R2D2 Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 The Whitest Boy Alive - Courage. Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Parken - Åt Helvete Med Himlen Så sjukt, fruktansvärt jäkla bra. Lyssna! Superbra! Kul, de kommer till Emmaboda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 The Whitest Boy Alive - Courage. Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe. Den ska jag kolla upp. Ett annat albumtips är Animal Collectives nya platta Merriweather Post Pavilion, den var faktiskt helt ok, har inte fastnat riktigt för dom tidigare men nu så, Experimentiell indierock som funkar riktigt bra i längden. Ett låttips får ni också, efter att vart inne i lite av en alternative/indie period så har jag på sistone återupptäckt classic rock ala 60-70-80-tal, jag har rotat bland mina klenoder i skivhyllan och hittat massa smått och gått, bla Captain Beefheart & Magic Band, tung bluesrock, jag låter låten tala för sig själv. Sure 'nuff 'n Yes I do [youtube-old]hCSPf5Viwd0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Alla måste kolla på det här. Helt underbar duett med Kate Nash och Billy Bragg - Foundations/A New England. Första gången jag såg det blev jag helt tagen, jag stelnade till, oxh kom på mig själv med att luta mig framåt mot skärmen och med ett fånigt leende på läpparna. Samspelet, glädjen, hur de tittar på varandra och skrattar, hur sjukt snygg övergången är och hur mäktig Billys röst är. [youtube-old]a2-5gv81cC0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Samspelet, glädjen, hur de tittar på varandra och skrattar, Jag lade upp den för länge sen, efter ni här på sajten tipsade om Kate och en vän om Billy Bragg. Den spelades om och om igen, i minst en vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Emmure - 10 signs you should leave [youtube-old]FTxGiAiuXtY[/youtube-old] Emmure - When keeping it real goes wrong [youtube-old]Uus2q1JASbQ[/youtube-old] Parkway drive - Anasasis (Xenophontis) [youtube-old]HBXDEHjvA0s[/youtube-old] Parkway drive - Blackout [youtube-old]D8fIPxTfX4Y&feature=related[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Nylon 66'ers - Bara Bara (Vid Puolala Parken) LOL http://open.spotify.com/track/1zkFAu3DC40rtb3J7vtWbd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 (redigerad) Metric - Hustle Rose http://open.spotify.com/track/3lYtcPj0ChkVqXPGVUmZRB http://www.youtube.com/watch?v=8LDyagLz9LU Jag tvingar er att lyssna! Melodin som börjar vid 2:30 i YT-klippet och vid 0:58 på spotify gör så att jag bara sjunker ihop i stolen och dör. Så fint, så fint. Redigerad 18 januari, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 The Whitest Boy Alive - Courage. Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe. Nu har jag lyssnat på den och håller med dig, riktigt bra skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 ENTER SHIKARI Sorry, You're Not A Winner http://open.spotify.com/track/06Y6xeHfKLRoMFmmK7tKkl http://www.youtube.com/watch?v=98Qy6FhugBY (Live) http://img440.imageshack.us/img440/2590/entersis4.jpg Alltså, Enter Shikari är VÄLDIGT underhållande och de verkar verkligen ha sjukt kul på scen (se YT länken). Väldigt unikt och trevligt band, jag rekommenderar dem verkligen för de som inte har lyssnat på dem tidigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Ram Di Dam - Flashbacks! Världens bästa låt just nu! www.myspace.com/ramdidam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 The Whitest Boy Alive - Courage. Jag saknar ord för att kunna beskriva hur bra den här skivan verkar så jag avstår. Men lyssna, redan efter 3 låtar är smilbanden uppe. Håller med. Det här är en av årets bästa skivor, jag kan känna det, så jäkla fräsch skiva. Jag behövde verkligen detta efter att ha strölyssnat på gammalt skräp i några veckor. Mmmm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 (redigerad) En lyssning sa mig inte mer än att det var väldigt Whitest Boy Alive-igt, återkommer om den skivan (som jag har galet höga förväntningar på). Edit: Efter en andra genomlyssning låter det fortfarnade väldigt Whitest Boy Alive-igt, och därmed hur bra som helst. Och så till mer 2008-missar. Kanadicken Chad VanGaalens tredje album, Soft Airplanes, är hur bra som helst. Känner det efter en genomlyssning, det är helt klart topp 10! Redigerad 18 januari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 The Management/MGMT - Hot Love Drama [youtube-old]AQIDxnvuMeQ[/youtube-old] Sole - Bottle of Humans [youtube-old]CGnXL0lX44w[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Jag är inget jättefantast av Detektivbyrån precis, men här har dom verkligen fått till det, med en stor hjälp av Markus Krunegård iofs. [youtube-old]4HzmwuI268I[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Alla måste kolla på det här. Helt underbar duett med Kate Nash och Billy Bragg - Foundations/A New England. Första gången jag såg det blev jag helt tagen, jag stelnade till, oxh kom på mig själv med att luta mig framåt mot skärmen och med ett fånigt leende på läpparna. Samspelet, glädjen, hur de tittar på varandra och skrattar, hur sjukt snygg övergången är och hur mäktig Billys röst är. [youtube-old]a2-5gv81cC0[/youtube-old] Alltså, njäe. Samspel? De skär sig som svart och vitt. --- Laleh - Han Tuggar Kex Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Jag är inget jättefantast av Detektivbyrån precis, men här har dom verkligen fått till det, med en stor hjälp av Markus Krunegård iofs. [youtube-old]4HzmwuI268I[/youtube-old] Skitbra, verkligen. (Spotify: http://open.spotify.com/track/5tpALNDEr2gMFls6hq25Mh) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Jamie T - Fire, Fire Fuk yes, han är tillbaka - FIRE FIRE! En hunka till den som tar fram lyrics (; [youtube-old]sDz6v3NB5XY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 M83 - Kim & Jessie Åh, vad jag älskar denna låt! Seriöst! ååååh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Of Montreal - First Time High http://open.spotify.com/track/3uD7fHUG9OYARp958ZIlFr Hade inte lyssnat på dom förut. Tack, Spotify. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts