KvaddadPadda Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Jag har blivit kär i The Cure's klassiska skiva från 198.. nånting. Stråk-sessioner, gitarrslingor, avslappnat och lågmält. Helt underbart. Och Robert Smith's fantastiska texter! Perfekt innan man ska sova. Here, have a Love Song! http://www.radiomw.net/images/TheCureDisintegration.jpg ... död åt Kaiser Chiefs' nya, samt pussar på nya Bond-låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Bob Dylan - Jokerman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 (redigerad) [youtube-old]8BDtgPELU6I[/youtube-old] Nas - Got Yourself a Gun It's - the - return of the Prince, the boss this is real hardcore, Kid Rock and Limp Bizkit's soft sip criss, get chips, wrist gliss, I floss stick shift look sick up in that boxsta Porsche with the top cut off, rich kids go and cop the source they don't know about the blocks I'm on and everybody wanna know where the kid live, where he rest at? where he shop at and dress at? know he got dough, where does he live? is he still in the bridge? does he really know how ill that he is? got all of y'all watchin' my moves my watch and my jewels hop in my coupe, dodge interviews like that It's not only my jewels, ice anything, plenty chains Look at my tennis shoes, I iced that Who am I? the back twister, lingerie ripper automatic leg spreader, quicker brain getter keepin' it gangsta wit' ya En av få riktigt bra rappare. Spelar i Stockholm ikväll och finns en riktigt bra och intressant intervju av Jonas Hassen Khemiri i DN idag. Denna Jay-Z-dissen går inte av för hackor. Redigerad 4 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Nas - Got Yourself a Gun En av få riktigt bra rappare. Spelar i Stockholm ikväll och finns en riktigt bra och intressant intervju av Jonas Hassen Khemiri i DN idag. Denna Jay-Z-dissen går inte av för hackor. Härlig intervju! Avslappnad och underhållande, samtidigt som innehåll inte får stå åt sidan. Synd att journalister generellt sett är så stela. ELLIOTTSMITH-NEEDLEINTHEHAY Öppningslåten på självbetitlade skivan, och den låt som spelas i min favoritscen i The Royal Tenenbaums. Det är så vackert. Den finns på YouTube, men nej - se hela film- eni stället. Den blir bättre då! [youtube-old]hHDbCC0Ongs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Härlig intervju! Avslappnad och underhållande, samtidigt som innehåll inte får stå åt sidan. Synd att journalister generellt sett är så stela. På tal om journalistik kan jag passa på att säga att jag verkligen tyckte om ditt senaste mittuppslag - särskilt sista stycket. Riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Komposters - Apatifabriken hjerta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Moby [youtube-old]dtBnfJvf6eQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Slipknot - Snuff [youtube-old]X6CtcsuZVOo[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 (redigerad) Division of Laura Lee's nya platta Violence is Timeless är väldigt mycket över mina förväntningar. De var i och för sig endast formade utifrån fördomar och det lilla jag såg av dem på Emmaboda i år. Har två vänner som är fullständigt galna i dem som lyckats ta sig in backstage och hänga med dem (vilket kanske inte är så jättesvårt eftersom DOLL inte är särskilt stora - de borde vara större). Den är i alla fall riktigt bra. Kompromisslös, gitarstinn, väldigt brittisk indierock från Göteborg ( ) är en bra kombination. Editerar in en youtubelänk också. Här är singeln LAX. Det är inte bästa låten på albumet men jag vet inte vilken det är, så håll till godo sålänge. [youtube-old]dKDgycAH2Zc[/youtube-old] Redigerad 4 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Division of Laura Lee's nya platta Violence is Timeless är väldigt mycket över mina förväntningar. De var i och för sig endast formade utifrån fördomar och det lilla jag såg av dem på Emmaboda i år. Har två vänner som är fullständigt galna i dem som lyckats ta sig in backstage och hänga med dem (vilket kanske inte är så jättesvårt eftersom DOLL inte är särskilt stora - de borde vara större). Den är i alla fall riktigt bra. Kompromisslös, gitarstinn, väldigt brittisk indierock från Göteborg ( ) är en bra kombination. Editerar in en youtubelänk också. Här är singeln LAX. Det är inte bästa låten på albumet men jag vet inte vilken det är, så håll till godo sålänge. Ett av mina svenska favoritband, skulle sett dom i fredags men det sket sig, Violence is Timeless har faktiskt funnits ute i ca 6 månader, men bara som vinyl. Riktigt bra platta, den kommer hamna på min topp 10 lista, bästa på skivan är Central Park som jag tipsade om för ett tag sen. Från en "ny" skiva till en annan. Frida Hyvönens nya skiva Silence Is Wild kom ut för en vecka sen, den har rullat mycket hos mig sen dess, underbar skiva, faktum är jag inte har ord till att beskriva den med, ni får helt enkelt bilda en egen uppfattning. Men ni har mina rekommendationer. Öppningspåret Dirty Dancing [youtube-old]dej1hxnZBzE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Ett av mina svenska favoritband, skulle sett dom i fredags men det sket sig, Violence is Timeless har faktiskt funnits ute i ca 6 månader, men bara som vinyl. Riktigt bra platta, den kommer hamna på min topp 10 lista, bästa på skivan är Central Park som jag tipsade om för ett tag sen. Jaha! Coolt! Var spelade de i fredags, Stockholm antar jag? Mina vänner var på releasegiget i Pustervik som fick sjukt bra recensioner, verkade riktigt grymt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Jaha! Coolt! Var spelade de i fredags, Stockholm antar jag? Mina vänner var på releasegiget i Pustervik som fick sjukt bra recensioner, verkade riktigt grymt. Dom spelade på Debaser Medis, och jag tror att det var tänkt som lite av en releasespelning också, ångar i alla fall att jag inte gick, men det kommer väl fler chanser antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Det visade sig att Razorlights nya skiva var riktigt skräp. Jag tipsar istället om The Smiths - Sweet And Tender Hooligan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Jag börjar gilla tjejer som sjunger i rockband allt mer och mer... Dover - My Secret People (länk) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Jag börjar gilla tjejer som sjunger i rockband allt mer och mer... Dover - My Secret People (länk) Har du lyssnat på Yeah Yeah Yeahs? Om inte; ladda hem Show Your Bones direkt. Ingenting slår Karen O's röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 Har du lyssnat på Yeah Yeah Yeahs? Om inte; ladda hem Show Your Bones direkt. Ingenting slår Karen O's röst. Will do! Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 (redigerad) Oasis - I'm Outta Time Bara jag som tycker att den här låten är helt sjukt jävla bra?! Btw, biljett till spelningen i Stockholm är inköpt! Redigerad 5 november, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2008 (redigerad) Pain - Generation X [youtube-old]77jHKjuZOs0[/youtube-old] Peter Tägtgren har släppt nytt, inget höjdaralbum egentligen. Dock är Generation X den låten som tilltalade mig mest. Redigerad 5 november, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Komposters - Apatifabriken hjerta. Äsch, blir rörd! Inte för att jag skrev den, men... Det värmer Andrew Bird - Measuring Cups Jag bara sitter och fånler och ryser när jag hör Andrew Bird. Han är så bra. Unik stil. Fiolspelande. Jag vet inte om jag kan skriva några sammanhängande meningar som beskriver hans musik, man får helt enkelt lyssna själv, och förhoppningsvis ramla ner i det där stora hålet där tiden står stilla. Gör mig sällskap! get out your measuring cups and we'll play a new game come to the front of the class and we'll measure your brain we'll give you a complex, and we'll give it a name [youtube-old]UaF-GqT3caY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 (redigerad) Har börjat lyssna sönder Jason Mraz skiva Mr. A-Z Finns grymt bra låtar, tex denna. Man vill bara sväva iväg och skrika av lycka när refrängen kommer, fasten man inte är glad. Tycker refrängen speglar exakt hur det är att vara kär! [youtube-old]wcaewJVddhI[/youtube-old] Redigerad 6 november, 2008 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts