Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Alla som bryr sig har väl hört den, men den verkar inte ha postats i tråden (?). Jag är inte så jävla fascinerad av brittslyngelmusik men det här är ju bara skitbra.

Jag bryr mig tillräckligt mycket att inte lyssna på den, vill inte höra någonting innan albumet släpps 16 mars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har ni dagens musiktips!

:)

CK är en sån jävla tönt. På emmaboda körde han helt på playback (röst och allt) och sen sprang han runt och lekte kändis bland tälten och knullade gud vet hur många tjejer.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

CK är en sån jävla tönt. På emmaboda körde han helt på playback (röst och allt) och sen sprang han runt och lekte kändis bland tälten och knullade gud vet hur många tjejer.

Jag vet ej. Vet inte ens vem han är eller hur han är, men jag tror dig om du säger att han är en fjolla. Låten är dock bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metallica - The call of Ktulu

Om det fanns en smiley som lutade sig tillbaka och chillade så skulle han befinna sig i den här posten. Så skön låt!

Antar att du syftar på Cliff? Då håller jag helt med dig.

The Call of Ktulu är en förbannat bra låt. Det hörs på introt att Mustaine skrivit det (som han senare använde som intro till Hangar 18). En top 10 låt utav Metallica måste jag säga.

Hur som helst har de gjort ett par andra instrumentala låtar och jag bjuder på Orion och To Live Is To Die släppta 1986 respektive 1988.

Orion är en låt som lutar mer åt Heavy Metal hållet än Thrash. Den har en ruskigt skön atmosfär rakt igenom. Här och där hittar vi också massvis med gitarr- och bassolon som är en fröjd för örat. Lägg där till att alla, precis alla riff är av guld. Magisk helt enkelt.

Orion hittar du på Master of Puppets :innocent:

To Live Is To Die däremot är en riktigt tung mid-tempo Thrash låt med massvis sköna gitarr harmonier. Huvudriffet är äkta tunggung, dock inte pga av basen som är nästintill obefintlig (likaså på resten av hela plattan), utan endast av gitarrer och trummande. Tycker Lars gör ett riktigt bra jobb bakom trummorna.

Själva stämmningen i låten är för övrigt ganska sorgsen.

Det akustiskta introt och outrot är ett mina favorit intro/outro av bandet.

To Live Is To Die hittar du på ...And Justice For All :rolleyes:

Redigerad av EET FUK
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orion är en låt som lutar mer åt Heavy Metal hållet än Thrash. Den har en ruskigt skön atmosfär rakt igenom. Här och där hittar vi också massvis med gitarr- och bassolon som är en fröjd för örat. Lägg där till att alla, precis alla riff är av guld. Magisk helt enkelt.

Orion hittar du på Master of Puppets :doh:

Och den kommer med på GH: Metallica! :innocent:

To Live Is To Die är inte så märkvärdig, alla låtar på den skivan är bättre.

In Flames - Moonshield

Lyssnade jäkligt mycket på In Flames när man var yngre, det är synd att man tappade sugen. Det finns en hel del minnen kopplade till den här låten, vi skulle bland annat köra den på niornas avslutningsfest men tiden blev för knapp. Det blev ett antal andra låtar däremot så det blev jäkligt bra ändå. Jag tror jag ska börja lyssna mer på dem och börja minnas :rolleyes:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor