Ma__Cipriani Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 För dig som är ett fan av låtar där basen inte bara är hög eller snabb, utan även melodisk och styrande. Cliff Burton skrev till albumet Master of Puppets den instrumentala låten Orion, en av Metallicas genom tidernas tyngsta. Den här låten har allt, (förutom sång, då..) tunga riff, snabba riff (grym riff vid 2.15), snabbt gitarrsolo, långsamt gitarrsolo samt otroliga bassolon! De mest utmärkande delarna för basen är vid 1.45-2.15, 4.00-en bra bit framåt, helt fantastiskt skrivet, samt det snabba solot vid 6.38-6.57. NJUT! Metallica - Orion [youtube-old]t9EjWPc7MDk[/youtube-old] R.I.P Cliff Burton Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Suicide silence - Unanswered How much must I curse your name And put your beliefs to shame Before you prove yourself And end this life? End this life And I’ll say a fucking prayer Because I know it won’t be answered Where is your god? (2x) Where is your fucking god? And even though I don't believe in you I pray for the day (2x) That you end this life So please Take me Away I want the hand of god To come and strike me down (2x) Where is your god? (2x) Where is your fucking god? For all the prayers that go unanswered (2x) Why do you think that is? For the families that waste their time Open your eyes And all your prayers will go Unanswered Why do you think that is? For the families that waste their time Open your fucking eyes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 (redigerad) Metallica - Orion Och du tror jag inte hört den förr? Seriöst en av topp fe- ja, eh, tio iallafall, de har ju sjukt många låtar. Men det är garanterat en av de fem jag lyssnar på mest Lyrics: DIdumdumDIdumdumDI DIdumdumDIdumdumDI Du-dumdum-du-dumdum Du-DE-dumdum DeDeDEM! Pwew-pilu-pe-pwedum, pwew-pilu-pe-pwedum, di dumdum dwi dwi dum dum, dwi dwi dum dum *stiger tre oktaver* Nämen, on a more serious note, det var UNDERBART att höra den på Stockholms Stadion 2007. Jag antar att du går i mars? [youtube-old]ZLK5Q1bcbuA[/youtube-old] Jag kan rekommendera kanalen/YT-användaren HuginBoots som tar videos från användare (de har fyra personer som tagit film under hela konserten från olika platser, samt videomaterial man själv kan skicka in) och använder den riktiga FLAC-källan som Metallica själva släppt. Alltså blir det svinbra ljud, inte som i videon ovan. Exempel: Creeping Death [youtube-old]1ATMI9kGSJo[/youtube-old] (Välj gärna att klicka på HQ mode.) Kolla bara vid 3:10 när publiken går med i "DIE! DIE! DIE! DIE!". Jävligt mäktigt. Redigerad 17 oktober, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Animal Collective - Fireworks [youtube-old]W6KPDWNAPBU[/youtube-old] Såå jäkla fin låt alltså ärligt talat lyssna åtminstone en gång och om ni inte fastnar så antar jag att det inte är er smak men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 The Hives - Tick Tick Boom The Hives är verkligen så sjukligt sköna! Jag har verkligen börjat älska deras musik och trots att det är singlarna jag fastnat mest för finns det massor av låtar jag verkligen gillar. Hives ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Belle & Sebastian - The Model Hörde den i fredags när Veronica Maggio spelade några låtar, blev kär direkt i denna låt. åh! Älskar hela låten! Låten finns dessväre inte på youtube, utan bara i live. så det får duga utan nån video-länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Gorky's Zygotic Mynci - Spanish Dance Troupe [youtube-old]hG6yOcUfjO8[/youtube-old] Höstgulligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Gorky's Zygotic Mynci - Spanish Dance Troupe Höstgulligt. Oj, bra ju! Får lite sådär östeuropeiska folkmusiksvibbar, och det påminner litesmått om den känslan man får av Beirut, typ. Men lite gladare och mindre svart. Var hittar jag mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Oj, bra ju! Får lite sådär östeuropeiska folkmusiksvibbar, och det påminner litesmått om den känslan man får av Beirut, typ. Men lite gladare och mindre svart. Var hittar jag mer? Tja, de har ju gjort en hel del album och jag är inte helt inlyssnad. Ibland sjunger de på walesiska (på majoriteten av albumet Bwyd Time, som för övrigt är rätt... "svårsmält"). Spanish Dance Troupe och The Blue Trees är mysiga. Barafundle tror jag är den mest kända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Del Shannon - Runaway [youtube-old]8TLLcvWeiKw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Andrew Bird - The Supine Jag blir alltid så sjukt överväldigad när jag lyssnar igenom hans skiva 'Armchair Apocrypha' från 2007, och kommer till denna storslagna låt (som är numm- er åtta av tolv). Ett slags mellanspel, en tröskel som markerar början av slutet. Den följs av fantastiska 'Cataracts', 'Scythian Empire', 'Spare-Ohs', och slut- ligen 'Yawny at the Apocalypse'. Fan vad jag älskar den här skivan. Jag vill inte posta en YT-länk till 'The Supine', skivan bör höras i sin helhet för att låten ska komma till sin rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2008 Hello Saferide - Anna Överlag är 'More Modern Short Stories from Hello Saferide' en bra skiva, men inte riiiiiktigt lika bra som jag hoppades på. Den här låten, däremot, är helt oemotståndlig. En av Annika Norlins bästa någonsin. She could have married a Kennedy She would have found the cure for HIV I'm real sorry Anna, you never got to be 'Cause your daddy moved on and he left me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 DMX - What These Bitches Want (Feat. Sisco) then I'm out just like a thief in the night I sink my teeth in to bite You thinkin life, I'm thinkin more like - whassup tonight? <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 [youtube-old]iIiRXQTsWTo&feature=related[/youtube-old] Ane Brun - Big in Japan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 The Reindeer Section - Cartwheels Helt enkelt en väldigt mysig låt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Tipsar om ett album den här gången! Evocation - Dead Calm Chaos In the reign of chaosSilence sleepAngel of torment (featuring Anders Björler from At The Gates / The Haunted)BoundeadDead calm chaosTruth will come clearDustProtected by what godsAntidote (featuring Dan Swanö from Bloodbath / Edge of Sanity)Tomorrow has no sunriseAstray masqueradeRazored to the bone (featuring Anders Björler from At The Gates / The Haunted) -- Det svenska deathbandet Evocation har släppt nytt album. Riktigt fet platta med många riktigt tunga låtar, så ni som gillar svensk death metal borde verkligen ta er en titt på Evocation (om ni inte redan har gjort det förstås)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Half-Handed Cloud - Cut-Down cut down by the blades from her back, the devil's there and leading the attack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 The Used - Im A Fake [youtube-old]0w5D957u5Gk[/youtube-old] Låten är ganska emo, men bra ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Harvey Danger - Flagpole Sitta [youtube-old]1xzxDRA93Nk[/youtube-old] Tveka inte, lyssna bara! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Del Shannon - Runaway [youtube-old]8TLLcvWeiKw[/youtube-old] Den gillar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts