Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Satte ihop en mys-playlist att plugga till.

1. Sigur Rós - Við spilum endalaust (den låten är verkligen genial)
  2. Lightspeed Champion - Midnight Surprise
  3. Shout Out Louds - Impossible
  4. Travis - Writing to Reach You
  5. Mew - Comforting Sounds
  6. Kate Nash - Mouthwash
  7. Hello Saferide - 2008
  8. The Mary Onettes - Lost
  9. The Shins - New Slang
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tycker ni är kents bästa låt?

Gravitation, tror jag. Minnen från sexan och mitt första band flashar förbi.

VAMPIRE WEEKEND - A-PUNK

Solen sken, och Vampire Weekend ljöd i mina

öron. Två förutsättningar för en bra dag! Den

har dessutom en riktigt härlig och kreativ video.

[youtube-old]_XC2mqcMMGQ[/youtube-old]

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lite udda tips, men vill bara hinta om ett enkelt sätt att få en Spotify invite. Finns säkert många enkla sätt, men Ford har en generös tävling där man enkelt får tag i en invite (även om det dröjer några dagar innan man får den): http://www.fiestamusic.se/

För er som inte vet är Spotify ett skitbra program för att lyssna på musik gratis, tjänsten är verkligen en del av framtiden. Via internet kommer man åt massor med låtar i hög kvalité, perfekt för fester då folk gillar att spela låtar man kanske inte har. Ett annat exempel kan vara tillfällen man bara har tillgång till en liten laptop någonstans kan man ändå komma åt ett enormt bibliotek. Schysst att snabbt skicka länkar till kompisar via msn också. Och nu till det som gör det extra on-topic, riktigt bra då man blir nyfiken på låtar som droppas i den här tråden! :rolleyes:

Nackdelen är att alla låtar inte finns registrerade, förstås. Men väldigt mycket finns ändå och det är helt klart ett riktigt bra program som bara blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har egentligen väldigt svårt för hardcore, med stark betoning på väldigt. Har svårt för scream, pigsqueal och allt annat som tillhör den scenen.

Men ändå har jag lyckats fastna för Spark Is A Diamond - Check Your Lease, You're In F**k City

Det har någonting, eller snarare allting att göra med den otroligt heta sångerskan(skrikerskan?), den coola trummisen och den sköna videon.

Och att den har blivit taggat till något så skönt som indiecore, egna påhittade genres är så roligt.

Nog talat:

[youtube-old]sGG1CAZZPtE[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor