Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Åh, har fått en liten nostalgikick efter att ha hittat Bon Jovi - Livin' on a Prayer Skapligt med folk i livevideon. Han är faktiskt en av få (enligt mig) som är bättre live än på platta.

Måste hålla med om det där! Såg Bon Jovi i Globen år 2000! Fast jag var bara 8 år då, så jag kommer ju inte ihåg alltför mycket! :o

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den 20:e Januari släpper John Frusciante sitt nya soloalbum The Empyrean, och döma av första singeln från skivan så kommer han stå för en av nästa års bästa skivor, det kan jag nästan sätta en slant på. Jag är otroligt pepp inför det här släppet, han själv har sagt att plattan ställer sig som topp 5 av det han gjort tidigare, vilket bådar väldigt gott.

John Frusciante - Unreachable

[youtube-old]InJ0L2GxLjE[/youtube-old]

Plus för omslaget också, en begravd Frusciante, jag vet inte hur omslaget sammanfattar skivan i helhet men det säger rätt mycket om honom som person tycker jag, med tanke på att han borde vara död och begraven för länge sen, så många överdoser han har tagit.

Ni får ett bonustips idag, Justice ursköna remix på MGMT - Electric Feel

[youtube-old]2H28GzslwUM&feature[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade så extremt låga förväntningar på nya The Killers-skivan, så jag blev lite positivt överraskad. Jag gillar Neon Tiger!

Run neon tiger there's a lot on your mind

They promised just to pet you, but don't you let them get you

Away, away, away

Under the heat of the southwest sun

Först tyckte jag att skivan var värdelös, sen gav jag den en chans till, lite bättre, lyssna igen och igen, och nu...överlag en rätt bra skiva, ingen topp 10 i år, och kanske inte heller Killers vassaste platta, men ändå helt ok.

Bonnie 'Prince' Billy är en snubbe jag börjat gilla mer och mer, skön avslappnad folkindie/countrymusik (lite redneck varning på honom kanske) men ändå ett skönt stuk på musiken, bra musik att ha på i bakgrunden.

Horses

[youtube-old]AHZLCj4UDBE&eurl[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nationalteatern - Kolla Kolla

Öhm.. jag vet inte vad som har hänt med mig, men jag har fått ett sjukt sug efter gammal 70tals-progg... Nationalteatern varvas om och om igen vid datorn, och på vinylen rullar Ola Magnell. Strange times!

Höh, kolla upp Knutna Nävars skiva "Vi slåss för vår framtid" också när du ändå är igång. Det jag älskar med Kolla Kolla är att ALLA kan den. Jag kan gå in på en random 7eleven eller en bar eller varsomhelst och börja sjunga "OM MAN ÄR FÖDD BLAND PROLETÄRER.. !" och då kan man nästan räkna med att 80% av folket därinne kommer stämma in. Underbar låt i alla fall, fast den är lite uttjatad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor