AngryAxel Skrivet 24 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2009 (redigerad) Darin - See U At The Club Vet att en hel del inte gillar Darin men jag tycker inte det är något fel på hans nya låt.Lite repetivtiv, men helt okej danslåt! På tal om Vocoder... Bon Iver - Woods Bländande vacker låt, eller för att citera "SonOfMrPeanut" på YouTube - "No other robotic vocals have this much soul". Kanske Benders sånginsats i slutlåten i Futu- rama-avsnittet "How Hermes Requisitioned his Groove Back", men that's it. [youtube-old]TBh-0oHm9Ak[/youtube-old] Redigerad 24 januari, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Baby Charles - I bet you look good on the dancefloor Oj, jag hade inte för väntat mig en sån cover. Den är intressant, ganska lugn. skön att mysa till typ, ifrån Mixtapes 12. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 (redigerad) Vad har släppts i januari? Spotify förstörde för en tid mitt musikintresse och jag har ingenting att lyssna på nu. Jag har hört White Lies (helt okej), Franz Ferdinand (jättebra), The Whitest Boy Alive (jättebra) och Animal Collective (oförståeligt dåligt efter en genomlyssning). Vad har jag missat? Jag håller på att skaffa Bon Ivers EP och Andrew Webber med. Såg att Beirut släppt EP med. ------------ Jay-Z - My President Is Black (DC Remix) My President is black My Maybach too And Ill be goddamned if my diamonds aint blue My moneys dark green And my Porsche is light grey And Im headed for DC, anybody feel me ? My president is black - in fact hes half white So even in a racist mind, hes half right Even if youve got a racist mind, you be alri' My President is black, but his house is all white Rosa Parks sat so Martin Luther could walk Martin Luther walked so Barack Obama could run Barack Obama ran so all our children could fly So Im a spread my wings, you could meet me in the sky Already got my own clothes, already got my own shoes I was hot before Barack, imagine what Im gonna do Hello miss America, hey pretty lady Red white and blue flag, wave for me baby Never thought id say this shit, baby Im good You can keep your puss, I dont want no more bush No more war, no more Iraq No more white lies - My President is black [youtube-old]VFI6nwvKX_c[/youtube-old] Redigerad 25 januari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Vad har släppts i januari? Spotify förstörde för en tid mitt musikintresse och jag har ingenting att lyssna på nu. Jag har hört White Lies (helt okej), Franz Ferdinand (jättebra), The Whitest Boy Alive (jättebra) och Animal Collective (oförståeligt dåligt efter en genomlyssning). Vad har jag missat? Jag håller på att skaffa Bon Ivers EP och Andrew Webber med. Såg att Beirut släppt EP med. ------------ Jay-Z - My President Is Black (DC Remix) My President is black My Maybach too And Ill be goddamned if my diamonds aint blue My moneys dark green And my Porsche is light grey And Im headed for DC, anybody feel me ? My president is black - in fact hes half white So even in a racist mind, hes half right Even if youve got a racist mind, you be alri' My President is black, but his house is all white Rosa Parks sat so Martin Luther could walk Martin Luther walked so Barack Obama could run Barack Obama ran so all our children could fly So Im a spread my wings, you could meet me in the sky Already got my own clothes, already got my own shoes I was hot before Barack, imagine what Im gonna do Hello miss America, hey pretty lady Red white and blue flag, wave for me baby Never thought id say this shit, baby Im good You can keep your puss, I dont want no more bush No more war, no more Iraq No more white lies - My President is black [youtube-old]VFI6nwvKX_c[/youtube-old] Helt okej låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Spotify förstörde för en tid mitt musikintresse och jag har ingenting att lyssna på nu. Hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 (redigerad) Håkan Hellström - Kom Igen, Lena! Åh, jag vill ha sommar! Redigerad 25 januari, 2009 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Hur menar du? Håller med. Det här är en av årets bästa skivor, jag kan känna det, så jäkla fräsch skiva. Jag behövde verkligen detta efter att ha strölyssnat på gammalt skräp i några veckor. Mmmm! Så menar jag. Läste jag om något nytt som verkade intressant kollade jag om det fanns på Spotify, var så inte fallet fick det vara. Satt bara med gamla tråkiga playlists som jag egentligen tröttnat på. Så jag har övergett Spotify. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Någon som kan tipsa om typ Stripp musik? "Soho Dolls - Stripper"- liknande musik? [youtube-old]hfNXfvXEkKg[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 (redigerad) Metallica - Fight Fire With Fire En utav de bästa Metallica låtarna imo. Hård, snabb och så långt från mainstream låtarna de gör nu för tiden man kan komma. [youtube-old]NL3CF1NjShk[/youtube-old] Redigerad 25 januari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Röyksopp - Remind Me [youtube-old]lBvaHZIrt0o[/youtube-old] Jag är nog ingen Röyksoppare men this is bra shit. Underbar video helt i min smak. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Håkan Hellström - Kom Igen, Lena! Åh, jag vill ha sommar! Jag står inte ut med att se videon till den under vintertid * * Unaesta - La Vida Es Una Lenteja Vice City Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Någon som kan tipsa om typ Stripp musik? "Soho Dolls - Stripper"- liknande musik? Allt med The Peaches typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 [youtube-old]YC3rw74cfG4[/youtube-old] Jag tycker In Flames och Timo Räisänens framträdande på Grammisgalan var riktigt schysst ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Guns N' Roses - Catcher In The Rye spotify:track:0hbmOQlle3AXu5DP7aR4BH Tribut till John Lennon, en riktigt bra låt tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) The Kinks - Nothing in the World Can Stop Me Worryin' 'bout That Girl spotify:track:0VRhHDbTr54cGbTEHr1fLd Redigerad 27 januari, 2009 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Skivtips: PATRiCK WOLF - LYCANTHROPY Hörde Patrick Wolf första gången under en nattlig promenad med en kvinna för kanske 3 år sen. Jag visste inte alls vad jag tyckte om musiken men jag som var dödligt förälskad i henne älskade förstås honom eftersom hon älskade honom. Jag lyssnade lite halvt sådär på honom tills Arvika 2007 där han skulle spela live. Jag lyckades tränga mig längst fram och när musiken började skakade hela min kropp. Efter konserten var jag pånyttfödd. Det var helt utan competition den bästa konserten jag någonsin varit på. Såklart började jag lyssna mer intensivt efter det och den skivan som mest fastnade var Lycanthropy. Jag gillade inte riktigt deppigheten i Wind in the Wires eller pop-stuket hos Magic Position. Lycanthropy var precis lagom. Patrick Wolf blandar brake-core med klassisk fiolmusik med klingande pianon, kvidande röster och vackra texter. Sen om man inte vill höra på musiken så .. hur kan man inte bli lite hård av denne man? Rawr. Patrick Wolf - The Childcatcher [youtube-old]FKmhCq7P9QA[/youtube-old] Patrick Wolf - A Boy Like Me [youtube-old]7KbiT0HE1yk[/youtube-old] Patrick Wolf - Paris [youtube-old]z-l9aR5lV0Y[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Band: Wannadies Låt: The Beast Cures the Lover Skiva: Skellefteå Spotify Otroligt mysig låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Kent - På Drift Kent nya låt är med i friends alternativa filmversion, och den passar perfekt. Creds till Kent för denna underbara låt och creds till Adam Berg som regisserat filmen! [youtube-old]pqA7YoHvCUQ&eurl[/youtube-old] Högerklicka, spara mål som: http://kent.s3.amazonaws.com/kent-pa-drift-320-kbit.mp3.zip (låten är en julklapp (alltså gratis) från gruppen Kent själva, läs på deras hemsida www.kent.nu) Redigerad 27 januari, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Jimmy Eat World - Hear You Me http://www.youtube.com/watch?v=scLcUfhd2kY http://open.spotify.com/track/1KWG778lXaXTUmz9EORgZO Oerhört fin låt med en väldigt vacker refräng. En riktig mysarlåt! May angels lead you in Hear you me my friends On sleepless roads, the sleepless go May angels lead you in Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 28 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2009 The Streets - Lets Push Things Forward. [youtube-old]8UGtlUMMkOU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts