KalleR Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Just därför jag inte la den i posten! Förstod det. Uppmaningen var till de som är intresserade att kolla upp musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 BUCKETHEAD SOOTHSAYER [youtube-old]adV8-_hgL4g[/youtube-old] Väldigt vackert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Har glömt att lägga över Leonard "höst" Cohen på iPhonen och har varit lite sur över det då datorn har bråkat, men så shuffle:ade jag igår natt och bara "WHAAAAAT". Camera Obscura - Your Picture [youtube-old]XQk17bCMCJY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 http://img352.imageshack.us/img352/2396/isisisisisi1cy9.png [youtube-old]UDrVdXqfFHI[/youtube-old] Murphys Mordos Lag händer idag. Om världen skulle kunna brinna genom tankar, så skulle den göra det idag. Jag är för nära min flipp-punkt. Jag är för nära att ta närmsta objekt och våldta någon med det. Jag vill klubba sälar med en 3x4 planka med en spik i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Bauhaus - Ziggy Stardust [youtube-old]6a_YQXFs7Ts[/youtube-old] Riktigt bra cover på Bowies dänga från det brittiska kultbandet Bauhaus, sticker ut hakan och säger att det är en av dom bästa covers jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 ARCH ENEMY - Blood On Your Hands [youtube-old]F2kUsW1NEw0[/youtube-old] REMEMBER! -- Sins Of Our Fathers Har varit väldigt skeptisk till Arch Enemy, främst pga den kvinnliga growlaren. Har gett dem en chans nu och nu gillar jag verkligen vad jag hör. Man borde verkligen ge sångerskan en chans, utan henne skulle Arch Enemy inte vara samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 ARCH ENEMY - Blood On Your Hands Bara för att Dirty Pretty Things - Blood On My Shoes [youtube-old]oy4LfF7whPM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 (redigerad) Death From Above 1979 - Blood On Our Hands (Justice Remix) [youtube-old]70qKmzRsZKk[/youtube-old] Redigerad 11 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Death From Above 1979 - Blood On Our Hands (Justice Remix) Bra remix på den låten, faktum att hela deras remixplatta Romance Bloody Romance, är råtung, synd att dom har lagt ner. Men dom har ju en mängd med andra projekt, både nytt och gammalt, bla Black Cat #13, Sebastien Grainger & The Mountains och Bloc Party vs Death From Above 1979. Men mitt "favorit" projekt från dom är det som Jesse F. Keeler har, MSTRKRFT, dansant musik, omöjligt att sitta still till, tror dom bara har en platta ute och en till på gång. Men dom har en mängd med remixer ute, både officiella och inofficiella. Wolfmother - Woman (MSTRKRFT remix) [youtube-old]fuX3wgBHk4A[/youtube-old] MSTRKRFT - Street Justice [youtube-old]Ta-7SUgasJk[/youtube-old] Dom spelade på Arvika i somras, kanske Axel, P-C eller The Dude såg dom? vilket fall som helst så hoppas jag att dom kommer till Stockholm på nya plattan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Joel Alme - A Young Summer's Youth. Den här skivan är faktiskt riktigt bra. Det är basisten från Hästpojken som har gjort en soloskiva. Den här låten har till och med samma bakgrundsmusik som Hästpojkens "Utan Personlig Instats" av någon anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Camera Obscura - Let's Get Out Of This Country Jisses vad länge sen jag lyssnade på den här skivan. CO är morgonmys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 ISIS - RED SEA [youtube-old]otcoBciR0oQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 (redigerad) Toy Dolls - Nellie the Elephant [youtube-old]eti21PVHXrg[/youtube-old] Redigerad 13 november, 2008 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Stone Sour - Made of Scars [youtube-old]qF4PUfmzfvk[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 cLOUDDEAD - Dead Dogs Two (Boards of Canada-Remix) [youtube-old]BZgslfTeLdU&fmt=18[/youtube-old] Det är inte så ofta som en remix är såhär jäkla mycket bättre än originalet. Samtidigt är den här inofficiella videon riktigt jäkla fin. Lyrik: From the height of the highway onramp we saw, two dogs, a-dead in a field, Glowing on the Oakland colliseum green seats wasteland, Dogs, dogs we thought were dead, They rose up, rose up when whistled at, Their rib cages inflating like men on the beach being photographed, A guard dog, guard dog, for what? for what? Against overzealous penniless athletic fanatics, Getting into games through a hole in the fence, For the owner of the blue tarp tent, Pitched by a creek beneath an onramp, In the privacy, of the last three, Skin and bony trees, devoid of leaves, And us undeceased, and with our new CDs, Zippin' on dead east, Oakland It's hard to stand the sight of two dogs dead under a sky so blue, You have to stop the blood to your head, to fit the breath in front of you, We secretly long to be some part of a car crash, Long to see your arms stripped to the tendons, The nudity of swelling exposed vein, webbing the back of your hand, To be a red tendoned dog, To be red tendoned dogs, Blood breathing by the side of the highway I long to be dead, center of a curious crowd, To be touched, sticky like nearly dried paint, Their soft silent stare, nursing your face, Anticipating the slightest pinch I flinch of pain, Everyone blank in accident awe, as the car crash fiberglass dust, straight up settles on your raw muscle tissue It's hard to stand the sight of two dogs dead under a sky so blue, You have to stop the blood to your head, to fit the breath in front of you, To be a red tendoned dog, To be red tendoned dogs, To be red tendoned dogs, To be red tendoned dogs, To be dead center of a curious crowd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Kerli - Creepshow No comment. [youtube-old]K6SvTAzZlLw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Modest Mouse - Bukowski Well see what you wanna see. You should see it all. Well take what you want from me. You deserve it all. Nine times out of ten, our hearts just get dissolved. Well I want a better place or just a better way to fall. But one time out of ten, everything is perfect for us all. Well I want a better place or just a better way to fall. Here we go! [youtube-old]xr_B2IOUYSw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Modest Mouse - Bukowski Helt klart en av MMs bästa låtar. Basen/gitarren i början är helt underbar. ---- Laakso - Russkaja Ballad O Detsva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Roger Miller - King of the Road Hörde den på radio idag och blev lite kär i den, jävligt slapp och skön låt [youtube-old]6cVp6xB2GLM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Elle Milano - Laughing All The Way To The Plank. Jävlar vad detta svänger! Man sitter helt fastklistrad i refrängen. Sångaren låter som Jack Peñate. Bandet finns inte längre men det var kul så länge det varade. [youtube-old]P_3oUp2NMXc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts