Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Den här låten gillar jag. Det var även den första Sage Francis-låten som Corleone tipsade mig om.

Sage Francis - Escape Artist

[youtube-old]sJ7w-z4BvMo[/youtube-old]

When I first got into magic it was an underground phenomenon, now everyone is like "pick a card - any card!"

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanye Wests nya platta 808s & Heartbreak är verkligen riktigt bra, den har rullat ett tag hos mig nu, både på cd, mp3, jobbet, datorn och jag gillar det jag hör. Den är inte lika mycket hiphop som hans tidigare alster, man hör att grunden är hiphop, men YE är och har aldrig varit rädd för att blanda olika genres med varandra, man kan se och höra honom på allt från Justice, Coldplay, Peter, Bjorn and John, Keane till Jay-Z, det är det som jag tycker gör honom unik som artist och en av dom bästa inom hiphop.

Men tänkte tipsa om en polare till honom också, låten Superstar från albumet The Cool vart lite av Lupe Fiasco genombrott i somras, riktigt bra låt och en riktigt bra skiva.

[youtube-old]Ty0u1PzXfTo[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TRIVIUM

Pull Harder On The Strings Of Your Martyr

Pull, Harder, Strings, Martyr

Stop you cry that's a lie

Flush gasping white reddening

You smile and destroy it

It's time that we end this

It's our curse that makes this world so hopeless

Allowing our king to spread his genocidal wings

Ascendancy är fortfarande bästa albumet.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jullåt - La Marche Des Rois

[youtube-old]29eHU2kPQpc[/youtube-old]

Alla versioner på Youtube är absolut totalt värdelösa. Se till att få tag på Orphei Drängers version, eller för delen nån annan rejäl manskörsversion. Då kan det bli ordentligt maffigt. Heck, strunta nästan i att kolla videon ovan vetja, den är bara till för att dra uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor