KvaddadPadda Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Jag hade så extremt låga förväntningar på nya The Killers-skivan, så jag blev lite positivt överraskad. Jag gillar Neon Tiger! [youtube-old]xlZw1cEAlzU[/youtube-old] Run neon tiger there's a lot on your mind They promised just to pet you, but don't you let them get you Away, away, away Under the heat of the southwest sun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) The Fray - You Found Me Jag tror de hade någon sommarplåga förra sommaren, jag föll för dem ändå. Jätte-bra enligt mig. Jag lyssnade "sönder" albumet 'How to Save a Life' och måste säga att jag tror jag kommer göra detsamma med deras nya. Lyssna här! - Nej där --> Här ja! Redigerad 3 december, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) Jag hade så extremt låga förväntningar på nya The Killers-skivan, så jag blev lite positivt överraskad. Jag gillar Neon Tiger! [youtube-old]xlZw1cEAlzU[/youtube-old] Run neon tiger there's a lot on your mind They promised just to pet you, but don't you let them get you Away, away, away Under the heat of the southwest sun Tycker skivan håller ganska hög klass. Spaceman är jävligt bra. Redigerad 3 december, 2008 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Skid Row - In A Darkened Room [youtube-old]zrZj7Gcp7lk[/youtube-old] Sebastian Bach, behöver jag säga mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 MGMT - Love Always Remains Den här låten är med på We (Don't) Care EP. Det låter inte alls som MGMT, men den här verkligen helt underbar. Jag älskar den. Precis som varenda låt på hela Oracular Spectacular. Först var det bara låtarna som verkligen har slått; Kids, Time to Pretend, Electric Feel och någon mer. Men nu är det Of moons, birds and monsters, The Handshake och Future Reflections. Den är så genial. Precis som denna låten. Lyssna! [youtube-old]PyrfzzUTzFk[/youtube-old] there's a place I'd like to go somewhere out west it's not specific, and the pictures show it best I know there's trees I know there's sand and I know there's grass I know it's somewhere in the past There's a girl out there who's lookin for it too she's not sure when she'll go or exactly what she'll do If i am doomed am I the first one or the last? Am I just someone from the past? No one has to hear, the sound of people laughing at their fears and the ocean and sun are always there to make you happy if you're feeling scared of the darkness Texten får mig att tänka på Into the Wild, när han bor nere på stranden med hippieparet och han och kvinnan badar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Jag blivit emotional hardcore på mesnivån. T-shirt, tajtare jeans och hårspännen runt armleden är snart min vardag. Post-rocken kryper inpå och vinternätterna är kalla med oftast ett knippe choklad - Werther's Original (gubbagodiset) har även börjat att smickra sig in i sovrummet - och en kolsyrad dryck, oftast Fanta men även ibland mineralvatten; mineralvattnet kommer att avsluta min slutfas. De kuliga nätterna kommer att bestå utav antingen varm O'boy och choklad att doppa i den varma O'boyen och Explosions in the Sky, eller Ramlösa, diverse saker att tröstäta och Explosions in the Sky. Jag kommer att längta till våren och sommaren och dessa årstiders gladlynta äventyr samtidigt som jag minns tillbaka på de gågna årstidernas gladlynta äventyr. Någon gång vet jag att jag kommer att titta på en lågbudgetfilm med toppskådespelare som jag har fått som tips ifrån någon vän jag inte känner längre; som jag inte känner längre endast för att jag har förvandlats till den mesiga emotional hardcore-post-rockaren. Det enda som kommer att rulla i mina öron (bortsett ifrån de få inslag utav pop och eurocrunk som kommer att infinna sig runtom eftermiddagarna och på bussresor) är just precis Explosions in the Sky och Do Make Say Think. Allting beroende på huruvida jag känner för att låta mina känslor göra upplopp för sin existens skull. Är jag kär? Blir jag kär? Eller är jag rentav bara komplicerat deprimerad och saknar glädjen i solskenet som såhär års inte har någon ork att titta fram bakom de grå molnen som kväver människans hopp om att någonsin kunna se igen? När jag lyssnar på Explosions in the Sky får jag facit i hand som om livet var ett prov och jag skulle behöva fuska: jag är bara komplicerat deprimerad och saknar den glädjen i solskenet som såhär års inte har någon ork att titta fram bakom de grå molnen som kväver människans hopp om att någonsin kunna se igen. Så här får ni mitt livsrelaterade musiktips: Explosions in the Sky - The Birth and Death of the Day [youtube-old]pP09piedtAk[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Shout Out Louds - Impossible Har faktiskt inte haft sån stor koll på Shout Out Louds, det har för mig vart ett i mängden av svenska indieband, men sen så hittade jag deras senaste platta Our Ill Wills på jobbet tog med den i bilen och började lyssna på en natt på väg hem från jobbet, och efter ett tag så tänkte jag, varför har jag inte lyssnat mer på dom här för?, riktigt bra låt och en ännu bättre skiva. Sångaren Adam Olenius har en fin röst som passas bra från Bebban Stenborg. [youtube-old]NPQco3-7u5I[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Zappa... 15 år sen han dog idag. Strcitly Genteel [youtube-old]9L5AJwnp6f0[/youtube-old] Sofa No.2 [youtube-old]-BppOWoK2Fc[/youtube-old] Easy Meat [youtube-old]-MyVgK3osVk[/youtube-old] Watermelon In Easter Hay [youtube-old]kBQPkLuwy80[/youtube-old] Peaches [youtube-old]3_BsIiBGFw4[/youtube-old] Inca Roads [youtube-old]36HG72P-RBI[/youtube-old] Joe's Garage [youtube-old]VX8415wWqU4[/youtube-old] Montana [youtube-old]di2B3HDXjmI[/youtube-old] Dumb All Over [youtube-old]-W5hSNYjpUg[/youtube-old] Alien Orifice [youtube-old]20p6ZqzWGWI[/youtube-old] City of Tiny Lites [youtube-old]A5L7WTyCqhs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Andrew Bird - Sovay Jag tänkte tipsa om något med 'The Killers' nya när jag satt på bussen på väg hem, och filade till och med på några formuleringar som skulle be- skriva låten. Men sedan satte jag på 'The Mysterious Production of Eggs' av Andrew Bird, och blev tagen av hur jag gång på gång blir hänförd av hans musik. Grunden i sig är inte så jättespeciell - ofta är det enkla vari- ationer av ackorden F, A, Am, G, E igenom låtarna, men han lyckas bryta igenom tråk-barriären, och man bara avväpnas av de mysigt insiktsfulla och vackra texterna. Han inför också underbara fiol- och visselarrange- mang i modern popmusik. Och det är bara bra musik, i dess yttersta bemä- rkelse. YT-filmen nedan är en liveversion av låten från 2005, med ett musi- kaliskt intro som sedan blev en egen låt, på skivan 'Fingerlings 3' - Ethiobirds. [youtube-old]gAOElGIZfEE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 (redigerad) The Pogues and Kirsty MacColl - Fairytale of New York Att få lyssna på den 78 ggr/dag är det enda riktigt bra med julen, bam! Redigerad 4 december, 2008 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Avenged Sevenfold - Dear God [youtube-old]jhCXkRDPuIc[/youtube-old] Jag är så kär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Adolphson & Falk - Mer Jul Fairytale of New York är f.ö. världens bästa jullåt. Enligt studier visar det sig dock att Fairytale bara ligger på tredje plats. Wham! - Last Christmas ligger på första plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 (redigerad) Bon Jovi - These Days [youtube-old]uZ0vnVu3W30[/youtube-old] Lyssnat på Bon Jovi sedan jag var 5 år, även då jag hörde denna låten för första gången. Den är så sjukt bra. Redigerad 5 december, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 The Hives & Cyndi Lauper In A Christmas Duel [youtube-old]My5Bzf0PQhc[/youtube-old] Oväntat samarbete må jag säga, men ack vad dom får till det bra, Cyndi Laupers och Howlin Pelles skräniga röster kompletterar varandra bra. Julen känns fullbordad nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Skulle man kunna få lite tips på låtar där sångaren i System of a Down sjunger istället för att skrika? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Avenged Sevenfold - Dear God Jag är så kär. Du vet vad jag sade om dålig metal? Där är den dåliga metalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Du vet vad jag sade om dålig metal? Där är den dåliga metalen. /care Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 /care wää wää. hora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Dropkick Murphys - State of Massachusetts [youtube-old]Nf-Y3yG8N_Q[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Rockman - OKKUSENMAN!!! De där galna japanerna. Heh. [youtube-old]XmaltChJnV0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts