Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Muse - Unnatural Selection

Lyssnat på hela? Läckte ju idag. Jag började precis lyssna.

------------

Yeah Yeah Yeahs - Maps

http://open.spotify.com/track/4PMMPIGGYpx6DCmdFn4Dtp

Bland de finaste låtarna jag vet. Ju mer jag tänker på hur bra Fever to Tell och Show Your Bones är, desto bittrare känns det hur dålig It's Blitz! är i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnat på hela? Läckte ju idag. Jag började precis lyssna.

Kan citera det jag skrev på facebook:

The Resistance nu. Stör inte, jag är okontaktbar.

En timme senare:

Tillbaka till verkligheten. Det är även Muse. Muse ÄR tillbaka, på riktigt. De är även tillbaka som mitt favoritband. Exogenesis-symfonin: så fruktansvärt vacker, MK Ultra: grymt energisk. Det gäller även Unnatural Selection. Vilken platta alltså!

Sen måste jag ju nämna de tidigare släppta låtarna också, Uprising, Resistance och Undisclosed Desires är verkligen underbara de också. Bokade skivan nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla obskrya indieband, jävla intentsägande metal, jävla bullshit. Jag måste säga att jag är uppriktigt trött på de flestas kassa, tråkiga och inskränkta musiksmak här. Switchfoot? Yeah Yeah Yeahs? J. Tillman? Vad är dessa för artister? Allt jag lyssnat på bara skriker andefattighet och flöräglöshet och framförallt fucking INDIE. Gud vad jag börjat avskhy "indie" nuöfrtiden. Att ni ens orkar följa era musikbloggar och lybsna igenom alla ändlösa likartade skivor. Nej, jag måste säga att jag är riktigt jävla trött på det. And for the record, bara för att två andra på forumet bryr sig om att the pains of being pure at heart har släppt en ny singel så betyder det inte att resten av oss orkar bry oss. Men men, så är det ju ändå bara min åsikt vad den nu är värd.

---

Edith Piaf - Hymne Á L'amour

http://open.spotify.com/track/4bI3sOWAboYp6BLgGiz5ah

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla obskrya indieband, jävla intentsägande metal, jävla bullshit. Jag måste säga att jag är uppriktigt trött på de flestas kassa, tråkiga och inskränkta musiksmak här. Switchfoot? Yeah Yeah Yeahs? J. Tillman? Vad är dessa för artister? Allt jag lyssnat på bara skriker andefattighet och flöräglöshet och framförallt fucking INDIE. Gud vad jag börjat avskhy "indie" nuöfrtiden. Att ni ens orkar följa era musikbloggar och lybsna igenom alla ändlösa likartade skivor. Nej, jag måste säga att jag är riktigt jävla trött på det. And for the record, bara för att två andra på forumet bryr sig om att the pains of being pure at heart har släppt en ny singel så betyder det inte att resten av oss orkar bry oss. Men men, så är det ju ändå bara min åsikt vad den nu är värd.

---

Att ogilla indie är det nya svarta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Vad är bra musik enligt dig då? För jag kan inte på något sätt förstå vad det är som gör din musiksmak så mycket mer överlägsen än allt annat som postas här.

-

Caspian - The Raven

http://open.spotify.com/track/3iKVb2fsjmw5gdQjcg1x0I

Stämningsfull post-rock från en av nordamerikas nordöstra stater.

Låter väldigt Mono-inspirerat. The Raven tycker jag är

ett av de vassaste korten på Tertia, deras första fullängdare, men

man får inte förglömma albumets finalspår, Sycamore, som är

väldigt mäktig och känslosam.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Jag tycker din musiksmak fortfarande känns rätt indie! Har du vänt på en femöring den senaste dagen?

Modest Mouse - King Rat

Heath Ledger regisserade den i slutskedet av sitt liv. Tyvärr

hann den inte bli helt färdigställd, men det förhindrar inte

att det fortfarande är en ruggigt bra video! Och en riktigt bra

låt, såklart - det är ju Modest Mouse vi talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, skapa en ny tråd som heter "P-Cs musiktips" så kan du ju ignorera denna, du verkar inte precis få ut något av den.

Pete Yorn and Scarlett Johansson - Relator

http://open.spotify.com/track/14uGVBh9WAYWkBjMjDdG0Q

Knappast någon superlåt eller -skiva, mest kul eftersom det är Scarlett. Lyssnade någon på hennes skiva med Tom Waits-covers från förra året?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag vill jag tipsa om Sam Cooke - A Change Is Gonna Come

Detta är en underbart fin låt, som visserligen skrevs med tanke på afroamerikanernas situation i USA på 1960-talet, men man kan relatera till den på många andra sett. Som idag till exempel när det kännts en smula hopplöst, mår man en aning bättre efter en lyssning. Man får hoppas på det bästa.

-It's been a long, a long time coming, but I know a change gonna come, oh yes it will!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kingsqueens-jamiet_1128200_0.jpg

Kings and Queens är nog, tillsammans med It's Not Me, It's You, den enda uppföljaren som verkligen uppfyllt förväntningarna i år. Bästa låtarna är Hocus Pocus, Castro Dies och Earth, Wind and Fire. Jag saknar dock en Sheila hittills.

Vad tyckte du om Jay-Z:s nya Axel? Inget vidare enligt mig, inte heller Kid Cudis, som nu har läckt, kändes som något jätteroligt. Hiphop brukar inte göra sig bra i albumform för mig, och när det väl göe det kan man vara säker på att jag tröttnar betydligt snabbare än i vanliga fall, vilket Promoes Kråksången är ett bevis på. Bara Mammas gata jag fortfarande gillar därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tyckte du om Jay-Z:s nya Axel? Inget vidare enligt mig, inte heller Kid Cudis, som nu har läckt, kändes som något jätteroligt. Hiphop brukar inte göra sig bra i albumform för mig, och när det väl göe det kan man vara säker på att jag tröttnar betydligt snabbare än i vanliga fall, vilket Promoes Kråksången är ett bevis på. Bara Mammas gata jag fortfarande gillar därifrån.

Jag har bara lyssnat på det en gång, och om jag skulle försöka göra en grundlig analys eller rentav säga vad jag tycker om den skulle jag ta mig vatten över huvudet - den gick liksom in, och ut igen. Men det betyder inte nödvändigtvis att den var dålig - bara att jag var okoncentrerad, eller så. Jag gillade att den verkade väldigt varierad, intressanta gästspel. Ska ge den lite mer örontid, så hoppas jag att den växer! Jag bör tillägga att jag knappt lyssnat på Jay-Z innan, och är väldigt grön inom hiphopscenen.

Det kan ligga något i det du säger om hiphop albumform (där Graduation isåfall är undantaget som bekräftar regeln - grymt bra rakt igenom, jag tröttnar nog aldrig på den), vilket är synd - nuförtiden lyssnar jag sällan på musik annat än just i albumform, fråga mig inte vad det beror på. Kid Cudis nya har jag inte hört ännu, inte heller Muse eller Cribs. När jag lyssnat på musik de senaste veckorna har det blivit afrikanskt, K'naan, Mars Volta, Strokes, eller något annat som inte är så jätteaktuellt. Bortsett från Jamie T's nya, såklart, det är verkligen en värdig uppföljare till Panic Prevention!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor