AngryAxel Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 TOKYOPOLICECLUB-YOURENGLISHISGOOD Åh, härlig. Jag önskar att jag skrev den. Den är... rolig, svängig, och väl- gjord på ett sådant sätt så att man helt enkelt inte tröttnar på den. Skönt sound, bra sång, catchiga riff. Köp skivan 'Elephant Shell' från 2008 och gör plats på din Topp tio-lista. Det har jag gjort. [youtube-old]1KGCAffvGIw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 TOKYOPOLICECLUB-YOURENGLISHISGOOD Åh, härlig. Jag önskar att jag skrev den. Den är... rolig, svängig, och väl- gjord på ett sådant sätt så att man helt enkelt inte tröttnar på den. Skönt sound, bra sång, catchiga riff. Köp skivan 'Elephant Shell' från 2008 och gör plats på din Topp tio-lista. Det har jag gjort. Tycker också den är mycket bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Bloc Party - Hunting for Witches Inte så himla up-to-date kanske men för någon vecka spelades denna på en bar och då kom minnena tillbaka. Asbra låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) Jag har inte tipsat någonting på länge, så jag hoppas det inte gör någonting om jag tipsar om fyra låtar <: The Sounds - Riot För tillfället min absoluta favoritlåt av The Sounds. Jag älskar verkligen Majas röst. Den är ju inte fin (vokaliskt sett om vi jämför med Aguilera, Carey och alla de andra), men hon har det här underbara trycket i rösten. Det är svårt att förmedla, men hennes röst känns nästan unik på det sättet. Riot är en totalt underbar låt! Raymond&Maria - Storstadskvinnor faller ner och dör [youtube-old]Sdj13PntCOc[/youtube-old] Att jag gillar Raymond & Maria vet ni nog redan. Storstadskvinnor faller ner och dör är ännu en låt som jag totalälskar från gruppen. Jag tycker verkligen om nästintill varenda låt de har på sina två plattor, men denna måste höra till top 5. The Hives - Two-Timing Touch And Broken Bones [youtube-old]nP1LLjtTl_w[/youtube-old] The Hives gillar jag också väldigt mycket. Har äntligen börjat gilla låtar från de äldre albumen. Denna från Tyrannosaurus Hives. Om Pelle skulle vara en tjej skulle han vara Maja Iversen. Deras röster påminner en hel del om varandra. I like! Iron & Wine - House By The Sea [youtube-old]iKgz3U_xu1Q[/youtube-old] Tro det eller ej, men jag har faktiskt lyssnat på Iron & Wine i flera år nu. Ända sedan jag hörde en låt i O.C. Jag har aldrig riktigt älskat musiken, men jag har alltid gillat den och jag tycker verkligen om att bara chillyssna på dom ibland. Mitt emellan all lite hårdare musik som jag hade i playlisten dök denna upp och jag sjönk ner i soffan. Så underbar! Redigerad 27 oktober, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) [youtube-old]5bfseWNmlds[/youtube-old] Redigerad 27 oktober, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Parkway drive - Carrion [youtube-old]dNvOVey0MSs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Floyd Cramer - On the rebound [youtube-old]YdVVq2mDbjc[/youtube-old] Piano för helvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2008 Komposters - PUP Större delen av tisdagen tillbringandes framför datorn med Komposters spelandes ur högtalarna, så häftigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Komposters - PUP Större delen av tisdagen tillbringandes framför datorn med Komposters spelandes ur högtalarna, så häftigt. Ska iväg och repa strax. Och vi har fått ett nytt gig i Solna, den 15 november! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Komposters - PUP Större delen av tisdagen tillbringandes framför datorn med Komposters spelandes ur högtalarna, så häftigt. Älskar introt på den låten!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 (redigerad) DUBSKA - ROCKERS Jag har aldrig fastnat i reggae, även om jag alltid tyckt det är en skön musikstil. Men den här låten är så brutalt skön, helt fantastisk. Jag var hemma och pluggade hos en kompis, och den enda musikstil han hade på datorn var just reggae eftersom all annan musik låg på skivor i bilen. Jag duger inte mycket till reggae-expert, men av ett urval på fyra timmar var det den här jag fastnade för mest. Låg den uppe på youtube skulle jag såklart klistra in det här, men det gör den inte. Men för min skull, hitta den nån annanstans och lyssna! Jag har svårt för att uttala mig proffsigt om en musikstil jag aldrig lyssnat på, men sången är skitbra och de obligatoriska trumpeterna gör det hela mycket bättre. It's easy to say, I'ts easy to sa-ey-ay ay ay! Redigerad 29 oktober, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 N.E.R.D - Fly or Die Från skivan med samma namn. Riktigt, riktigt bra. Varför lyssnade jag inte mer på dem i typ mellan- och högstadiet? [youtube-old]pGWIIXr5EEI[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 (redigerad) TRAVIS-ASYOUARE Åh shit. Torsdagsförmiddag, och jag bara drömmer mig bort någon- stans när jag lyssnar på den här. Vart? Jag vet inte, det spelar lik- som ingen roll. Flummigt värre, jag vet, men låten är riktigt bra. [youtube-old]RNo1CJn7ax4[/youtube-old] Redigerad 30 oktober, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Hot Club De Paris - Hey! Housebrick. Detta albumet har en spikad plats på min top10 från 2008. Jag är förvånad över att ingen annan har tipsat om det, Axel och gänget borde definitivt gilla. Väldigt svängigt. [youtube-old]AN_zY3P5i7M[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Axel och gänget http://img159.imageshack.us/img159/1593/axelogangetmf3.th.jpg Hah, den bilden kommer hemsöka mig när jag anmäler mig som presidentkandidat - kommer att överösas med glåpord och kritik som "Någon som frivilligt photoshoppar sig själv på jordekorrars kroppar är inte lämpat för detta ämbete!". Anywho, låten - jag ska ge skivan en chans, men jag föll inte jättehårt för låten efter två lyssningar. Kändes lite fantasilös på något sätt. Jag vet inte. Men jag kan absolut se mig själv dansa till den om jag är på rätt humör. Videon gillade jag dock starkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 http://img159.imageshack.us/img159/1593/axelogangetmf3.th.jpg Hah, den bilden kommer hemsöka mig när jag anmäler mig som presidentkandidat - kommer att överösas med glåpord och kritik som "Någon som frivilligt photoshoppar sig själv på jordekorrars kroppar är inte lämpat för detta ämbete!". Anywho, låten - jag ska ge skivan en chans, men jag föll inte jättehårt för låten efter två lyssningar. Kändes lite fantasilös på något sätt. Jag vet inte. Men jag kan absolut se mig själv dansa till den om jag är på rätt humör. Videon gillade jag dock starkt Det finns betydligt bättre låtar på skivan. Det där var den enda låten som fanns som video på YouTube Men ge skivan en chans, den är jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 (redigerad) Jag vet ingenting alls om det här bandet och har aldrig hört namnet, men fyfan, det här är riktigt jävla grymt. DEN kan jag se mig själv dansa till nästa fest. The Whip - Trash [youtube-old]MJ3eeRCoIBY[/youtube-old] Såg nu att det där inte var albumversionen, som är sex minuter lång och mycket bättre. Den spelas här: [youtube-old]pquY8j5up1A[/youtube-old] Redigerad 30 oktober, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 Väldigt bra rocklåt, gillar soundet och sången Deep Purple - The Battle Rages On [1993] [youtube-old]cByP999tEXU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 30 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2008 QOTSA - Everybody Knows that You're Insane [youtube-old]hmG5wQXr5tE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2008 (redigerad) Rodrigo y Gabriela - Stairway to Heaven [youtube-old]vNc5o9TU0t0[/youtube-old] Jag har alltid tyckt att orginlet till Stairway to Heaven inte var mycket att hänga i granen men den här versionen är .. så himla himla bra. Lyssna efter 3:25.. gåshud! Redigerad 31 oktober, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts