Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

The Libertines - The Good Old Days.

Jag ligger här i sängen med feber och lyssnar på The Libertines. Up The Bracket är en av de få skivorna jag kan spela gång på gång och ändå bli helt tagen av hur bra den är, varenda gång.

Peters (som han numera heter) solo-skiva kommer ut om några dagar och det är också en Babyshambles-skiva på gång snart. Vad som gör saken ännu bättre är att Pete i den här videon säger att en Libertines-återförening kommer inom några år: :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som gör saken ännu bättre är att Pete i den här videon säger att en Libertines-återförening kommer inom några år: :mf_doof:

Vilket han velat länge, problemet är ju att få med de andra, haha.

The Kilians är ett riktigt bra tyskt indierockband som den tyska tjejen som bodde här visade mig. Till skillnad från de andra banden hon visade sjunger de, tack och lov, på engelska. De påminner rätt mycket om The Strokes. Plus också för fyndigt albumnamn - "Kill the Kilians".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En riktigt underlig svensk rapduo från 90-talet. Deras musik/rap är så sjukt underlig och udda så det inte är sant. Egentligen är låtarna i sig väldigt dåliga, men något i dem gör så att jag vill lyssna vidare på dem. Det är dagens musiktips!

Två blåbär - Vill inte

Två blåbär - Jag vill dö idag

Påminner sjukt mycket om JustD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket han velat länge, problemet är ju att få med de andra, haha.

The Kilians är ett riktigt bra tyskt indierockband som den tyska tjejen som bodde här visade mig. Till skillnad från de andra banden hon visade sjunger de, tack och lov, på engelska. De påminner rätt mycket om The Strokes. Plus också för fyndigt albumnamn - "Kill the Kilians".

Tack till tyskan och tack som fan till dig, återigen. "Kill the Kilians" har förgyllt min pluggdag. Har legat i sängen med datorn och sugit i mig kaffe, samt lyssnat på grym musik.

Jag vill passa på att tipsa om en låt från 2006; "Bridge to Nowhere", av Sam Roberts:

http://open.spotify.com/track/5B84sioOTKPOTyQ3BfiTbG

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good point, hur ska släppceremonin hållas?

Den blev väldigt spotan (inte för att jag hade tänkt planera något). Jag och en vän satte på det samtidigt och diskuterade sedan det under tiden. Första intrycket är wow. Riktigt mysigt.

spontan

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor