Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

The Flashbulb - Autumn Insomnia Session

Känsla är ordet för musiken. Det är musik man ska lyssna på samtidigt som man gör ingenting, t.ex. går ut och sätter sig på en parkbänk kl. 04.36 en småkall höstlovsnatt. Skönt.

[youtube-old]TN1IgRyFFus[/youtube-old]

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trail of Tears - Deceptive Mirrors

[youtube-old]gYfF4PqZUFo[/youtube-old]

Ett relativt okänt band för mig, men lyssnade igenom ett gammalt blandbandsalbum jag köpte i Norge för något år sedan och där fanns bland annat Trail of Tears. Gillar inte goth speciellt mycket, men Trail of Tears var faktiskt helt okej! Om ni gillar den här sortens musik så rekommenderar jag starkt detta band.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känsla är ordet för musiken. Det är musik man ska lyssna på samtidigt som man gör ingenting, t.ex. går ut och sätter sig på en parkbänk kl. 04.36 en småkall höstlovsnatt. Skönt.

Ah, bra musiktips! Den blev dock lite sämre mot slutet enligt mig. Början var bäst!

Cobra Starship - Kiss My Sass

Denna låt har blivit lite av en favorit de senaste dagarna. Har närpå lyssnat sönder den, men jag tycker om den så himla mycket och är absolut min favorit av bandet. Väldigt bra och säkert helt okej enligt er, kanske! Lyssna!

[youtube-old]o3vEXPTqYVA[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, agreed. Tycker dock The First Rain and You på skivan Soundtrack To A Vacant Life passar ändamålet bättre.

[youtube-old]c69iO8FUaIc[/youtube-old]

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trail of Tears - Deceptive Mirrors

Ett relativt okänt band för mig, men lyssnade igenom ett gammalt blandbandsalbum jag köpte i Norge för något år sedan och där fanns bland annat Trail of Tears. Gillar inte goth speciellt mycket, men Trail of Tears var faktiskt helt okej! Om ni gillar den här sortens musik så rekommenderar jag starkt detta band.

Det där var ju faktiskt riktigt bra! :J Skön blandning mellan gothic och symphonic black metal :(

Avantasia - Lost In Space

Får vara lite mjuk av mig och tipsa lite mesig power metal. >_< Riktigt bra låt detta!

[youtube-old]o26SlmROH5Q[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weeping Willows tillhör skalan av svenska band som jag tycker väldigt mycket om, deras lugna, harmoniska, ledsamma men fortfarande glada musik tilltalar mig, och sångaren Magnus Carlsons röst får ses som en av Sveriges bästa tycker jag.

Magnus Carlson har även gjort två soloplattor på svenska, tänkte bjuda på två låtar från dom.

Jag ber dig

[youtube-old]moJa5Ie4Hu8&feature[/youtube-old]

Och Stockholm vs Göteborg, Magnus Carlson med Håkan Hellström

Det värsta av allt

[youtube-old]swfdGayW_90&feature[/youtube-old]

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weeping Willows tillhör skalan av svenska band som jag tycker väldigt mycket om, deras lugna, harmoniska, ledsamma men fortfarande glada musik tilltalar mig, och sångaren Magnus Carlsons röst får ses som en av Sveriges bästa tycker jag.

Mitt favorit band ALLA kategorier, finns inget bättre band i världen är weeping willows! har deras hemsida som starsida och alla skivor i skivstället! Otroligt jävla bra band helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metallica - Seek and Destroy

:o

Aldrig hört, är den bra? :P

Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning.

The Bunburys - Nyckelfågeln

[youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old]

Heliga bananer, vilken bra låt! ^_^

Jag är verkligen imponerad av sången och soundet i helhet, bra gjort :)

Liquido - Narcotic

[youtube-old]Ks40lw9fluw[/youtube-old]

Vet in HUR många år sedan jag hörde den sist :D

Skitbra låt, alltså!!

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamie T - Sheila

[youtube-old]NlhCJaAU44U[/youtube-old]

Återfall. Den här låten är en av de låtar som bara är helt fantastiska, som man aldrig kan tröttna på, som är perfekta. Ska bli ett nöje att plugga framför datorn hela dagen med sällskap av den. Jag älskar hans röst, hans dialekt, hans rim och hans språk.

(good heavens you boys, blue-blooded murder of the english tongue)

BLUH!

Jack had a gang that he called the many grams,

he was known as smack jack the cracker man

in life he was dealt some shit hands

but the boys got the back now

And jay went the same way as Mickey and Dan

Dependent mans upon the heroins

and man lisa had a baby with sam,

and now jack on his own man

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamie T - Sheila

Återfall. Den här låten är en av de låtar som bara är helt fantastiska, som man aldrig kan tröttna på, som är perfekta. Ska bli ett nöje att plugga framför datorn hela dagen med sällskap av den. Jag älskar hans röst, hans dialekt, hans rim och hans språk.

(good heavens you boys, blue-blooded murder of the english tongue)

Jamie T - If You Got the Money

Åh, hela skivan är verkligen sex i plastformat!

Blir lycklig när jag lyssnar igenom den, och när

jag kommer till "IYGTM" kan jag inte hålla mig

stilla. Jag greppar gitarren, strummar halv-

klumpigt ackordföljden "A, Bm, D, A" och sjunger

med på min hemmasnickrade cockey låten igenom.

"Great gran'daddy fou'ght in Gallipoli

h'was the only of 'is friends not shot down dead!

Lovers all talk in spits and tounges

Fight in the playground, bully each oth'r

Double dare kids up'pollute their lungs

An' threaten with the rep of their big boy brother"

[youtube-old]hd-rYRYaOhQ[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor