VickeX Skrivet 19 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2009 (redigerad) Hittade den här låten. Riktigt skön enligt mig. Fin musikvideo också. Sen är ju Alizee med, men det är en annan sak. Lyssna på låten! http://www.youtube.com/watch?v=lvSLdzPo3VU Redigerad 19 mars, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Peter Fox - Stadtaffe Peter Fox är en av sångarna i det tyska reagge-bandet Seeed som är helt galet stora i Tyskland. Nu gör han solokarriär åt raphållet fast med en twist: istället för att köra på vanlig akustisk eller elektronisk produktion så är hela skivan inspelad med en fucking symfoniorkester. Låter hur ballt som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Peter Fox - Stadtaffe Peter Fox är en av sångarna i det tyska reagge-bandet Seeed som är helt galet stora i Tyskland. Nu gör han solokarriär åt raphållet fast med en twist: istället för att köra på vanlig akustisk eller elektronisk produktion så är hela skivan inspelad med en fucking symfoniorkester. Låter hur ballt som helst! Låter det inte lite som Teddybears? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 The Libertines - What a Waster Fantastisk låt. Adam Green har gjort en bra cover på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 The Libertines - What a Waster Fantastisk låt. Adam Green har gjort en bra cover på den. Jättebra tips! Tack! Focker - Late of the Pier http://open.spotify.com/track/6XdSADEMNNbd6nfiHA7d9Y Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i, men jag undrar om någon har en Waffles.fm-invite att ge bort? Mitt förra konto försvann pga att jag trodde att sidan låg nere (vilket den dock inte gjorde ) och inte besökte den på länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 M. Craft - Dragonfly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Ashkenazy plays Chopin Nocturne No.15 Op.55 No.1 in F minor. Andante http://www.youtube.com/watch?v=vGg4V7YJLfs What I've heard today is [...] stunning, just stunning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 (redigerad) Ashkenazy plays Chopin Nocturne No.15 Op.55 No.1 in F minor. Andante http://www.youtube.com/watch?v=vGg4V7YJLfs What I've heard today is [...] stunning, just stunning. Har Chopins Nocturne på skiva här bredvid mig och ja, den är grymt jäkla vacker <3 om du gillar vackra pianosonetter så rekommenderar jag: http://www.youtube.com/watch?v=BkH0cPzg-IU Redigerad 22 mars, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Hittade den här låten. Riktigt skön enligt mig. Fin musikvideo också. Sen är ju Alizee med, men det är en annan sak. Lyssna på låten! http://www.youtube.com/watch?v=lvSLdzPo3VU Det där är väl en en re-make av "in the army" med status quo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 T h e D u s k f a l l Shoot It In http://open.spotify.com/track/5X1BbZ13LWe5L4kiIcbeeV Vi norrlänningar kan också pumpa ut bra musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 The Libertines - What a Waster Fantastisk låt. Adam Green har gjort en bra cover på den. Uh, den känns halvt slående för mig senaste tiden. Lyssnat för mycket på den. --- Då botar man med Belle and Sebastian - To Be Myself Completely Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 MGMT - Future Reflections If it's good, or if it's fortune, I can't tell But pieces come together for some reason just as well Their guns couldn't see us There's a sea outside my door And one day I'll appreciate The rush of blood and the washed out beat of the shore And remember what it felt like To be alone Sitting in the sunlight All alone En grå kväll med den sedvanliga söndagsångesten är det inte konstigt att jag får återfall på MGMT. Om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 MGMT - Future Reflections If it's good, or if it's fortune, I can't tell But pieces come together for some reason just as well Their guns couldn't see us There's a sea outside my door And one day I'll appreciate The rush of blood and the washed out beat of the shore And remember what it felt like To be alone Sitting in the sunlight All alone En grå kväll med den sedvanliga söndagsångesten är det inte konstigt att jag får återfall på MGMT. Om man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 MGMT - Future Reflections If it's good, or if it's fortune, I can't tell But pieces come together for some reason just as well Their guns couldn't see us There's a sea outside my door And one day I'll appreciate The rush of blood and the washed out beat of the shore And remember what it felt like To be alone Sitting in the sunlight All alone En grå kväll med den sedvanliga söndagsångesten är det inte konstigt att jag får återfall på MGMT. Om MGMT - Future Reflections If it's good, or if it's fortune, I can't tell But pieces come together for some reason just as well Their guns couldn't see us There's a sea outside my door And one day I'll appreciate The rush of blood and the washed out beat of the shore And remember what it felt like To be alone Sitting in the sunlight All alone En grå kväll med den sedvanliga söndagsångesten är det inte konstigt att jag får återfall på MGMT. Om man Det går bra nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Det går bra nu. Tänkte köra sista meningen i ett ord per post, du förstörde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Har Chopins Nocturne på skiva här bredvid mig och ja, den är grymt jäkla vacker <3 om du gillar vackra pianosonetter så rekommenderar jag: Oh, I'm not alone! Oj, oj oj! Den var något i hästvägar! Mycket vackert! Krävdes några genomlyssningar för att riktigt få ut allt som fanns i den! Väldigt vacker. Hur mycket kostade skivan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Jättebra tips! Tack! Focker - Late of the Pier http://open.spotify.com/track/6XdSADEMNNbd6nfiHA7d9Y Tack detsamma! LotP är ett av de där banden jag aldrig lyssnat in mig på, kanske dags att göra det. Uh, den känns halvt slående för mig senaste tiden. Lyssnat för mycket på den. --- Då botar man med Belle and Sebastian - To Be Myself Completely B&S blir på något konstigt sätt aldrig inaktuella - big up! Eels - Packing Blankets Charmig, lättsmält popvisa som är en bra inledning på utmärkta Daisies of the Galaxy från 2000. Låten 'Beautiful Freak' må varit med i både Shrek och Hell- boy, men Eels är en solklar nominering till titeln 'världens mest underskattade band'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Kanske inte bästa kvällslåten men vafan <3 Save Ferris - Come on Eileen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Alltså, ni på GTAsajten är verkligen bäst på att tipsa om bra musik. Ni anar inte om hur brett jag viddat mina vyer kring olika musikstilar och genrer, sedan jag började läsa här regelbundet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts