://www.youtube.com/watch?v=PAyYzhmQQeA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 The xx kan vara värt att hålla ett öga på. Indeed! Min bror yrkade på att jag skulle lyssna på dem för några dagar sedan, men jag glömde bort det förrän ditt tips. Tack! Skivan är bra. Underbart franskt! Jag har aldrig riktigt fallit för den där sortens röst vissa fransmän kan få till, särskilt när de sjunger. Musikaliskt var det dock en bra låt! Miike Snow - Silvia Aah, vad fan. Det tog ett tag innan jag kom in i skivan, men satan, vad bra den är. Lite som ett TTA anno 2009, med in- fluenser från... Äsch, jag vet inte. Jag bryr mig inte. Fruktansvärt välgjord skiva, hur som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts