Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Åh, har drunknat i Coldplay för tillfället. Deras nya skiva är ingenting annat än en fröjd för örat. Helt fantastisk. För er som tror att jag inte upptäckt det förän nu har fel, det är bara det att jag inte tipsat om någonting på länge, men kände att dessa tre låtar är ett måste för varje musikälskare.

Coldplay - Viva La Vida

It was the wicked and wild wind

Blew down the doors to let me in.

Shattered windows and the sound of drums

People couldn't believe what I'd become

Coldplay - Violet Hill

Was a long and dark December

From the rooftops I remember

There was snow

White snow

Coldplay - 42

Those who are dead are not dead

They're just living my head

And since I fell for that spell

I am living there as well

Oh...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, har drunknat i Coldplay för tillfället. Deras nya skiva är ingenting annat än en fröjd för örat. Helt fantastisk. För er som tror att jag inte upptäckt det förän nu har fel, det är bara det att jag inte tipsat om någonting på länge, men kände att dessa tre låtar är ett måste för varje musikälskare.

Coldplay - Viva La Vida

It was the wicked and wild wind

Blew down the doors to let me in.

Shattered windows and the sound of drums

People couldn't believe what I'd become

Coldplay - Violet Hill

Was a long and dark December

From the rooftops I remember

There was snow

White snow

Coldplay - 42

Those who are dead are not dead

They're just living my head

And since I fell for that spell

I am living there as well

Oh...

Death And All His Friends är ju bäst! Grymt album, bland de bästa i år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är obeskrivligt bra. Kan man inte få Stone Roses kan man i alla fall få Ian Brown. Hur han gör I Wanna Be Adored på T in the Park 2007 är bland det bästa jag sett.

Haha, så skön stil. Allsången går inte av för hackor heller.

---

... och förövrigt anser jag att fler borde spana in I'm from Barcelona's nyaste platta, Who Killed Harry Houdini? Åtminstone Mingus:

[youtube-old]_BD8siHtYKE[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zucchini Drive - Earth to Kurtwood.

Jag önskar att det fanns någonstans där jag kunde hitta texten eller någonstans där det går att lyssna på den. Fast det sista finns ju. Här på last.fm går det att lyssna på hela låten. Om ni gör det är upp till er att göra. Men det är verkligen den finaste låten ifrån albumet Being Kurtwood som är ett råbra album. Fler människor bör tycka om Zucchini Drive. Eller egentligen inte. Men fler bör åtminstone ge Zucchini Drive en chans. Det är allt jag ber om. Eller egentligen inte. Jag tipsar bara om den låt som jag tycker är finast på deras fina album.

last.fmlänkigen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du då?

Pete vet man ju inte vart man har, Carl har ju ett annat projekt på gång nu efter Dirty Pretty Things, och som jag skrev i konserttråden, Dirty Pretty Things spelade I Get Along vilket var en trevlig överraskning men det kändes samtidigt som en hint "lyssna och njut för The Libertines kommer aldrig göra en comeback".

Det är bara en känsla jag har, visst dom kan säkert göra en spelning för en kväll, vilket dom gjorde eller skulle göra för något år sen, men en turné och en ny skiva känns avlägset.

Men jag skulle flyga land och rike runt för att se om det blev verklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här inne lyssnar på This will destroy you?

Jag började lyssna på dem för ett par veckor sedan, och jag älskar det. Nästan bättre än Explosions in the sky.

This will destroy you - The world is our

[youtube-old]8qseh99s-yM[/youtube-old]

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor