Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

TOKYOPOLICECLUB-YOURENGLISHISGOOD

Åh, härlig. Jag önskar att jag skrev den. Den är... rolig, svängig, och väl-

gjord på ett sådant sätt så att man helt enkelt inte tröttnar på den. Skönt

sound, bra sång, catchiga riff. Köp skivan 'Elephant Shell' från 2008 och

gör plats på din Topp tio-lista. Det har jag gjort.

[youtube-old]1KGCAffvGIw[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TOKYOPOLICECLUB-YOURENGLISHISGOOD

Åh, härlig. Jag önskar att jag skrev den. Den är... rolig, svängig, och väl-

gjord på ett sådant sätt så att man helt enkelt inte tröttnar på den. Skönt

sound, bra sång, catchiga riff. Köp skivan 'Elephant Shell' från 2008 och

gör plats på din Topp tio-lista. Det har jag gjort.

Tycker också den är mycket bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte tipsat någonting på länge, så jag hoppas det inte gör någonting om jag tipsar om fyra låtar <:

The Sounds - Riot

För tillfället min absoluta favoritlåt av The Sounds. Jag älskar verkligen Majas röst. Den är ju inte fin (vokaliskt sett om vi jämför med Aguilera, Carey och alla de andra), men hon har det här underbara trycket i rösten. Det är svårt att förmedla, men hennes röst känns nästan unik på det sättet. Riot är en totalt underbar låt!

Raymond&Maria - Storstadskvinnor faller ner och dör

[youtube-old]Sdj13PntCOc[/youtube-old]

Att jag gillar Raymond & Maria vet ni nog redan.

Storstadskvinnor faller ner och dör är ännu en låt som jag totalälskar från gruppen. Jag tycker verkligen om nästintill varenda låt de har på sina två plattor, men denna måste höra till top 5.

The Hives - Two-Timing Touch And Broken Bones

[youtube-old]nP1LLjtTl_w[/youtube-old]

The Hives gillar jag också väldigt mycket. Har äntligen börjat gilla låtar från de äldre albumen. Denna från Tyrannosaurus Hives. Om Pelle skulle vara en tjej skulle han vara Maja Iversen. Deras röster påminner en hel del om varandra. I like!

Iron & Wine - House By The Sea

[youtube-old]iKgz3U_xu1Q[/youtube-old]

Tro det eller ej, men jag har faktiskt lyssnat på Iron & Wine i flera år nu. Ända sedan jag hörde en låt i O.C. Jag har aldrig riktigt älskat musiken, men jag har alltid gillat den och jag tycker verkligen om att bara chillyssna på dom ibland. Mitt emellan all lite hårdare musik som jag hade i playlisten dök denna upp och jag sjönk ner i soffan. Så underbar!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DUBSKA - ROCKERS

Jag har aldrig fastnat i reggae, även om jag alltid tyckt det är en skön musikstil. Men den här låten är så brutalt skön, helt fantastisk. Jag var hemma och pluggade hos en kompis, och den enda musikstil han hade på datorn var just reggae eftersom all annan musik låg på skivor i bilen. Jag duger inte mycket till reggae-expert, men av ett urval på fyra timmar var det den här jag fastnade för mest. Låg den uppe på youtube skulle jag såklart klistra in det här, men det gör den inte. Men för min skull, hitta den nån annanstans och lyssna! :P

Jag har svårt för att uttala mig proffsigt om en musikstil jag aldrig lyssnat på, men sången är skitbra och de obligatoriska trumpeterna gör det hela mycket bättre.

It's easy to say,

I'ts easy to sa-ey-ay ay ay! :mf_doof:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Axel och gänget

thpix_1057319_1.gif

Hah, den bilden kommer hemsöka mig när jag anmäler mig som presidentkandidat - kommer att överösas med glåpord och kritik som "Någon som frivilligt photoshoppar sig själv på jordekorrars kroppar är inte lämpat för detta ämbete!".

Anywho, låten - jag ska ge skivan en chans, men jag föll inte jättehårt för låten efter två lyssningar. Kändes lite fantasilös på något sätt. Jag vet inte. Men jag kan absolut se mig själv dansa till den om jag är på rätt humör. Videon gillade jag dock starkt :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

thpix_1057319_1.gif

Hah, den bilden kommer hemsöka mig när jag anmäler mig som presidentkandidat - kommer att överösas med glåpord och kritik som "Någon som frivilligt photoshoppar sig själv på jordekorrars kroppar är inte lämpat för detta ämbete!".

Anywho, låten - jag ska ge skivan en chans, men jag föll inte jättehårt för låten efter två lyssningar. Kändes lite fantasilös på något sätt. Jag vet inte. Men jag kan absolut se mig själv dansa till den om jag är på rätt humör. Videon gillade jag dock starkt :sick:

Det finns betydligt bättre låtar på skivan. Det där var den enda låten som fanns som video på YouTube :naughty:

Men ge skivan en chans, den är jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet ingenting alls om det här bandet och har aldrig hört namnet, men fyfan, det här är riktigt jävla grymt. DEN kan jag se mig själv dansa till nästa fest.

The Whip - Trash

[youtube-old]MJ3eeRCoIBY[/youtube-old]

Såg nu att det där inte var albumversionen, som är sex minuter lång och mycket bättre. Den spelas här:

[youtube-old]pquY8j5up1A[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rodrigo y Gabriela - Stairway to Heaven

[youtube-old]vNc5o9TU0t0[/youtube-old]

Jag har alltid tyckt att orginlet till Stairway to Heaven inte var mycket att hänga i granen men den här versionen är .. så himla himla bra. Lyssna efter 3:25.. gåshud!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor