AngryAxel Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Amadou & Mariam - Africa [feat. K'naan] Stevie Wonder, släng dig i väggen, när det gäller blinda, svarta musiker! Eller kanske oavsiktligt råka gå in i väggen, eller jag vet inte. Amadou och Mariam kickar iallafall arsle - de är ett blint par från Mali, de blandar afrikansk folk- musik med elgitarr, sköna stråk- och brassarrangemang, fransk sång, och de gör det riktigt bra. Två skivor finns att avnjuta på Spot-ify - Dimanche a Bamako från 2005, och Welcome to Mali från 2008. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Amadou & Mariam - Africa [feat. K'naan] Stevie Wonder, släng dig i väggen, när det gäller blinda, svarta musiker! Eller kanske oavsiktligt råka gå in i väggen, eller jag vet inte. Amadou och Mariam kickar iallafall arsle - de är ett blint par från Mali, de blandar afrikansk folk- musik med elgitarr, sköna stråk- och brassarrangemang, fransk sång, och de gör det riktigt bra. Två skivor finns att avnjuta på Spot-ify - Dimanche a Bamako från 2005, och Welcome to Mali från 2008. Faaan, skulle se dom i Berlin men jag orkade helt enkelt inte precis när jag skulle åka. Hade nog varit ganska fett, Senegal Fast Food är grym <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Bloc Party - Signs I see signs now all the time That you're not dead, you're sleeping I'd believe in anything that brings you back home to me Vrålbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Cathedral - Corpsecycle Degenerations zombified Oblivious in the tombstone line Corpses fucking their way through time Fuck yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Dundertåget - Ifrån mig själv Härlig låt som för tankarna till proggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 (redigerad) PANTERA - WALK Tyngre än så här blir det fan inte Redigerad 24 mars, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 metric - help i'm alive Vad tycker ni? Den är ju helt fantastisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 metric - help i'm alive Vad tycker ni? Den är ju helt fantastisk. Jag gillade inte nya Metric-albumet jättemycket, men den låten var ganska skön. Inte helt fantastisk, men helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 ENTERSHIKARI ANTWERPEN MAJMAJMAJ http://www.youtube.com/watch?v=11cMZ7Op8E4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 Jag gillade inte nya Metric-albumet jättemycket, men den låten var ganska skön. Inte helt fantastisk, men helt okej. Är inne på samma spår. Låtarna är helt okej, albumet är helt okej, men det gör inget större intryck egentligen. Helt okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 Nej, nu vill jag ha tips på lite ösig och glad musik. Tänk typ Vampire Weekend - A-Punk och Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 24 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2009 (redigerad) Åh, vad jag vill ha sommar nu.. edit: Kebab, lyssna på The Hives - A Little More for Little You. Inte riktigt samma stuk, men fortfarande glad, ösig musik. Redigerad 24 mars, 2009 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Nej, nu vill jag ha tips på lite ösig och glad musik. Tänk typ Vampire Weekend - A-Punk och Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi. Tack på förhand! Lite top of my head namedropping! Los Campesinos! - Death to Los Campesinos! Save Ferris - Come on Eileen Mando Diao - Tony Zoulias Billie The Vision & The Dancers - Groovy The Cure - Why Can't I Be You? Kolla upp alla dessa band, de har nog var du letar efter (förutom The Cure kanske ;>) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Nej, nu vill jag ha tips på lite ösig och glad musik. Tänk typ Vampire Weekend - A-Punk och Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi. Tack på förhand! The Wombats - Kill the Director http://www.youtube.com/watch?v=qowzi5AqFIE The Wombats - Let's Dance To Joy Division Black Kids - I'm Not Gonna Teach Him Your Boyfriend How To Dance With You http://open.spotify.com/track/167A5MA0UERVs47TOnO31y Black Kids - Hit the Heartbrakes http://open.spotify.com/track/1X9tV4W30Ru7nnE2d663ta Dampglatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 The Wombats Hur kunde jag glömma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Save Ferris - Come on Eileen C'mon, Dexys version går ju verkligen inte att slå! Okey, efter liten snabb genomgång i mitt bibliotek skrev jag ner den här listan. The Smiths - This Carming Man Tokyo Police Club - Your English is Good The Clash - Rudie Can't Fail The Flaming Lips - The Yeah Yeah Yeah Song Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård The Fratellis - Henrietta The Fratellis - Cuntry Boys and Girls The Fratellis - For the Girl Jamie T - Sheila Hot Hot Heat - Bandages Hot Hot Head - Talk to me, Dance with me The Kooks - She Moves in Her Own Way Kristian Anttila - Tom Petty Laakso - High Drama MGMT - Time to Pretend Parken - Jag har varit vilsen, Lisa Niccokick - The Poet Pete and the Pirates - Come on Feet The Pigeon Detectives - The Romantic Type Razorlight - Which Way is Out The Shins - Australia The Streets - Don't Mug Yourself The Strokes - Razorblade The Thrills - Big Sur Travis - Why Does it Always Rain on Me Pixies - Allison White Stripes - Hotel Yorba The View - Dance into the Night 1990s - You Made me Like it Och efter en snabb genomgång av den här listan gjorde jag en kollaborativ Spotify-spellista - det kan behövas, då vi närmar oss april, och snön fortfarande ligger på marken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) Nej, nu vill jag ha tips på lite ösig och glad musik. Tänk typ Vampire Weekend - A-Punk och Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi. Tack på förhand! Pete & The Pirates - Mr. Understanding http://www.youtube.com/watch?v=14_U78314T8 Vrålglatt. Redigerad 25 mars, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa kwassa http://open.spotify.com/track/7FUMCIzs9Vw73BQ8RmQkgl Redigerad 25 mars, 2009 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Dead by april - Losing you från robinson 09 reklamen http://www.youtube.com/watch?v=qkHP12cniXs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Pixies - Monkey Gone to Heaven Skivan 'Doolittle' är lika gammal som jag, men det känns som att den har åstadkommit mer. Ångest! Klippet är en liveversion från 'The Late Show' med David Letterman som sändes 2004. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts