Mark Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Sia - Breathe Me Jag borde ta mig i kragen och se Six Feet Under. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Henok Achido - High on Life (When the Drugs Don't Work) Asbra svensk hiphop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Det Brinner i Paris Helt Off Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 Yeah Yeah Yeahs - Zero http://www.youtube.com/watch?v=TGxBTsmuRIk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 Camera Obscura - French Navy Spotify Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Jag vet, fronda, buhu.. Men den passa bra idag. http://www.youtube.com/watch?v=L3K9JDUbHDg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 (redigerad) John Frusciante - God Bara för att The Empyrean är så ruskigt bra! Svår att komma in i, men ack så mycket svårare att komma ut ur. Stämning to the max, het kandidat för årets "topp tio"-lista. Ja, jag har redan börjat tänka på den ): Större version av skivomslaget - bör ses! Redigerad 17 maj, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 And now for something completly different. Jane's Addiction – Thank You Boys http://www.youtube.com/watch?v=3rh6rGsgaJ4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Flickan har länge försökt övertyga mig om att Allan Edwall är en lika bra trubadur som Vreeswijk och jag höll aldrig med förrens jag hörde den här låten. Texten är 'effin genious! (Allan Edwall är Emil i Lönnebergas pappa för er som inte visste.) http://www.limpan1.se/15784.jpg Allan Edwall - Du och Jag http://open.spotify.com/track/3KLONDrKPkxap5CKWKZI0b Ungdomen, kärleken. Plus det där som man kallar för passioner. Längtande, trånande. Och så denna dragning till varann. Okloka, purunga. Inget visste man om krassa verkligheten. Ensamma, urdumma. Samt att du var tjej och jag var man. Och så händer detta som så ofta händer i vårt fosterland och uti andra länder blott för detta faktum att du var en kvinna och så det att jag var man. Unga kroppar mötas hetsigt blod som brinner varje ledig stund, så ofta som man hinner blott för detta faktum att du var en kvinna och så det att jag var man. Rådhuset, lillgrabben. Och en liten tvåa uti Hallonbergen. Svärmor svärfar Du var dum och jag var likadan Vattkoppor, kikhosta. Mat och hyra och man lever jäms med rumpan. Missnöje, urtråkigt. Du blev sur och jag blev likadan. Livet är en sand som i ett timglas rinner. Oh, du dyra liv som tynar och försvinner trots det ljuva faktum att du var en kvinna och så det att jag var man. Innanför vår tvåa mister livet färgen medan solen lyser bortom Hallonbergen blott för detta faktum att du var en kvinna och så det att jag var man. Halvpackad, skärtorsdag i en trevlig våning efter firmafesten. Klädpoker, otrogen för att visa att man var en man. Slagsmålet, tandborsten. Och en sovsäck på ett golv hos en jag kände. Rättshjälpen, hemskillnad. Du fick grabben du för jag var man. Du fick möblerna och nya grammofonen samt min halva lön i underhåll för sonen blott för detta faktum att du var en kvinna. Och så det att jag var man. Jag blev dömd att leva ensam med förtreten. Uteliv och fotboll dövar ensamheten blott för detta faktum att du var en kvinna. Och så det att jag var man. Midsommar, nytändning. Plus det där som man kallar för passioner. Passande, nödvändigt. Samt en liten dragning till varann. Hopflyttning, svärmor Samt en liten grabb som hon har haft från förut. Styvfar Volkswagen. Håret börjar glesna lite grand. Livet är en sand som i ett timglas rinner. Oh, du dyra liv som tynar och försvinner. Låt oss leva upp den lilla bit vi hinner. Du är kvinna jag är man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Dio - Rainbow In The Dark Redigerad 18 maj, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 (redigerad) Bondage Fairies - Garbage Indie Bands Finns varken på Spotify eller Youtube, men se till att skaffa den för det här är årets låt (tillsammans med Young Adult Friction). Redigerad 19 maj, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 ZZ Top - Sharp Dressed Man Skäggubbarna stands tall! http://anandamide.files.wordpress.com/2007/03/zz_top_color_3_low_res.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 (redigerad) Bondage Fairies - Garbage Indie Bands Finns varken på Spotify eller Youtube, men se till att skaffa den för det här är årets låt (tillsammans med Young Adult Friction). Vad är grejen med dig och intetsägande musik? Visst, Bloc Party, MGMT, Dirty Pretty Things och The Killers osv. är ju absolut inte dåliga band men ack så andefattiga och uttryckslösa. Fast sen kanske jag inte är inlyssnad nog. Redigerad 19 maj, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Vad är grejen med dig och intetsägande musik? Visst, Bloc Party, MGMT, Dirty Pretty Things och The Killers osv. är ju absolut inte dåliga band men ack så andefattiga och uttryckslösa. Fast sen kanske jag inte är inlyssnad nog. Jag gillar inte The Killers, DPT ger mig inte så mycket alls men MGMT, och särskilt Bloc Party, är du nog inte tillräckligt inlyssnad på, ganska puckat att döma det bara sådär. Bloc Party är, i alla fall för mig, allt annat än intetsägande. Förstår inte vart du vill komma riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Förstår inte vart du vill komma riktigt. Nä, inte jag heller riktigt. Det är nog bara jag som inte längre förstår mig på indiescenen som de flesta här i musiktips skriver om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Scout Niblett med Bonnie 'Prince' Billy - Kiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 (redigerad) Alltså, jag har lyssnat på t.A.T.u rätt länge (då och då), men det är först nu jag har fasnat rejält. Det riktigt roliga är att deras låtar som de inte översatt till engelska (t.ex nas ne dagoniat [Not gonna get us]) är mycket bättre än de som de sjunger på engelska. Älskar de två tjejerna! t.A.T.u - Nas Ne Dagoniat spotify:track:5Kd1lAqGg9WepkgmkvPS2i Agreed, 220 (som är relativt ny?) är också jävligt bra. Redigerad 19 maj, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts