StellHell Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Sugarplum Fairy - The Escapologist [youtube-old]zU4lUiQ6iv0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Det har tydligen bara varit ett tips om Ratatat. Därför: Ratatat - Seventeen Years http://open.spotify.com/track/1LytkZ67Tquo5A5TyzqVcZ http://www.youtube.com/watch?v=1zTkrPNNpkc Gammal electronica som fortfarande håller måttet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Calvin Harris - Acceptable in the 80's [youtube-old]1SpDr9FOIPI[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Här kommer ett grymt bra musiktips av jazzbandet jag var och såg på Fasching i lördags, Oddjob. De har gjort en cover på Jimi Hendrix's Third Stone From The Sun: http://open.spotify.com/track/7JuXgrYMJIXujmVjo5vp6S Originalet, också värd att tipsas om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Bon Iver - Blood Bank Från 2009-EPn med samma namn - fantastiskt bra låt, fantastiskt bra EP. Jag skulle vilja låta superlativen hagla över honom, men jag är för trött i- kväll, och tyvärr nog för fantasilös. Hursomhelst - kolla in skivan 'For Emma, Forever Ago' om ni inte redan gjort det! [youtube-old]774mOmdKtZM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Bon Iver - Blood Bank Från 2009-EPn med samma namn - fantastiskt bra låt, fantastiskt bra EP. Jag skulle vilja låta superlativen hagla över honom, men jag är för trött i- kväll, och tyvärr nog för fantasilös. Hursomhelst - kolla in skivan 'For Emma, Forever Ago' om ni inte redan gjort det! [youtube-old]774mOmdKtZM[/youtube-old] Bon Iver gör jättehärlig musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Break Your Frame, poppunk när den är som bäst. Svenskar också för den delen, och dom borde ha mer uppmärksamhet än Kid Down. MySpace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Huey Lewis - Hip To Be Square För att vara 80-tals pop är den rätt bra. Den spelas i reklamen för "Chuck" på TV6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Gammal electronica som fortfarande håller måttet. Oja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 The Ark - A Virgin Like You [youtube-old]EDojWDVK-5g[/youtube-old] In Lust We Trust är för övrigt en riktigt bra skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 In Lust We Trust är för övrigt en riktigt bra skiva. Du behöver absolut inte skämmas! Den är faktiskt helmysig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 In Lust We Trust är för övrigt en riktigt bra skiva. Du behöver absolut inte skämmas! Den är faktiskt helmysig! Vill bara flika in och instämma! Okkervil River - Westfall Riktigt fintragisk låt om "The Yoghurt Shop Murders". Jag tror jag ska gräva ner mig lite i Okkervil River ett tag innan våren och sommaren kommer. [youtube-old]YY1ku4q2CkU[/youtube-old] Fanns bara en skiva på Spotify - Black Sheep Boy. Som också är väldigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Okkervil River - Westfall Riktigt fintragisk låt om "The Yoghurt Shop Murders". Jag tror jag ska gräva ner mig lite i Okkervil River ett tag innan våren och sommaren kommer. Fanns bara en skiva på Spotify - Black Sheep Boy. Som också är väldigt bra Kolla in föra årets platta The Stand Ins, en av deras bästa. Året är 1998, sommarlovet har precis tagit slut, jag börjar 7:an, jag och mina vänner sitter i skolans cafeteria och äter en macka och dricker en coca cola, på den här tiden fick man allt detta för endast 11:-. På tv rullar MTV, pissiga låtar med ännu pissigare videos avlöser varandra, det är tuggummipopens tid nu, Aqua, A-Teens, Spice Girls, Backstreet Boys, N-Sync, Britney Spears, Christina Aguilera osv... var nu artisterna som dominerade musikkanalerna. Men rätt som var så säger han på MTV, strax blir det en världspremiär på Korns nya video, korn? korn? har hört det tidigare men kan inte placera det riktigt, nåja vi väntar, och när det är dags så sätts någon sorts tecknad film igång som övergår i verklighet, jag minns hur jag och mina kompisar inte säger något till varandra under videon, alla sitter tysta och lyssnar och tittar. Korn öppnade vägen för band som Limp Bizkit och andra rap-metal band, men den stora skillnaden mellan dom var att Korn gjorde det hela så mycket bättre än alla andra, och detta vart en stor utstickare från resten. Plattan Follow the Leader, Foo Fighters - There Is Nothing Left to Lose och Red Hot Chili Peppers - Californication är väl dom tre plattorna som betytt mest för mig under min högstadiegång. KoЯn - Freak on A Leash [youtube-old]JVLyNQISlzY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Alexz Johnson - Skin [youtube-old]PIUxEuB2FXg[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Bob Dylan - Farewell Angelina Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Dire Straits - Lady Writer Jag har återupptäckt Dire Straits och Mark Knopfler. Egentligen är jag mest taggad på ny musik men sitter ändå och spelar samma gamla DS-låtar hela dagarna. Dire Straits är ett sånt där band som alltid har funnits där, och som förhoppningsvis aldrig försvinner. Kärlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 (redigerad) Bring Me The Horizon - Chelsea Smile [youtube-old]tcoPW53yO3E[/youtube-old] Grabbarna har gjort en musikvideo till den otroliga låten Chelsea Smile. Grym video och grym låt. Redigerad 22 januari, 2009 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Andrew Bird - Oh No Titelspåret på nya skivan 'Noble Beast'. Underbart! Men kvaliten är hemsk på YouTube [youtube-old]p0TWJbxHQ6Y[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Alice in Chains - Rain when I Die [youtube-old]HMm0bpbOOkU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2009 (redigerad) Darin - See U At The Club [youtube-old]tpOIklV9gZs[/youtube-old] Vet att en hel del inte gillar Darin men jag tycker inte det är något fel på hans nya låt. Redigerad 24 januari, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts