kicken Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 (redigerad) Kommer ihåg när dom hade spelning här där jag bor. Och några av mina kompisar gillade dem. Skitband. Åh, jag älskar dig (L) Redigerad 12 juli, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 The Hollies - Stay Oh, wont you stay.. Just a little bit longer! http://www.youtube.com/watch?v=KfkwXEFKOQk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Arctic Monkeys - Love machine "We´re living in to tribes and heading for war" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 (redigerad) Två tips, hoppas att ni har överseende med det! Regina, för att hon spelar på Hultsfred snart, och jag är inte där. Regina Spektor - Eet Från nya 'Far', fruktansvärt fin och välskriven låt. Eet är sjukt fin, den var en av höjdpunkterna. Här är ett fint klipp. Redigerad 12 juli, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 !!!ATTENTION!!! Bonomo - Dismantling Frank http://open.spotify.com/track/3THCoOI3RQstwMiEZh0Cpe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 (redigerad) Skön låt! Edit: Kanske kan linka denna istället! http://www.youtube.com/watch?v=ceRRVlWkUpE Redigerad 13 juli, 2009 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 (redigerad) Jag kan fortfarande bli lite tårögd av att höra With Every Heartbeat med Robyn/Kleerup och får flashbacks från förra sommaren med Arvikafestivalen. Soloblippandet på synthen vid 3 minuter in i låten betyder kärlek! Annars har jag just börja lyssna på Promoes nya skiva. Dragit igenom den ett par gånger och det är mycket som tilltalar men jag tycker inte musiken är särskilt bra. Det känns som om Promoe varken har medel eller ambition nog att göra en riktigt bra platta. Redigerad 13 juli, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 (redigerad) Vill tipsa om Livet var ett disco med Markus Krunegård. Nästan alla nya låtar han spelade lät, till skillnad från vad någon dålig recensent skrev, hur bra som helst och jag ser fram emot de två album han släpper i höst. Dude: Låtar som Inflation, Kråksången, Yta, Imperiet och kanske särskilt Mammas gata tycker jag musiken är jättebra på, men framför allt textmässigt, det är inget som sätter sig? Redigerad 14 juli, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=58VrGIoe6n8 The Byrds - So You Want to be a Rock'n'roll Star En av deras bästa låtar i mitt tycke, från ett av deras bästa album. Inovativ bas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Avslutade just mitt Sounds-maraton http://pici.se/thumbs/t_zaMKEnraL.gif http://pici.se/thumbs/t_rSJemXLPF.gif Så jag passar väl på att tipsa om en personlig favorit. The Sounds - The Only Ones Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 (redigerad) Dude: Låtar som Inflation, Kråksången, Yta, Imperiet och kanske särskilt Mammas gata tycker jag musiken är jättebra på, men framför allt textmässigt, det är inget som sätter sig? Skivan växer faktiskt ju mer jag lyssnar på den mer har tycker fortfarande inte helt om mycket av musiken. Det är för mycket ren sång i refrängerna (den i Problem t.ex.), låter lite som Petters nyare alster. Sen tycker jag det är lite för mycket tönterier med drömlika syntljud m.m. Jag älskar dock hur Promoe tar bort gränsen mellan vers och refräng, allt bara flyter på... Sen är som sagt texterna också mycket tänkvärda. Redigerad 14 juli, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Jamie T - The Dance of the Young Professionals Har jag tipsat om den redan? Det skulle inte förvåna mig. Hursomhelst - det är till Sticks 'n' Stones jag just nu inte kan sluta dansa, men den blev tipsad om två gånger på samma sida några sidor tillbaka, så jag avstår från det. Jamie T-inflation vore ju rätt uselt. Hursomhelst, håller tummarna för att han av någon otrolig anledning sku- lle ära oss med ett Sverigebesök! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 Pantera - Heresy Sjukt bra låt, svårt att säga någonting annat. Studio Live (+ Lite Phil och Dimebag-snack) R.I.P Dimebag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 (redigerad) Pantera - Heresy Sjukt bra låt, svårt att säga någonting annat. Studio Live (+ Lite Phil och Dimebag-snack) R.I.P Dimebag Otroligt bra låt! Shattered är lite lik också Benediction - I Bow To None http://open.spotify.com/track/1svW5YevudwO655DFsvqFS HELL YES Redigerad 15 juli, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Ursäkta att jag är sen (old), men satan vad bra MGMT - Electric Feel (Justice Remix) är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Ända sedan Ensamhushåll gjorde en cover på Vinternoll2 så har jag smått suktat efter en lysande kentcover. Nu är den här och den är underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 (redigerad) Min hiphop-lista på Spotify är uppdaterad med lite grejer. >> bra skit Q-Tip – Won't TradeCompton's Most Wanted – Streiht Up MenaceEPMD – YoA Tribe Called Quest – Luck of LucienMasta Ace – Born to RollGang Starr – WorkJurassic 5 – A Day at the Races (feat. Percy P & Big Daddy Kane)Ice Cube – It Was A Good Day (Explicit) (Album Version)OutKast – So Fresh, So CleanOl' Dirty Bastard – Shimmy Shimmy Ya - Remastered LP VersionCypress Hill – Hits From The BongThe Notorious B.I.G. – HypnotizeNas – One Time 4 Your MindTalib Kweli – NY Weather ReportThe Roots – The Next MovementThe Pharcyde – Passing Me ByJedi Mind Tricks – Blood in Blood OutGhostface Killah – Return Of The Iron ManDr. Dre – Forgot About Dre (feat. Eminem)Snoop Dogg – Who Am I (What's My Name)?Jean Grae – Keep Livin'Onyx – Slam HarderXzibit – "X" - ExplicitSmif-N-Wessun – Stand StrongRedman – Part IIWu-Tang Clan – Da Mystery Of Chessboxin'13&god – Soft AtlascLOUDDEAD – Apt. A, Part 1 Lite synd att jag bara har en kvinnlig rappare med. Någon som kan ge tips om fler bra? Redigerad 16 juli, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Lite synd att jag bara har en kvinnlig rappare med. Någon som kan ge tips om fler bra? Lady Sovereign är den enda jag känner till förutom Feven Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Lady Sovereign är den enda jag känner till förutom Feven So Human och Love Me Or Hate Me är helt fantastiska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts