Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Nej då, senare kom även Tackleberry in, kanske även någon mer men jag minns inte riktigt. Inte var det någon chatt. Om du kollar efter och slutar ljuga ser du att det var kompletta listor, så du har fel även där. Men skitsamma, inte som att du någon gång kommer bry dig om vad någon annan tycker, det skulle ju innebära att du faktiskt lyssnade.

edit: KvaddadPadda och Ärrtvå var med de också. Dock vid ett tidigare tillfälle men eftersom du skrev "Det är fortfarande..." så måste du ha syftat på hela listgrejen från dess start. :confused:

Ja, jag skiter fullständigt i vem som la sig i eran otroligt tråkiga listning i vilket fall. Ljuga är att ta i. Jag vet att jag sa till er att sluta, vilket ni inte gjorde till en början. Jag bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker, dock inte dig i detta sammanhang.

Och ja, jag menar från "starten" av denna tråd. Detta är numera en "jag lyssnar på.." och era listor var direkt offtopic från vad denna trådens syfte numera har. Detta är en "posthunt" tråd som ger personer gratis posts genom att bara skriva in en låt och skita i allt annat. Det var därför vi ändrare reglerna lite någongång till att man bara fick tipsa om en låt per dag, vilket verkar ha undgått folk på senare dagar.

Jag måste säga att jag håller med StellHell i det här fallet; det har varit för mycket chattande i tråden och inte bara under den senaste tiden utan rent allmänt.

I övrigt är jag inne på samma spår som The Dude. Man borde kanske fundera på att låsa den här tråden och istället starta en ny med tydligare instruktioner eftersom den här har förvandlats till en now-playing-tråd.

Tycker absolut inte att denna ska låsas och det kommer den heller inte att göra. Dock är jag väldigt positiv till en nyskapad tråd som går in mer på djupet om musiken.

Och du tycker att det listandet hade chattande över sig, eller höll du bara med honom om det i allmänhet? Det var ju snarare någonting som bröt av från det vanliga band+låtnamn-tipsandet som vi alla velat komma ifrån, så isåfall förstår jag dig inte.

Om man får lov att generalisera är det väl mest metalkidsen som kör "now-playing"-posts och jag har själv tänkt reagera på det några gånger. Hur skulle isåfall en ny se ut? Förstör inte min favorittråd bara, du hänger ju ändå inte här så mycket. :>

Era listor var helt orelevanta. Ni var fyra pers som listade samma tråkiga indieband och gämförde vilka ni tyckte var bäst. Det har inget med denna eller någon annan tråd på forumet att göra. Skapa du en "Lista dessa 10 indieband i den ordningen du tycker dom är bra" så ska du se att jag låser den. Mindre intressanta saker finns det att skriva om. Stenar t.ex.

Att generalisera och säga att det är metal som förstör är skitsnack. 7/10 posts här är indie. 'nuff said. Sen om indiefolket är mer "alternativa" och skriver lite om låten (kollar på Axel) spelar ingen roll. Markys post är lika intressant som Axels.

Varför? Tjänar inte tråden sitt syfte utan diskussioner? Visst är det lite torftigt att man inte diskuterar nåt, där håller jag med Dude, och jag håller med Stell om att man inte ska chatta, men att låsa en sjukt populär - och fortfarande inte spammig - tråd bara för att skapa diskussioner är idiotiskt. Vi har haft några nystarter av stora trådar och även om jag inte hänger här särskilt mycket kan jag inte påstå att det vore nån smart idé.

Valfri person får skapa en ny tråd för det ändamålet. Om det dock inte funkar kommer den låsas och det gör också att det kortet är ute ur leken. Dvs. att om ni misslyckas så blir det inga fler sådana trådar. Då är det bara denna som blir kvar i vilket fall.

Det här är en av mina favorittrådar här på forumet, jag förstår inte varför ni anser att man bör justera reglerna. Visst, det kanske inte är mycket diskussion, men jag kan garantera att jag inte hade lyssnat på samma musik om det inte vore för den här tråden. Både spontana tips och bredare diskussioner bör vara tillåtna tycker jag, det behöver inte vara så strikt.

Detta är personligen den bästa tråden i MFG-forumet, hands down. Denna kommer aldrig få slås på fingrarna så länge jag är kvar här, så var lugn. Sen ska det inte behövas rivas i reglerna, tråden är bra till det ändamål som den är gjord för. Man ska kunna köra den gamla vanliga "artist-låtnamn", sen får man självklart diskutera om ett visst musiktips. Det kommer dock aldrig att låna denna tråd till att diskutera musik överlag, lista artister och dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är något jag själv måste tänka på också, men jag just lyckats sätta fingret på vad det är jag alltid har ogillat med den här tråden lite. Det är att många, men inte alla, bara ger sitt musiktips och sen aldrig läser eller diskuterar folks replys om det. Det händer själv ibland att jag inte svarar på inlägg här eftersom det känns meningslöst. Skulle vara roligare om den här tråden fick lite mer djup.

Jag tror att det beror på att man helt enkelt postar för mycket. Vissa kör nästan ett tips dagligen och då orkar man nog inte skriva något varje gång (eller någon gång) Själv försöker jag se till att ha med en kortis om varför jag tipsar om låten, eller bara något om låten. Därmed blir det också så att jag inte tipsar dagligen, finns ju mycket bara musik man bara skulle kunna skriva, men vad är det för kul med det liksom.

Sjysst Beach Boys-val förresten. :confused:

Håller inte med dem som tycker tråden ska låsas om det ändå skulle startas upp något liknande, Hellre en annan tråd i så fall. Kanske skulle man ha en högre "tipsgräns" där, varannan dag eller nått. Den här känns rätt cementerad trots allt, och jag tror man får acceptera att mycket bara blir ett tips, även om jag själv kämpar på med någon form av motivation till ett låttips.

Nattips:

The Yardbirds - Evil Hearted You

[youtube-old]w-hbyHuNYyc[/youtube-old]

Otroligt cool låt från ett inte okännt med ändå tycker jag rätt underskattat 1960-talsband. Står bakom många popjuveler från mitten av 1960-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och med att loungen öppnades skulle kvaliteten på det övriga forumet höjas, detta enligt Hultenius själv. Det har fungerat relativt bra. Substanslösa trådar (som t.ex. Humortråden och Snygga tjejer..) har flyttats till loungen medan andra trådar har reorganiserats till det bättre (t.ex. TROMS). Det finns dock fortfarande ett fåtal trådar i Allmänt-delarna vars kvalitet, rent allmänt sett, är undermåliga och Musiktips är en av dessa trådar. Detta är en ganska intetsägande listtråd som inte platsar i det här forumet och som den ser ut nu är Musiktips på många sätt en loungetråd. Jag tycker dock inte att tråden ska flyttas till loungen eftersom den trots allt handlar om musik och skulle bara kännas malplacerad i loungen.

Jag vill egentligen inte att den här tråden ska låsas men eftersom StellHell skrev (om jag uppfattade det rätt) att en ändring av den här trådens riktning inte kommer att ske verkar ju det vara enda lösningen. Personligen skulle jag hellre se att den här tråden får fortsätta men att sättet på hur den fungerar görs om.

Jag föreslår därför fem nya teser för att ordna upp i den här tråden. Låt oss inte kalla dem regler utan se det istället som någon form av gentlemen's agreement.

1) Låttips bör innehålla någon form av kommentar/motivering. Att bara posta artist+låtnamn håller inte på ett diskussionsforum.

2) I samband med att man skriver ett låttips bör man kommentera någon annans tips. Det är allt för vanligt att i den här tråden se sida efter sida med folks låttips som förblir helt okommenterade (läs:ignorerade). Det håller inte på ett diskussionsforum.

3) Då det är möjligt bör tipset/tipsen innehålla länkar till låtarna, företrädesvis youtube-klipp.

4) Ge fan i att chatta med varandra i tråden. Chat≠Diskussion. Citerar hur chat definieras i loungereglerna "Med chattande avses längre diskussioner mellan ett fåtal användare där det diskuterade ämnet inte är av intresse för utomstående eller då ämnet är av privat karaktär. Sådana diskussioner bör tas via PM".

5) Kom ihåg att detta inte är "Allmänna Musiktråden".

Dessa enkla riktlinjer borde vi väl kunna enas om?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2) I samband med att man skriver ett låttips bör man kommentera någon annans tips. Det är allt för vanligt att i den här tråden se sida efter sida med folks låttips som förblir helt okommenterade (läs:ignorerade). Det håller inte på ett diskussionsforum.

Så vi får sida efter sida av "Nice tips! :rolleyes:" istället? Har man inget att säga ska man inte säga något alls.

---

Bob Hund - Helgen V.48

[youtube-old]CmVPk3hqiTI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bob Hund - Helgen V.48

[youtube-old]CmVPk3hqiTI[/youtube-old]

Andra gången på kort tid som du tipsar om den låten, men det gör inget, för den är riktigt bra och tåls att lyssna på om och om igen, hela skivan "Jag rear ut min själ - Allt ska bort" är bra rakt igenom, kanske Bob Hunds bästa.

Blir ett Bob Hund tips från mig också.

Ett Fall Och En Lösning

[youtube-old]PDRYBlKm-BA[/youtube-old]

Bob Hund i ett mörk rum, vad kan gå fel? en av deras bästa låtar, trots att det är en cover.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

text

Seriöst, känns det så viktigt för dig? Vi som hänger här mest är nöjda. Dina "gentlemen's agreement" var väl inget större problem egentligen, att skriva någonting till sitt tips borde vara en självklarthet, men skippa det där med att kommentera någon annans tips.

------------------------------------

Är det någon mer än jag och ärrtvå som tagit sig tid och lyssnat igenom Glasvegas debutskiva? Den får 5/5 av de flesta stora tidningar i Sverige, hypas som tusan överallt och säljer som smör i Storbritannien. Folk snackar om lysande och träffsäkra texter om ett samtida Storbritannien. Håller ni med?

Själv ser jag det som rätt krystade texter som handlar om frånvarande föräldrar, relationer till barn, kärlek och så vidare. Alltså rätt klyschigt och inte tillför man något nytt. Detta levereras med enormiga gitarrer och monotont trumspel. Finns väl en viss charm, men nej. Och 'You are my sunshine"-ripoffen i Flowers and Football Tops gör fortfarande att jag rodnar och tittar bort.

edit: enformiga

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst, känns det så viktigt för dig? Vi som hänger här mest är nöjda. Dina "gentlemen's agreement" var väl inget större problem egentligen, att skriva någonting till sitt tips borde vara en självklarthet, men skippa det där med att kommentera någon annans tips.

Jag håller med - det vore kul om det blev mer text i den här tråden, vare sig det är en kommentar/beskrivande text till sitt eget musiktips, att man kommenterar någon annans, eller jag vet inte - diskuterar skivor/konserter. Jag såg hellre att det blev en allmän, ganska avslappnad tråd om musik (dock utan chattande) - listor, diskussioner, kommande konserter (eller att man gör om 'konsert-upplevelser' till en 'konserter'-tråd), och såklart, tips (som den nu består av). Är inget stort fan av den oskrivna gentlemannaregeln du nämnde; att man 'måste' kommentera någon annans tips, man ska inte behöva känna sig tvingad till det. Däremot är det trevligt att göra det, och jag ska själv försöka bli bättre på det. Men som P-C sade, om det finns ett tvång till det kommer det kännas så krystat, och bli en massa intetsägande "nice tips!"-inlägg.

Är det någon mer än jag och ärrtvå som tagit sig tid och lyssnat igenom Glasvegas debutskiva? Den får 5/5 av de flesta stora tidningar i Sverige, hypas som tusan överallt och säljer som smör i Storbritannien. Folk snackar om lysande och träffsäkra texter om ett samtida Storbritannien. Håller ni med?

Själv ser jag det som rätt krystade texter som handlar om frånvarande föräldrar, relationer till barn, kärlek och så vidare. Alltså rätt klyschigt och inte tillför man något nytt. Detta levereras med enormiga gitarrer och monotont trumspel. Finns väl en viss charm, men nej. Och 'You are my sunshine"-ripoffen i Flowers and Football Tops gör fortfarande att jag rodnar och tittar bort.

Har lyssnat igenom den kanske fem-sex gånger, och jag håller med dig (we're back on track!). Förstår inte riktigt hajpen, även om det är en helt okej skiva. Som du skrev har de hyllats mycket för sina texter, men jag kan inte direkt säga att jag satt mig in i dem, så där har jag egentligen inget att säga. Jag vet inte, jag tror jag skulle gilla Glasvegas mer om jag bodde i England, och ha en mer insatt åsikt om hur träffsäkra deras texter är om det samtida Storbritannien. Namnet är fult, och jag gillar inte "you are my sunshine"-grejen, men jag tycker däremot att FaFT är ett starkt öppningsspår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, du har väl rätt. Jag hoppas iaf på en liten kvalitetshöjning av den här tråden (alternativet är som sagt en flytt till loungen, vilket har diskuterats i adminforumet) och jag vill starkt påpeka att jag inte bryr mig om den här tråden som enskild tråd utan jag tänker på hur HELA forumet fungerar och organiseras.

Edit: Btw. angående det där med att kommentera andras tips; nej, att tvinga folk att kommentera är knappast lösningen. Det problemet som jag försökte komma åt var att det verkar som att relativt många, mig själv inräknad - de få gånger som jag skriver här, vanligtvis inte läser/lyssnar på andras tips och det borde man försöka göra något åt, det här ska ju trots allt inte vara en now-playing-tråd.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, du har väl rätt. Jag hoppas iaf på en liten kvalitetshöjning av den här tråden (alternativet är som sagt en flytt till loungen, vilket har diskuterats i adminforumet) och jag vill starkt påpeka att jag inte bryr mig om den här tråden som enskild tråd utan jag tänker på hur HELA forumet fungerar och organiseras.

Edit: Btw. angående det där med att kommentera andras tips; nej, att tvinga folk att kommentera är knappast lösningen. Det problemet som jag försökte komma åt var att det verkar som att relativt många, mig själv inräknad - de få gånger som jag skriver här, vanligtvis inte läser/lyssnar på andras tips och det borde man försöka göra något åt, det här ska ju trots allt inte vara en now-playing-tråd.

Skrev ett långt svar på din post som försvann och orkar inte skriva det igen. Fast fan, gör väl ett försök.

Jag ser också gärna en kvalitetshöjning men jag ser det inte som någon lösning att anta regler/gentlemen's agreements/kalla det vad du vill. Och den största meningsskiljaktigheten är väl att jag tycker det här ska fungera som en allmän musiktråd. Om du till exempel ser den nu pågående diskussion om Glasvegas debutskiva, som väl är ett väldigt bra exempel på en allmän musikdiskussion, skulle den aldrig ha fungerat i en egen tråd. De som är intresserade av den sortens musik och vill diskutera den är inte alls många och de band som klarar av en egen tråd är väl i Metallicas storleksklass, och det är inte många. En annan superb grej med denna tråden är att jag ofta kommer på mig själv med att sitta och söka mig tillbaka två år i tiden och kolla på vad jag, och andra, lyssnade på på den tiden och vilka diskussioner som fördes.

De som vill skriva och diskutera musiken bör få göra det, och en sån grej som att med tillhörande motivering lista band inom samma genre som släppt lika många skivor och på många sätt liknar varandra tycker jag passar utmärkt i en sån här tråd. De som bara skriver en artist+låtnamn får ju räkna med att bli ignorerade, just eftersom sådana tips blir så tråkiga och intetsägande. Kanske vill de inte heller föra någon diskussion kring musiken.

Dock tycker jag, till skillnad från dig, att detta ska vara en allmän musiktråd, utöver band och artister som är tillräckligt stora och populära att i sig själva vara tillräckligt med diskussionsunderlag för en tråd (läs: Metallica och liknande) medan den diskussion som till exempel just nu förs om Glasvegas kan ses som väldigt allmän men enligt mig ska den verkligen föras här. många musikintresserade har vi inte att de skulle klara en egen tråd (i alla fall inte inom den genren), och det är väldigt mycket roligare att då de som gillar den sortens musik, eller i det här fallet inte gillar, men i alla fall har en åsikt, att man kan hålla till här. Älskar också att gå bakåt i den här tråden och kolla på vad jag själv och andra lyssnade på för två år sedan, och vilka diskussioner som fördes då.

Tycker att den enda gentlemens agreement som behövs är att man skriver så mycket som man vill. Är man intresserad och gillar att skriva och diskutera o

edit: Vafan.. där kom halva mitt inlägg som försvann. Aja.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev ett långt svar på din post som försvann och orkar inte skriva det igen. Fast fan, gör väl ett försök.

Jag ser också gärna en kvalitetshöjning men jag ser det inte som någon lösning att anta regler/gentlemen's agreements/kalla det vad du vill. Och den största meningsskiljaktigheten är väl att jag tycker det här ska fungera som en allmän musiktråd. Om du till exempel ser den nu pågående diskussion om Glasvegas debutskiva, som väl är ett väldigt bra exempel på en allmän musikdiskussion, skulle den aldrig ha fungerat i en egen tråd. De som är intresserade av den sortens musik och vill diskutera den är inte alls många och de band som klarar av en egen tråd är väl i Metallicas storleksklass, och det är inte många. En annan superb grej med denna tråden är att jag ofta kommer på mig själv med att sitta och söka mig tillbaka två år i tiden och kolla på vad jag, och andra, lyssnade på på den tiden och vilka diskussioner som fördes.

De som vill skriva och diskutera musiken bör få göra det, och en sån grej som att med tillhörande motivering lista band inom samma genre som släppt lika många skivor och på många sätt liknar varandra tycker jag passar utmärkt i en sån här tråd. De som bara skriver en artist+låtnamn får ju räkna med att bli ignorerade, just eftersom sådana tips blir så tråkiga och intetsägande. Kanske vill de inte heller föra någon diskussion kring musiken.

Jag har inte påstått annat än att man SKA få diskutera i den här tråden, det är bara bra med diskussioner och det är väl det som den här tråden behöver, så länge de inte utvecklas till chattande eller blir allt för långvarigt. Under 2009 kommer det med stor sannolikhet att startas ett helt eget delforum för musik och då kommer förmodligen förutsättningarna för den här tråden att förändras (likt det gjorde med datorhjälpstråden som övertogs av datorforumet) men till dess kan man föra mindre diskussioner här imo. Jag skrev att man ska komma ihåg att det här inte är den allmänna musiktråden och med det menade jag att man inte ska vara rädd för att starta en ny tråd om man tror att det finns ett bredare diskussionsunderlag.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte påstått annat än att man SKA få diskutera i den här tråden, det är bara bra med diskussioner och det är väl det som den här tråden behöver, så länge de inte utvecklas till chattande eller blir allt för långvarigt. Under 2009 kommer det med stor sannolikhet att startas ett helt eget delforum för musik och då kommer förmodligen förutsättningarna för den här tråden att förändras (likt det gjorde med datorhjälpstråden som övertogs av datorforumet) men till dess kan man föra mindre diskussioner här imo. Jag skrev att man ska komma ihåg att det här inte är den allmänna musiktråden och med det menade jag att man inte ska vara rädd att starta en ny tråd om man tror att det finns ett bredare diskussionsunderlag.

Ah okej, förlåt att jag missuppfattade. Verkar väl helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är jättefjantigt att några absolut vill införa nya regler i tråden. Det finns väl inte ens något egentligt problem? Måste forumet verkligen vara organiserat på det sätt Umberto m.fl.(?) vill ha det? Jag kan faktiskt inte se allvaret i det hela.

Trådens problem har diskuterats x antal gånger i tidigare inlägg, jag ser ingen anledning till att göra det igen.

-

För mig är den här diskussionen i det närmaste avslutad för den här gången, det känns som att vi har iaf några gemensamma idéer om hur den här tråden bör se ut.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill egentligen inte att den här tråden ska låsas men eftersom StellHell skrev (om jag uppfattade det rätt) att en ändring av den här trådens riktning inte kommer att ske verkar ju det vara enda lösningen. Personligen skulle jag hellre se att den här tråden får fortsätta men att sättet på hur den fungerar görs om.

Jag fattar vad du menar och jag håller med om din åsikt, men inte på det sätt du presenterar dem; att ta i med hårdhandskarna direkt med snack om regler, låsning, Hultenius, flytt och Loungen och nån form av tvång till diskussioner.

Jag föreslår därför fem nya teser för att ordna upp i den här tråden. Låt oss inte kalla dem regler utan se det istället som någon form av gentlemen's agreement.

1) Låttips bör innehålla någon form av kommentar/motivering. Att bara posta artist+låtnamn håller inte på ett diskussionsforum.

3) Då det är möjligt bör tipset/tipsen innehålla länkar till låtarna, företrädesvis youtube-klipp.

4) Ge fan i att chatta med varandra i tråden. Chat≠Diskussion. Citerar hur chat definieras i loungereglerna "Med chattande avses längre diskussioner mellan ett fåtal användare där det diskuterade ämnet inte är av intresse för utomstående eller då ämnet är av privat karaktär. Sådana diskussioner bör tas via PM".

5) Kom ihåg att detta inte är "Allmänna Musiktråden".

Dessa enkla riktlinjer borde vi väl kunna enas om?

1. Precis som vilken annan länk eller youtubeklipp som helst i Humortråden, "Tuffa videoklipp", Screenshottråden eller vad som helst. Håller med.

2. Struken nu, men en dum idé.

3. Så funkar det väl också till största del?

4. Håller med, men hur mycket sånt har det varit? Jag hänger knappt här men det verkar ju vid första anblick inte vara alldeles förskräckligt åtminstone.

5. Varför inte? Diskussion var väl det du ville ha, och många trådar är inte alls alltid det bästa. Håller med Tweak som säger att små band eller små samtalsämnen inte alltid platsar i en egen tråd, och den retroaktiva nyttan som Tweak märkt av är en skitbra grej.

Men ja, det är hyfsat vettiga förslag eller åtminstone syftet bakom dem. Men att spika upp regler på port efter port är fel.

Tänkte från början skriva att "nej, nån sån diskussion har jag inte sett", men jag sökte upp den och har inte mycket att tillägga utom att det här var förbannat roligt IMO:

-GTA V bekräftat

-Rockstar köper EA

-Bigfoot i GTA 2 - sant

osv osv.

:rolleyes:

[/offtopic]

...på det sätt Umberto m.fl.(?) vill ha det? Jag kan faktiskt inte se allvaret i det hela.

Det är nog bara han. Själv håller jag med honom i graden "lite mindre no-brain-inlägg och lite mer diskussioner", men samtidigt säger han emot sig själv genom att inte låta tråden bli Allmäna Musiktråden, så jag avvaktar med att kasta rosor över hans åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mastodon - I Am Ahab

[youtube-old]dy8NdJTOR9E[/youtube-old]

Har vetat om det här bandet under en längre tid nu, men har aldrig brytt mig om dem särskilt mycket. Bestämde mig för att tanka ett av deras album igår, Leviathan, och jag är förvånad! De är bättre än vad jag hade trott, och I Am Ahab är den låten jag fastnat mest för. Sen finns det andra godbitar som Blood and Thunder, Joseph Merrick, Seabeast osv. Så, om ni gillar mer progressiv metal och skägg så är Mastodon något för er!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar vad du menar och jag håller med om din åsikt, men inte på det sätt du presenterar dem; att ta i med hårdhandskarna direkt med snack om regler, låsning, Hultenius, flytt och Loungen och nån form av tvång till diskussioner.

1. Precis som vilken annan länk eller youtubeklipp som helst i Humortråden, "Tuffa videoklipp", Screenshottråden eller vad som helst. Håller med.

2. Struken nu, men en dum idé.

3. Så funkar det väl också till största del?

4. Håller med, men hur mycket sånt har det varit? Jag hänger knappt här men det verkar ju vid första anblick inte vara alldeles förskräckligt åtminstone.

5. Varför inte? Diskussion var väl det du ville ha, och många trådar är inte alls alltid det bästa. Håller med Tweak som säger att små band eller små samtalsämnen inte alltid platsar i en egen tråd, och den retroaktiva nyttan som Tweak märkt av är en skitbra grej.

Men ja, det är hyfsat vettiga förslag eller åtminstone syftet bakom dem. Men att spika upp regler på port efter port är fel.

Tänkte från början skriva att "nej, nån sån diskussion har jag inte sett", men jag sökte upp den och har inte mycket att tillägga utom att det här var förbannat roligt IMO:

-GTA V bekräftat

-Rockstar köper EA

-Bigfoot i GTA 2 - sant

osv osv.

:P

[/offtopic]

Det är nog bara han. Själv håller jag med honom i graden "lite mindre no-brain-inlägg och lite mer diskussioner", men samtidigt säger han emot sig själv genom att inte låta tråden bli Allmäna Musiktråden, så jag avvaktar med att kasta rosor över hans åsikter.

Umm... How appropriate. You fight like a cow. :rolleyes:

Nej men, on topic nu tack. Jag har insett att det var impopulära idéer och jag orkar inte göra ett case av det här just nu så, låt tråden fortsätta.

(En sak måste jag dock påpeka och det är att du, som Tweak, missförstod mig på punkt 5, läs det där inlägget som jag skrev.) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto: Ser helst att du inte "gör ett case" av det senare heller.

--------------------------

Minns ni när vi diskutera bästa svenska band? Tror jag nämnde Broder Daniel och Niccokick då.

Att utelämna Shout Out Louds borde det vara spöstraff på. Our Ill Wills är så sjukt jäkla bra.

edit: diskuterade

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor