Saleen Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 (redigerad) The Flashbulb - Autumn Insomnia Session Känsla är ordet för musiken. Det är musik man ska lyssna på samtidigt som man gör ingenting, t.ex. går ut och sätter sig på en parkbänk kl. 04.36 en småkall höstlovsnatt. Skönt. [youtube-old]TN1IgRyFFus[/youtube-old] Redigerad 6 november, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Trail of Tears - Deceptive Mirrors [youtube-old]gYfF4PqZUFo[/youtube-old] Ett relativt okänt band för mig, men lyssnade igenom ett gammalt blandbandsalbum jag köpte i Norge för något år sedan och där fanns bland annat Trail of Tears. Gillar inte goth speciellt mycket, men Trail of Tears var faktiskt helt okej! Om ni gillar den här sortens musik så rekommenderar jag starkt detta band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 The Flashbulb - Autumn Insomnia Session Känsla är ordet för musiken. Det är musik man ska lyssna på samtidigt som man gör ingenting, t.ex. går ut och sätter sig på en parkbänk kl. 04.36 en småkall höstlovsnatt. Skönt. Ah, bra musiktips! Den blev dock lite sämre mot slutet enligt mig. Början var bäst! *** Cobra Starship - Kiss My Sass Denna låt har blivit lite av en favorit de senaste dagarna. Har närpå lyssnat sönder den, men jag tycker om den så himla mycket och är absolut min favorit av bandet. Väldigt bra och säkert helt okej enligt er, kanske! Lyssna! [youtube-old]o3vEXPTqYVA[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 (redigerad) The Flashbulb - Autumn Insomnia Session Känsla är ordet för musiken. Det är musik man ska lyssna på samtidigt som man gör ingenting, t.ex. går ut och sätter sig på en parkbänk kl. 04.36 en småkall höstlovsnatt. Skönt. Mm, agreed. Tycker dock The First Rain and You på skivan Soundtrack To A Vacant Life passar ändamålet bättre. [youtube-old]c69iO8FUaIc[/youtube-old] Redigerad 7 november, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Buckethead - Soothsayer Den är magisk! [youtube-old]adV8-_hgL4g[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Trail of Tears - Deceptive Mirrors Ett relativt okänt band för mig, men lyssnade igenom ett gammalt blandbandsalbum jag köpte i Norge för något år sedan och där fanns bland annat Trail of Tears. Gillar inte goth speciellt mycket, men Trail of Tears var faktiskt helt okej! Om ni gillar den här sortens musik så rekommenderar jag starkt detta band. Det där var ju faktiskt riktigt bra! :J Skön blandning mellan gothic och symphonic black metal Avantasia - Lost In Space Får vara lite mjuk av mig och tipsa lite mesig power metal. Riktigt bra låt detta! [youtube-old]o26SlmROH5Q[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 (redigerad) Weeping Willows tillhör skalan av svenska band som jag tycker väldigt mycket om, deras lugna, harmoniska, ledsamma men fortfarande glada musik tilltalar mig, och sångaren Magnus Carlsons röst får ses som en av Sveriges bästa tycker jag. Magnus Carlson har även gjort två soloplattor på svenska, tänkte bjuda på två låtar från dom. Jag ber dig [youtube-old]moJa5Ie4Hu8&feature[/youtube-old] Och Stockholm vs Göteborg, Magnus Carlson med Håkan Hellström Det värsta av allt [youtube-old]swfdGayW_90&feature[/youtube-old] Redigerad 7 november, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 (redigerad) Weeping Willows Fruktansvärt bra band, läste på en billboard att de ska spela på någon demonstration i Stockholm snart. Tror det handlade om hyresrätter eller något sådant, minns inte exakt var det var. Kreml High - Kronos Dangerboy, ni är ju tok-bra! Redigerad 7 november, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Weeping Willows tillhör skalan av svenska band som jag tycker väldigt mycket om, deras lugna, harmoniska, ledsamma men fortfarande glada musik tilltalar mig, och sångaren Magnus Carlsons röst får ses som en av Sveriges bästa tycker jag. Mitt favorit band ALLA kategorier, finns inget bättre band i världen är weeping willows! har deras hemsida som starsida och alla skivor i skivstället! Otroligt jävla bra band helt enkelt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Slipknot - Disasterpiece (Live) [youtube-old]bMVEPv2YAvw[/youtube-old] Slipknots bästa låt ever, enligt mig...hoppas de dyker upp i Sverige under 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Metallica - Seek and Destroy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 (redigerad) Fel. Redigerad 8 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 (redigerad) Metallica - Seek and Destroy Aldrig hört, är den bra? Här kan ni höra på en låt från mitt band! Rätt taskig ljudkvalité, basen och gitarren kunde låtit lite mer men kamerans placering tog inte upp dem så mycket, men ni får i alla fall se vårt snygga projektorbildspel vi hade på vår spelning. The Bunburys - Nyckelfågeln [youtube-old]Q5iQxZngAuk[/youtube-old] Heliga bananer, vilken bra låt! Jag är verkligen imponerad av sången och soundet i helhet, bra gjort Liquido - Narcotic [youtube-old]Ks40lw9fluw[/youtube-old] Vet in HUR många år sedan jag hörde den sist Skitbra låt, alltså!! Redigerad 8 november, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Jamie T - Sheila [youtube-old]NlhCJaAU44U[/youtube-old] Återfall. Den här låten är en av de låtar som bara är helt fantastiska, som man aldrig kan tröttna på, som är perfekta. Ska bli ett nöje att plugga framför datorn hela dagen med sällskap av den. Jag älskar hans röst, hans dialekt, hans rim och hans språk. (good heavens you boys, blue-blooded murder of the english tongue) BLUH! Jack had a gang that he called the many grams, he was known as smack jack the cracker man in life he was dealt some shit hands but the boys got the back now And jay went the same way as Mickey and Dan Dependent mans upon the heroins and man lisa had a baby with sam, and now jack on his own man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 One Man Army And The Undead Quartet - So Grim, So True... [youtube-old]CSEpjau4Kws[/youtube-old] Svensk death, mmyeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Jamie T - Sheila Återfall. Den här låten är en av de låtar som bara är helt fantastiska, som man aldrig kan tröttna på, som är perfekta. Ska bli ett nöje att plugga framför datorn hela dagen med sällskap av den. Jag älskar hans röst, hans dialekt, hans rim och hans språk. (good heavens you boys, blue-blooded murder of the english tongue) Jamie T - If You Got the Money Åh, hela skivan är verkligen sex i plastformat! Blir lycklig när jag lyssnar igenom den, och när jag kommer till "IYGTM" kan jag inte hålla mig stilla. Jag greppar gitarren, strummar halv- klumpigt ackordföljden "A, Bm, D, A" och sjunger med på min hemmasnickrade cockey låten igenom. "Great gran'daddy fou'ght in Gallipoli h'was the only of 'is friends not shot down dead! Lovers all talk in spits and tounges Fight in the playground, bully each oth'r Double dare kids up'pollute their lungs An' threaten with the rep of their big boy brother" [youtube-old]hd-rYRYaOhQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Black Kids - Hit The Heartbrakes Öppnings spåret på deras debutalbum "Partie Traumatic". Skivan låter bra efter cirka 3 genom lyssningar! Lyssna lyssna lyssna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Black Kids - Hit The Heartbrakes Öppnings spåret på deras debutalbum "Partie Traumatic". Skivan låter bra efter cirka 3 genom lyssningar! Lyssna lyssna lyssna! Öppningslåten är mycket bra. Och undvik att lyssna på låten på youtube, vet inte hur de har lyckats misshandla den så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 The Shins - Mine's Not A High Horse Hade helt glömt bort denna men blev påmind av kompis då hon hävdade att hon inte alls var en hög häst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Öppningslåten är mycket bra. Och undvik att lyssna på låten på youtube, vet inte hur de har lyckats misshandla den så. Just därför jag inte la den i posten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts