Kiedis Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Har lyssnat igenom Franz Ferdinands nya platta en gång nu, och tycker den inträffar mina förväntningar, skön discofeeling genom skivan, dansanta låtar helt enkelt. Redigerad 11 januari, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Franz Ferdinand - Bite Hard Åh, vad oroade jag mig för? Klart den är bra! Grym tredjeskiva, och som Kiedis sade - väl- digt dansant, kaxig, och alldeles underbar. http://www.axelhammarback.com/junk/ff2.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) The Cranberries - Zombie En låt som jag blir alldeles nostalgisk av, riktigt fin refräng och ja, en bra blandning av det mesta. Hade helt glömt bort denna låt som skrevs 1994 men har gått på radio ett antal gånger runt årsskiftet, och när jag igår hörde den blev jag riktigt glad. [youtube-old]5CNMJSXSsFw[/youtube-old] Redigerad 11 januari, 2009 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Fan, hade ju missat att Electric Six hade släppt nytt i oktober. Inte hunnit lyssna igenom hela än, men det är något med ES som tilltalar mig. Electric Six - Your Heat Is Rising [youtube-old]jG5Mj48Qd8E[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Finch - What It Is To Burn http://open.spotify.com/track/6gUJJDM1iaEmAcGbwJiLI2 Hoppsan hoppsan, Finch är ju rätt bra ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Fan, hade ju missat att Electric Six hade släppt nytt i oktober. Inte hunnit lyssna igenom hela än, men det är något med ES som tilltalar mig. Electric Six - Your Heat Is Rising [youtube-old]jG5Mj48Qd8E[/youtube-old] De spammar ju album, Electric six! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 De spammar ju album, Electric six! haha, visste att du skulle nappa! Tror ingen annan på forumet som lyssnat på mer än gaybar med dom. (Möjligen ett par som hört Syntesizer också). http://open.spotify.com/album/1KCdXtABxNXhrIYVYrgBSU Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Tror ingen annan på forumet som lyssnat på mer än gaybar med dom. (Möjligen ett par som hört Syntesizer också). Danger! High Voltage måste väl några tjommar ha hört också tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 The Cure - Friday I'm in Love Grymt skön låt, texten säger allt. [youtube-old]BFnIP2NT5Yc[/youtube-old] I don't care if Monday's blue Tuesday's grey and Wednesday too Thursday I don't care about you It's Friday, I'm in love Monday you can fall apart Tuesday, Wednesday break my heart Oh, Thursday doesn't even start It's Friday I'm in love Saturday, wait And Sunday always comes too late But Friday, never hesitate... I don't care if Mondays black Tuesday, Wednesday - heart attack Thursday, never looking back It's Friday, I'm in love Monday, you can hold your head Tuesday, Wednesday stay in bed Or Thursday - watch the walls instead It's Friday, I'm in love Saturday, wait And Sunday always comes too late But Friday, never hesitate... Dressed up to the eyes It's a wonderful surprise To see your shoes and your spirits rise Throwing out your frown And just smiling at the sound And as sleek as a shriek Spinning round and round Always take a big bite It's such a gorgeous sight To see you eat in the middle of the night You can never get enough Enough of this stuff It's Friday, I'm in love I don't care if Monday's blue Tuesday's grey and Wednesday too Thursday I don't care about you It's Friday, I'm in love Monday you can fall apart Tuesday, Wednesday break my heart Thursday doesn't even start It's Friday I'm in love[/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 The Cure - Friday I'm in Love Lite taskig låt att tipsa om en trist måndageftermiddag som denna bara. ---------------- Glasvegas - Ice Cream Van Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 The Cure - Friday I'm in Love THEY HAVE OTHER SONGS! http://exilen.eu/images/smilies/rant.gif The Cure - Just Like Heaven [youtube-old]=ORc5Td_T6og[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Eftersom det är en sån majoritet av manliga musiktips här så lägger jag upp en lista med låtar som min syster komponerat med uteslutande kvinliga sångare, enjoy! ____>> open.spotify.com/user/hit/playlist/3B1oHw6jX7DTjURwIMGVZA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Eftersom det är en sån majoritet av manliga musiktips här så lägger jag upp en lista med låtar som min syster komponerat med uteslutande kvinliga sångare, enjoy! ____>> open.spotify.com/user/hit/playlist/3B1oHw6jX7DTjURwIMGVZA Åh, bra stuff! Den ska jag frossa i sen Kolla gärna in The Long Blondes, Yeah Yeah Yeahs och She & Him också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Johann Pachelbel Canon in D Denna låten är kärlek rätt igenom. [youtube-old]_nPyLLedfAs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Johann Pachelbel Canon in D [youtube-old]owAj5LiXG5w&feature=channel[/youtube-old] lololol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 The Cure - Friday I'm in Love Grymt skön låt, texten säger allt. Bra låt. Får mig att tänka på I Manegen med Glenn Killing. Men jag tycker nästan att Henrik Schyffert sjunger den bättre. Hittade inget klipp på Youtube från det, men men. http://www.youtube.com/watch?v=zCk5gUc4_XQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Men jag tycker nästan att Henrik Schyffert sjunger den bättre. Indeed, det var där jag hörde den första gången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Indeed, det var där jag hörde den första gången Samma här. Det kan ju vara därför man tycker att den versionen är bättre. Men sångaren skrämde mig lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Bra låt. Får mig att tänka på I Manegen med Glenn Killing. Men jag tycker nästan att Henrik Schyffert sjunger den bättre. Hittade inget klipp på Youtube från det, men men. http://www.youtube.com/watch?v=zCk5gUc4_XQ Indeed, det var där jag hörde den första gången Samma här. Det kan ju vara därför man tycker att den versionen är bättre. Men sångaren skrämde mig lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Lulu and the Luvvers - Shout [youtube-old]IAbbXbZKph0[/youtube-old] The Stone Roses - Waterfall [youtube-old]7uQMqsWsGtA[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts