Tackleberry Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Elle Milano - Laughing All The Way To The Plank. Jävlar vad detta svänger! Man sitter helt fastklistrad i refrängen. Sångaren låter som Jack Peñate. Bandet finns inte längre men det var kul så länge det varade. Härlig låt, tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Elle Milano - Katsuk & The Stilettoed (Stranger Remix) Dålig livevideo Elle Milano - Laughing All The Way To The Plank. Jävlar vad detta svänger! Man sitter helt fastklistrad i refrängen. Sångaren låter som Jack Peñate. Bandet finns inte längre men det var kul så länge det varade. [youtube-old]P_3oUp2NMXc[/youtube-old] Äntligen någon annan som hört Elle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Någon som har tips på Irländsk musik/artist? Såg ett avsnitt av Family Guy nyss där Peter åkte till Irland för att hitta sin riktiga pappa (spoiler i förebyggande syfte), och blev sugen på att lyssna på lite sådan musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Någon som har tips på Irländsk musik/artist? Såg ett avsnitt av Family Guy nyss där Peter åkte till Irland för att hitta sin riktiga pappa (spoiler i förebyggande syfte), och blev sugen på att lyssna på lite sådan musik. Like... Flogging Molly - Drunken Lullabies? ...eller har jag missförstått "Irländsk musik"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Någon som har tips på Irländsk musik/artist? Såg ett avsnitt av Family Guy nyss där Peter åkte till Irland för att hitta sin riktiga pappa (spoiler i förebyggande syfte), och blev sugen på att lyssna på lite sådan musik. The Dubliners och The Pogues spelar irländsk folkmusik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) The Real McKenzies spelar skotsk musik. Låter ungefär likadant fast med bättre dialekt. Vissa låtar är riktigt svängiga. Mainland är ett exempel på en bra låt. Redigerad 15 november, 2008 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 På tal om brittisk musik.. Ronnie Lane - Ooh la la [youtube-old]DYPTX12L5Uw[/youtube-old] Min pappa tyckte jag borde hedra mina brittiska rötter genom att lära mig lyssna på Ronnie Lane. Inte särskilt svårt tycker jag då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Like... Flogging Molly - Drunken Lullabies? ...eller har jag missförstått "Irländsk musik"? The Dubliners och The Pogues spelar irländsk folkmusik. The Real McKenzies spelar skotsk musik. Låter ungefär likadant fast med bättre dialekt. Vissa låtar är riktigt svängiga. Mainland är ett exempel på en bra låt. Tack för tipsen! Har snabblyssnat lite på några av dom, och det låter bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 För några dagar sedan avled den sista överlevande medlemen i Jimi Hendrix Experience, trummisen Mitch Mitchell. Mycket tråkigt. En skicklig trummis och en av mina personliga favoriter vad gäller trummor. Jimi Hendrix Experience - Stone Free [youtube-old]LpC1KWIbFDc[/youtube-old] Kolla även in låtarna Manic Depression och Third Stone from the Sun för mer coolt trummande! Dem som inte hört det redan vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Radiohead - Creep [youtube-old]nxpblnsJEWM[/youtube-old] Åhh ljuva 90-tal, är egentligen inget megafan av Radiohead men den här låten är nostalgi på hög nivå, från deras debut och bästa skiva (mitt tycke) Pablo Honey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Åhh ljuva 90-tal, är egentligen inget megafan av Radiohead men den här låten är nostalgi på hög nivå, från deras debut och bästa skiva (mitt tycke) Pablo Honey. Det är deras sämsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 (redigerad) slipknotscissors. [youtube-old]v1kAHDDMKAA[/youtube-old] 3:34 Redigerad 15 november, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 (redigerad) AC/DC - Baby, Please Don't Go Grym cover på Ted Nugent-låt, en av mina absoluta favoriter! [youtube-old]1VlRUIHwygc[/youtube-old] Redigerad 16 november, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 MyDyingBride-Roads [youtube-old]_bVO5DduK98[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Girl, You'll Be a Woman Soon Pulp Fiction <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Flogging Molly - If I Ever Leave This World Alive [youtube-old]ONpLTrCrSS0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag har legat av lite på jazzfronten ett bra tag nu men har äntligen fått en nytändning. Njuter just nu av skivan Bill Evans - Sunday at the Village Vanguard på hög volym i bra lurar. Inte så farligt galet men härligt improviserande, stor frihet. Soft sound. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Den här är ju helt seriöst hur bra som helst. The Ink Spots - Maybe [youtube-old]C1j1_baQwH8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Gillar man Skate-punk så kan jag rekomendera Less Than Jake. Den här låten är från deras senaste album GNV FLA. Does The Lion City Still Roar? [youtube-old]0LdTi_PmFro[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 And So I Watch You From Afar - A Little Bit of Solidartity Goes a Long Way MYSPACE Frukansvärt bra Alternativ/Experimentell/Intstrumental -band som jag verkligen gillar. Känns ibland lite som Tool sa Mordos och det håller jag med om. Dock inget negativt med det såklart. Provlyssna! (har nog tipsat om dem här förr så provlyssna igen för er som redan hört!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts