Misterwhoopee Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 :) Vore faktiskt intressant med en kommentar från P-C, vad är det som har hännt? The Who - Behind Blue Eyes Åh, introt är så vackert, man blir ju nästan tårögd. Bra låt helt enkelt. Bra också att den är lätt att kompa med gitarr om man vill det! Hmm... vad ska jag själv tipsa om. Eftersom det är matdags snart så: Duran Duran - Hungry Like the Wolf [youtube-old]Lv6Cr5LZStE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 (redigerad) Pink Floyd - The Trial [youtube-old]jViTte8VAzU[/youtube-old] Good morning, Worm, your honor The crown will plainly show The prisoner who now stands before you Was caught red-handed showing feelings Showing feelings of an almost human nature This will not do, Call the schoolmaster! I always said he'd come to no good in the end your honor If they'd let me have my way I could have flayed him into shape But my hands were tied the bleeding hearts and artist Let him get away with murder, let me hammer him today? Crazy, toys in the attic, I am crazy Truly gone fishing They must have taken my marbles away Crazy, toys in the attic, he is crazy You little shit you're in it now I hope they throw away the key You should have talked to me more often than you did, but no! You had to go your own way Have you broken any homes up lately? Just five minutes, Worm, your honor Him, me, alone Baaaaaaaaaaabe! Come to mother baby, let me hold you in my arms M'lud I never wanted him to get in any trouble Why'd he ever have to leave me? Worm, your honor, let me take him home Crazy, over the rainbow, I am crazy Bars in the window There must have been a door there in the wall, when I came in Crazy, over the rainbow, he is crazy The evidence before the court is Incontrivertable There's no need for the jury to retire In all my years of judging, I have never heard before Of someone more deserving of the full penalty of law The way you made them suffer, your exquisite wife and mother Fills me with the urge to defecate! Since, my friend, you have revealed your deepest fear I sentence you to be exposed before your peers Tear down The Wall! Tear down The Wall... Tear down The Wall... Tear down The Wall... Tear down The Wall... Klimax på en sjukt intelligent film/album. Ni som undrar varifrån mina signaturbilder kommer ifrån har svaret i den här filmen. The Wall tål att ses många gånger om, jag har nog sett hela fyra gånger och andra gånger har jag sett delar av den så jag totalt sett filmen upp till åtta gånger. Grymt bra musik, intelligenta texter och stilfullt presenterat. Budskapen tål att tolkas om och om igen också. Filmen är bra, den förklarar en del saker som inte albumet gör. Däremot tycker jag kronologin i filmen är rätt konstig. Känns som allt utspelar sig över en dag i den, medans albumet inte verkar ange någon särskild tidsspann för storyn utan lämnar det öppet för lyssnaren. Hursomhelst, detta är lätt bästa delen på albumet och även i filmen. Hela albumet, och speciellt denna del, passar Rogers röst sjukt bra. "All you have to do is follow the worms!" [youtube-old]FphuBPNYcWo[/youtube-old] Redigerad 3 februari, 2009 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Beirut - La Llorona [youtube-old]lJYAsuVQry0[/youtube-old] Jag har inte riktigt skaffat mig någon uppfattning om dubbel-EPn, mer än att den ena är balkan rakt igenom och den andra är electro i stil med The Real People ( <3 ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Vore faktiskt intressant med en kommentar från P-C, vad är det som har hännt? Man kan väl ändra sig. Jag tyckte också om den innan jag hade lyssnat in mig på Cure och insett att de har gjort så jävla mycket bättre låtar än den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Elbow - One Day Like This [youtube-old]QfVejpYc8Zc[/youtube-old] Spotify! Underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Martin Jondo - Jah Gringo [youtube-old]v5otXhb_LyQ[/youtube-old] Ni har inte hört den innan ni har hört 20 datorer och 20 personer sjunga den i kör. Underbar låt som alla lyssnade på konstant i skolan i ettan. <3 Redigerad 4 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tryd3r Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=7EE59Ex5Px4 Pixies-Where is my mind Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 The Gaslight Anthem - Film Noir Hörde denna på p3, usch vad bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 N.A.S.A ft. Karen O, Ol' Dirty Bastard och Fatlip - Strange Enough [youtube-old]cw8QvDXJCmQ[/youtube-old] Samma artist men Spacious Thoughts ft Tom Waits & Kool Keith [youtube-old]XMlm3Uz8s_g[/youtube-old] Jag kan inte tjata nog om den här skivan, den är sååå cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Kebnekajse - Barkbrödslåten [youtube-old]ylS0H6zQDho[/youtube-old] Asskön folkrock, hur många här är gamla nog att minnas den från ICA-reklamer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Ny dag, ny låt. Metallica - Remember Tomorrow (Iron Maiden-cover) [youtube-old]1ZZBnZexM6E[/youtube-old] Bra mycket skönare än originalet: [youtube-old]jagHzPDjfWU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Los Campesinos! - It's Never That Easy Though, Is It? (Song For The Other Kurt) [youtube-old]oDxLkKEO8Hw[/youtube-old] As if I walked into the room to see my ex-girlfriend (who by the way I'm still in love with) sucking the face of some pretty boy, with my favourite band's most popular song in the background. Is it wrong that I can't decide which bothers me most? In the forefront of my mind is a thought not of you underneath but me coming out looking worse. I'm calling you again on your telephone and all I ever get is another stupid busy tone. He's gonna get drunk and call you at four in the morning. He's gonna get drunk and call you at four in the morning. KalleR - I owe you one. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Det tog ett tag för mig att fatta tycke för Glasvegas, men nu så här efter jul och allt så har poletten trillat ned alltså. Glasvegas - Geraldine When your sparkle evades your soul I'll be at your side to console When your standing on the window ledge I'll talk you back, back from the edge I will turn, I will turn your tide Be your Sheppard and your guide When you're lost in the deep and darkest place around May my words walk you home safe and sound When you say that I'm no good and you feel like walking I need to make sure you know that's just the prescription talking When your feet decide to walk you on the wayward side Up upon the stairs and down the downward slide I will turn, I will turn your tide Do all that I can to heal you inside I will be the angel on your shoulder My name is Geraldine, I'm your social worker [youtube-old]CMT418TyRiA[/youtube-old] http://open.spotify.com/track/75UqWU4Y0YdCB9MrnKZZnC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Skjut mig, jag gillar Dragonforce nu efter att ha spelat så mycket Guitar Hero. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Skjut mig, jag gillar Dragonforce nu efter att ha spelat så mycket Guitar Hero. Gör det själv. Men det är ju iofs bra att du inser att du hatar att du gillar dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 The Views nya är faktiskt riktigt bra, om än lite ojämnt. Jag trodde inte de skulle mäkta med en lika bra uppföljare, det är inte många band som lyckas med det, men just nu känns det verkligen som att så är fallet. Bästa spåren är Unexpected, One Off Pretender och Glass Smash. Underbart intro i Milburnanda på sistnämnda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Iron & Wine - Boy With A Coin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Skön svensk reggae: Kalle Baah - Bulleribock med Governor Andy http://open.spotify.com/track/65aEy7NYDH3UdSjv53xChK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 MGMT - Time To Pretend Så sjukt härlig musik, har dock ingen aning om någon på forumet lyssnar på MGMT. Provlyssna iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 har dock ingen aning om någon på forumet lyssnar på MGMT. Provlyssna iaf. Jodå. MGMT är överhypade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts