Tweak Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Pete vet man ju inte vart man har, Carl har ju ett annat projekt på gång nu efter Dirty Pretty Things, och som jag skrev i konserttråden, Dirty Pretty Things spelade I Get Along vilket var en trevlig överraskning men det kändes samtidigt som en hint "lyssna och njut för The Libertines kommer aldrig göra en comeback". Det är bara en känsla jag har, visst dom kan säkert göra en spelning för en kväll, vilket dom gjorde eller skulle göra för något år sen, men en turné och en ny skiva känns avlägset. Men jag skulle flyga land och rike runt för att se om det blev verklighet. Jag skulle åka varsomhelst för vadsomhelst (i pengar, alltså). Hursomhelst har ju Pete och Carl återförenats både en och två gånger efter att The Libertines splittrats. De regisserar och skriver även en musikal tillsammans, och det ryktas om att det gått så bra att de stoppat undan ett par låtar till framtida projekt. Så jag tror på en framtida återförening av Pete och Carl, någon gång. Att däremot få med både Gary och John också, det är nog en omöjlighet. Kanske borde editera in att du är en hemsk människa. Efter att du skrev det där igårkväll gick jag och la mig och drömde om att The Libertines återförenades, och att jag och min syster hade biljetter. Tack, verkligen! Redigerad 24 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Hursomhelst har ju Pete och Carl återförenats både en och två gånger efter att The Libertines splittrats. De regisserar och skriver även en musikal tillsammans, och det ryktas om att det gått så bra att de stoppat undan ett par låtar till framtida projekt. Var det inte det projektet som lades ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Var det inte det projektet som lades ner? Är du säker? Tråkigt isåfall. edit: Ja, du har rätt, det var synd. Redigerad 24 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Jag skulle åka varsomhelst för vadsomhelst (i pengar, alltså). Hursomhelst har ju Pete och Carl återförenats både en och två gånger efter att The Libertines splittrats. De regisserar och skriver även en musikal tillsammans, och det ryktas om att det gått så bra att de stoppat undan ett par låtar till framtida projekt. Så jag tror på en framtida återförening av Pete och Carl, någon gång. Att däremot få med både Gary och John också, det är nog en omöjlighet. Kanske borde editera in att du är en hemsk människa. Efter att du skrev det där igårkväll gick jag och la mig och drömde om att The Libertines återförenades, och att jag och min syster hade biljetter. Tack, verkligen! Så hemsk är jag väl inte? är rätt snäll egentligen, nu vart jag ledsen Trots intensivt turnèrande med både egna och andra band så har Jesse "The Devil / Boots Electric" Hughes och Josh "Baby Duck / Carlo Von Sexron" Homme lyckats att spela in ännu en klockren skiva med Eagles of Death Metal, nya plattan Heart On innehåller samma humoristiska, sexistiska och lite samhällskritiska budskap som dom tidigare plattorna framfört i sann rock n roll anda. Från nya plattan, Eagles of Death Metal - Wanna Be In LA (version 1) [youtube-old]vGPiDiV3DOg&feature[/youtube-old] Version 2 [youtube-old]w5wcWjwniY8&feature[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Q-Tip:s nya är bra grejer! Riktigt skön hiphop, bra flow. Som A Tribe Called Quest fast lite fräschare. [youtube-old]_M5x4a82PO8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Ultra Orange & Emmanuelle - Don't Kiss Me Goodbye Sjuuukt bra låt, tycker jag! Ni som inte redan har hört den - lyssna! http://se.youtube.com/watch?v=ATsG2CMGJt0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 As Blood Runs Black In Dying Days [youtube-old]V2yMrPw3qw4[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Death Cab for Cutie - Brothers on a Hotel Bed Jag känner att jag måste kontra varje gång Marky tipsar om något svart, hårt och vasst, så här är 'BoaHB' med 'DCfC'. Oj - jag hade nästan glömt hur mycket jag gillar 'Plans'! [youtube-old]KRQXi8iAAVs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Death Cab for Cutie - Brothers on a Hotel Bed Jag känner att jag måste kontra varje gång Marky tipsar om något svart, hårt och vasst, så här är 'BoaHB' med 'DCfC'. Oj - jag hade nästan glömt hur mycket jag gillar 'Plans'! Tack, det får bli min godnattlåt. Du äger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 (redigerad) Jag har aldrig förstått grejen med Glasvegas, ett fult bandnamn, spelar random indierock och sticker verkligen inte ut ur mängden tycker jag, om jag ska vara ärlig så var det bara för någon dag sedan jag lyssnade på deras skiva för första gången, så om nu någon (Tweak, Axel, Kvaddadpadda osv...) ser den storhet med dom som jag uppenbarligen har missat så snälla förklara gärna den för mig, visst det fanns några spår på plattan som var bra, men att det är årets skiva som många vill få den till tycker jag inte. Vad vill jag med detta? jo, anledningen till att jag kollade upp skivan är denna. [youtube-old]5XaMfiDFzFQ[/youtube-old] Riktigt bra version av Geraldine, som jag tycker är ett av skivans starkare spår. Redigerad 25 november, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Jag har aldrig förstått grejen med Glasvegas, ett fult bandnamn, spelar random indierock och sticker verkligen inte ut ur mängden tycker jag, om jag ska vara ärlig så var det bara för någon dag sedan jag lyssnade på deras skiva för första gången, så om nu någon (Tweak, Axel, Kvaddadpadda osv...) ser den storhet med dom som jag uppenbarligen har missat så snälla förklara gärna den för mig, visst det fanns några spår på plattan som var bra, men att det är årets skiva som många vill få den till tycker jag inte. Håller med. Den är verkligen tråkig och slättstruken. Finns någon bra låt eller två men en tiopoängare är den inte på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Vader - The Sword of a Witcher [youtube-old]W9kto4u1X0w[/youtube-old] Aldrig riktigt gillat Vader, men den här låten är skööön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 (redigerad) Jag har aldrig förstått grejen med Glasvegas, ett fult bandnamn, spelar random indierock och sticker verkligen inte ut ur mängden tycker jag, om jag ska vara ärlig så var det bara för någon dag sedan jag lyssnade på deras skiva för första gången, så om nu någon (Tweak, Axel, Kvaddadpadda osv...) ser den storhet med dom som jag uppenbarligen har missat så snälla förklara gärna den för mig, visst det fanns några spår på plattan som var bra, men att det är årets skiva som många vill få den till tycker jag inte. Är det någon mer än jag och ärrtvå som tagit sig tid och lyssnat igenom Glasvegas debutskiva? Den får 5/5 av de flesta stora tidningar i Sverige, hypas som tusan överallt och säljer som smör i Storbritannien. Folk snackar om lysande och träffsäkra texter om ett samtida Storbritannien. Håller ni med? Själv ser jag det som rätt krystade texter som handlar om frånvarande föräldrar, relationer till barn, kärlek och så vidare. Alltså rätt klyschigt och inte tillför man något nytt. Detta levereras med enormiga gitarrer och monotont trumspel. Finns väl en viss charm, men nej. Och 'You are my sunshine"-ripoffen i Flowers and Football Tops gör fortfarande att jag rodnar och tittar bort. edit: enformiga Där är vad jag tyckte för någon månad sen, har lyssnat mer sen dess och den har inte växt. Rätt kul att ingen alls här har hängt med på hypen. Förresten, är det någon mer än jag som saknar gtapimpfoolife? Redigerad 26 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Där är vad jag tyckte för någon månad sen, har lyssnat mer sen dess och den har inte växt. Rätt kul att ingen alls här har hängt med på hypen. Håller med på allt! Undrar om det ligger något undermedvetet i en som säger att det är fult att rå-digga hajpade band. Jag tror det gör det, lite iallafal... Förresten, är det någon mer än jag som saknar gtapimpfoolife? Mm :< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 (redigerad) Håller med på allt! Undrar om det ligger något undermedvetet i en som säger att det är fult att rå-digga hajpade band. Jag tror det gör det, lite iallafal... Kanske - men inte för mig inom brittisk musik. Jag älskar i princip allting hajpat. Arctic Monkeys, The Enemy (som vann bästa nykomling på NME Awards), The Wombats osv. Jag förstår bara inte varför Glasvegas så snabbt och enkelt slår igenom för en så stor och bred publik om det inte vore för att de som lyssnar dem känner sig intelligenta och medvetna på grund av de låtsasdjupa texterna. Sätt på Bloc Party, för tusan. Någon mer som lyssnat igenom Killers nya? Vissa låtar är okej, vissa börjar jag skratta åt. Redigerad 26 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Någon mer som lyssnat igenom Killers nya? Vissa låtar är okej, vissa börjar jag skratta åt. Vilka låtar gillar du? Jag tycker att albumet är alldeles för mesigt, tröttnar rätt snabbt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Vilka låtar gillar du? Jag tycker att albumet är alldeles för mesigt, tröttnar rätt snabbt på det. Verkligen! Tycker Losing Touch låter okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 En garde! touché! Andrew Bird - The Water Jet Cilice Ord, schmord, här är de överflödiga. 'Fingerlings 3'. [youtube-old]4kdEGoyAosc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Kansas - Dust In the Wind [youtube-old]1qxSwJC3Ly0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Tycker Losing Touch låter okej. Jag har bara hört just Losing Touch från nya albumet, men jag är benägen att hålla med, den låter rätt okej! --- Bara jag som mår rent ut illa då jag hör "(Get Off Your) High Horse Lady" från Oasis nya? Tycker den är helt sjukt, vedervärdigt dålig. Kanske inte blev något riktigt musiktips nurå, men tipsar om Losing Touch som Tweak och ber er även att hålla er borta från (Get Off Your) High Horse Lady! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts