Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och börjat lyssna på Franz Ferdinans nya. Och det är bra, mycket bra. Jag har inte fastnat någon speciell låt sådär än, utan tycker att helheten är hur bra som helst.

Så, hela skivan Franz Ferdinand - Tonight får bli mitt första riktiga musiktips på flera månader. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dålig koll på bob hund, bara hört och älskat "tralala lilla molntuss", så kan någon sätta ihop en topp 10 eller de låtar som de troligast kommer spela i sommar?

Nu är det väl revolution på gång

Upp, upp, upp, ner

Skall du hänga med? Nä!

Dansa efter min pipa

Dubbel tvekan

Ett fall och en lösning :naughty:

Dubbel tvekan

Allt på ett kort

Jag rear ut min själ

En som stretar emot

Tralala lilla molntuss

Från den nya plattan har dom än så länge bara spelat Fantastiskt, Tinnitus i hjärtat och Det där nya som skulle vara så bra (vad jag har hört) men det lär väl bli fler efter skivsläppet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det väl revolution på gång

Upp, upp, upp, ner

Skall du hänga med? Nä!

Dansa efter min pipa

Dubbel tvekan

Ett fall och en lösning :naughty:

Dubbel tvekan

Allt på ett kort

Jag rear ut min själ

En som stretar emot

Tralala lilla molntuss

Från den nya plattan har dom än så länge bara spelat Fantastiskt, Tinnitus i hjärtat och Det där nya som skulle vara så bra (vad jag har hört) men det lär väl bli fler efter skivsläppet.

Bara för den där listan måste jag dra ihop en bob hund-playlist. Satan vad jag vill se dom live någon gång men det verkar inte bli så så länge de inte kör någon mysig utekonsert i stockholm i sommar.

bob hund - Dansa efter min pipa

[youtube-old]KGeSTjMjgWY[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för den där listan måste jag dra ihop en bob hund-playlist. Satan vad jag vill se dom live någon gång men det verkar inte bli så så länge de inte kör någon mysig utekonsert i stockholm i sommar.

Dom lär ju spela på Gröna Lund i sommar, det brukar dom alltid göra när dom är på turne, annars lirar dom på cirkus den 2 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor