Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Volcano - Africa Just Wants to Have Fun.

I tider då Bloc Party släpper skräp, The Decemberists släpper tråkigheter, Hello Saferide släpper skivor jag inte har fattat än och folk överhypar Glasvegas som mest känns tråkiga och slätstrukna är det skönt att veta att det fortfarande finns människor som släpper svängig och lättförståelig musik. Volcano! heter bandet och skivan Paperworks är jättebra.

Fast allting Bloc Party gjort är ju väldigt mycket bättre än det där.

[youtube-old]fef4BE6YW2s[/youtube-old]

Älskar allsången i början. För att tipsa om någonting som inte alla redan hört kan jag tipsa om These New Puritans. Särskilt låten Elvis.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajo, särskilt Mercury :lol:

Inte särskilt, men ja.

A Place To Bury Strangers - To Fix The Gash in Your Head

[youtube-old]v5VXqHARqFA[/youtube-old]

Grymt skönt Noice/indierockband från Brooklyn, självbetitlade debuten kom förra året och är riktigt bra rakt igenom.

Har deras album, borde lyssna in mig, de är ju förband till MGMT. Och att de kallas New Yorks mest högljudda band känns lite spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är något jag själv måste tänka på också, men jag just lyckats sätta fingret på vad det är jag alltid har ogillat med den här tråden lite. Det är att många, men inte alla, bara ger sitt musiktips och sen aldrig läser eller diskuterar folks replys om det. Det händer själv ibland att jag inte svarar på inlägg här eftersom det känns meningslöst. Skulle vara roligare om den här tråden fick lite mer djup.

Jag vet inte, kanske bara är jag som känner såhär?

---

Passar på att ge ett till musiktips:

The Beach Boys!

Old school med stil! Den här lyssnas gärna på i bra stereo, så köp skivan.

Well Im not braggin babe so dont put me down

But Ive got the fastest set of wheels in town

[youtube-old]D2scNZ1NrZg[/youtube-old]

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är något jag själv måste tänka på också, men jag just lyckats sätta fingret på vad det är jag alltid har ogillat med den här tråden lite. Det är att många, men inte alla, bara ger sitt musiktips och sen aldrig läser eller diskuterar folks replys om det. Det händer själv ibland att jag inte svarar på inlägg här eftersom det känns meningslöst. Skulle vara roligare om den här tråden fick lite mer djup.

Jag vet inte, kanske bara är jag som känner såhär?

Om du inte märkt det än har detta blivit en "Vad jag lyssnar på just nu"-tråd. Folk tipsar om vad som är på just för tillfället. Oftast bara en youtubevideo och artist/låtnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte märkt det än har detta blivit en "Vad jag lyssnar på just nu"-tråd. Folk tipsar om vad som är på just för tillfället. Oftast bara en youtubevideo och artist/låtnamnet.

Att du, när folk till exempel försöker skapa diskussioner genom att ranka olika band som liknar varandra i listor med tillhörande diskussion, lackar och börjar tjata om off-topic hjälper nog inte. Borde inte sådant vara tillåtet? Det är roligt.

Annars håller jag med. Mer diskussion!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att du, när folk till exempel försöker skapa diskussioner genom att ranka olika band som liknar varandra i listor med tillhörande diskussion, lackar och börjar tjata om off-topic hjälper nog inte. Borde inte sådant vara tillåtet? Det är roligt.

Annars håller jag med. Mer diskussion!

Ni gick offtopic. Det var inte "folk" som listade. Det var du och axel som gämförde era musiklistor. Chatmeddelanden är fortfarande och aldrig tillåtet här.

Ni listade inte riktigt heller, utan det var mer skit som "vart skulle du ranka Bloc party".

Och nej, detta har blivit en "vad lyssnar jag på" tråd, och kommer så förbli. Vi kommer inte ändra riktning efter 800~ sidor. Vill ni ha en djupgående tråd om varje tips och diskussion därtill är det väldigt välkommet att skapa en ny tråd. Det är vad ett forum är till för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Before the Dawn - Dying Sun

Before the Dawns nya finns där ute på nätet, och detta är lätt bästa låten på skivan..eller vad säger du, Mr.Dumbom?

Jaaaaaaa! Lätt en av de bästa Before the Dawn-låtarna någonsin till och med. :confused:

Kan även passa på att tipsa om en annan låt från Soundscape of Escape.

Before the Dawn - Silence

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni gick offtopic. Det var inte "folk" som listade. Det var du och axel som gämförde era musiklistor. Chatmeddelanden är fortfarande och aldrig tillåtet här.

Ni listade inte riktigt heller, utan det var mer skit som "vart skulle du ranka Bloc party".

Och nej, detta har blivit en "vad lyssnar jag på" tråd, och kommer så förbli. Vi kommer inte ändra riktning efter 800~ sidor. Vill ni ha en djupgående tråd om varje tips och diskussion därtill är det väldigt välkommet att skapa en ny tråd. Det är vad ett forum är till för.

Nej då, senare kom även Tackleberry in, kanske även någon mer men jag minns inte riktigt. Inte var det någon chatt. Om du kollar efter och slutar ljuga ser du att det var kompletta listor, så du har fel även där. Men skitsamma, inte som att du någon gång kommer bry dig om vad någon annan tycker, det skulle ju innebära att du faktiskt lyssnade.

edit: KvaddadPadda och Ärrtvå var med de också. Dock vid ett tidigare tillfälle men eftersom du skrev "Det är fortfarande..." så måste du ha syftat på hela listgrejen från dess start. :confused:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste säga att jag håller med StellHell i det här fallet; det har varit för mycket chattande i tråden och inte bara under den senaste tiden utan rent allmänt.

I övrigt är jag inne på samma spår som The Dude. Man borde kanske fundera på att låsa den här tråden och istället starta en ny med tydligare instruktioner eftersom den här har förvandlats till en now-playing-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du tycker att det listandet hade chattande över sig, eller höll du bara med honom om det i allmänhet? Det var ju snarare någonting som bröt av från det vanliga band+låtnamn-tipsandet som vi alla velat komma ifrån, så isåfall förstår jag dig inte.

Om man får lov att generalisera är det väl mest metalkidsen som kör "now-playing"-posts och jag har själv tänkt reagera på det några gånger. Hur skulle isåfall en ny se ut? Förstör inte min favorittråd bara, du hänger ju ändå inte här så mycket. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man borde kanske fundera på att låsa den här tråden och istället starta en ny med tydligare instruktioner eftersom den här har förvandlats till en now-playing-tråd.

Varför? Tjänar inte tråden sitt syfte utan diskussioner? Visst är det lite torftigt att man inte diskuterar nåt, där håller jag med Dude, och jag håller med Stell om att man inte ska chatta, men att låsa en sjukt populär - och fortfarande inte spammig - tråd bara för att skapa diskussioner är idiotiskt. Vi har haft några nystarter av stora trådar och även om jag inte hänger här särskilt mycket kan jag inte påstå att det vore nån smart idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är en av mina favorittrådar här på forumet, jag förstår inte varför ni anser att man bör justera reglerna. Visst, det kanske inte är mycket diskussion, men jag kan garantera att jag inte hade lyssnat på samma musik om det inte vore för den här tråden. Både spontana tips och bredare diskussioner bör vara tillåtna tycker jag, det behöver inte vara så strikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor