Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag har blivit kär i The Cure's klassiska skiva från 198.. nånting. Stråk-sessioner, gitarrslingor, avslappnat och lågmält. Helt underbart. Och Robert Smith's fantastiska texter! Perfekt innan man ska sova. Here, have a Love Song!

... död åt Kaiser Chiefs' nya, samt pussar på nya Bond-låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[youtube-old]8BDtgPELU6I[/youtube-old]

Nas - Got Yourself a Gun

It's - the - return of the Prince, the boss

this is real hardcore, Kid Rock and Limp Bizkit's soft

sip criss, get chips, wrist gliss, I floss

stick shift look sick up in that boxsta Porsche

with the top cut off, rich kids go and cop the source

they don't know about the blocks I'm on

and everybody wanna know where the kid live, where he rest at?

where he shop at and dress at?

know he got dough, where does he live?

is he still in the bridge?

does he really know how ill that he is?

got all of y'all watchin' my moves

my watch and my jewels

hop in my coupe, dodge interviews like that

It's not only my jewels, ice anything, plenty chains

Look at my tennis shoes, I iced that

Who am I? the back twister, lingerie ripper

automatic leg spreader, quicker brain getter

keepin' it gangsta wit' ya

En av få riktigt bra rappare. Spelar i Stockholm ikväll och finns en riktigt bra och intressant intervju av Jonas Hassen Khemiri i DN idag. Denna Jay-Z-dissen går inte av för hackor.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nas - Got Yourself a Gun

En av få riktigt bra rappare. Spelar i Stockholm ikväll och finns en riktigt bra och intressant intervju av Jonas Hassen Khemiri i DN idag. Denna Jay-Z-dissen går inte av för hackor.

Härlig intervju! Avslappnad och underhållande, samtidigt som innehåll inte får stå åt sidan. Synd att journalister generellt sett är så stela.

ELLIOTTSMITH-NEEDLEINTHEHAY

Öppningslåten på självbetitlade skivan, och den låt som

spelas i min favoritscen i The Royal Tenenbaums. Det är

så vackert. Den finns på YouTube, men nej - se hela film-

eni stället. Den blir bättre då!

[youtube-old]hHDbCC0Ongs[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härlig intervju! Avslappnad och underhållande, samtidigt som innehåll inte får stå åt sidan. Synd att journalister generellt sett är så stela.

På tal om journalistik kan jag passa på att säga att jag verkligen tyckte om ditt senaste mittuppslag - särskilt sista stycket. Riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Division of Laura Lee's nya platta Violence is Timeless är väldigt mycket över mina förväntningar. De var i och för sig endast formade utifrån fördomar och det lilla jag såg av dem på Emmaboda i år. Har två vänner som är fullständigt galna i dem som lyckats ta sig in backstage och hänga med dem (vilket kanske inte är så jättesvårt eftersom DOLL inte är särskilt stora - de borde vara större). Den är i alla fall riktigt bra. Kompromisslös, gitarstinn, väldigt brittisk indierock från Göteborg ( :mf_doof: ) är en bra kombination.

Editerar in en youtubelänk också. Här är singeln LAX. Det är inte bästa låten på albumet men jag vet inte vilken det är, så håll till godo sålänge.

[youtube-old]dKDgycAH2Zc[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Division of Laura Lee's nya platta Violence is Timeless är väldigt mycket över mina förväntningar. De var i och för sig endast formade utifrån fördomar och det lilla jag såg av dem på Emmaboda i år. Har två vänner som är fullständigt galna i dem som lyckats ta sig in backstage och hänga med dem (vilket kanske inte är så jättesvårt eftersom DOLL inte är särskilt stora - de borde vara större). Den är i alla fall riktigt bra. Kompromisslös, gitarstinn, väldigt brittisk indierock från Göteborg ( :mf_doof: ) är en bra kombination.

Editerar in en youtubelänk också. Här är singeln LAX. Det är inte bästa låten på albumet men jag vet inte vilken det är, så håll till godo sålänge.

Ett av mina svenska favoritband, skulle sett dom i fredags men det sket sig, Violence is Timeless har faktiskt funnits ute i ca 6 månader, men bara som vinyl. Riktigt bra platta, den kommer hamna på min topp 10 lista, bästa på skivan är Central Park som jag tipsade om för ett tag sen.

Från en "ny" skiva till en annan.

Frida Hyvönens nya skiva Silence Is Wild kom ut för en vecka sen, den har rullat mycket hos mig sen dess, underbar skiva, faktum är jag inte har ord till att beskriva den med, ni får helt enkelt bilda en egen uppfattning. Men ni har mina rekommendationer.

Öppningspåret Dirty Dancing

[youtube-old]dej1hxnZBzE[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett av mina svenska favoritband, skulle sett dom i fredags men det sket sig, Violence is Timeless har faktiskt funnits ute i ca 6 månader, men bara som vinyl. Riktigt bra platta, den kommer hamna på min topp 10 lista, bästa på skivan är Central Park som jag tipsade om för ett tag sen.

Jaha! Coolt! :mf_doof: Var spelade de i fredags, Stockholm antar jag? Mina vänner var på releasegiget i Pustervik som fick sjukt bra recensioner, verkade riktigt grymt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha! Coolt! :mf_doof: Var spelade de i fredags, Stockholm antar jag? Mina vänner var på releasegiget i Pustervik som fick sjukt bra recensioner, verkade riktigt grymt.

Dom spelade på Debaser Medis, och jag tror att det var tänkt som lite av en releasespelning också, ångar i alla fall att jag inte gick, men det kommer väl fler chanser antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Komposters - Apatifabriken

hjerta.

Äsch, blir rörd! Inte för att jag skrev den, men... Det värmer :)

Andrew Bird - Measuring Cups

Jag bara sitter och fånler och ryser när jag hör Andrew Bird. Han är så bra. Unik stil.

Fiolspelande. Jag vet inte om jag kan skriva några sammanhängande meningar som

beskriver hans musik, man får helt enkelt lyssna själv, och förhoppningsvis ramla

ner i det där stora hålet där tiden står stilla. Gör mig sällskap!

get out your measuring cups and we'll play a new game

come to the front of the class and we'll measure your brain

we'll give you a complex, and we'll give it a name

[youtube-old]UaF-GqT3caY[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat lyssna sönder Jason Mraz skiva Mr. A-Z

Finns grymt bra låtar, tex denna. Man vill bara sväva iväg och skrika av lycka när refrängen kommer, fasten man inte är glad. Tycker refrängen speglar exakt hur det är att vara kär!

[youtube-old]wcaewJVddhI[/youtube-old]

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor