AngryAxel Skrivet 30 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2008 (redigerad) Har man suttit och dregglat över för mycket brittiska festivalklipp när man genom att se scenen kan räkna ut vilken festival spelningen är ifrån? Oasis nya är helt klart långt över mina förväntningar. Nog för att de var lika med noll, men ändå. Please, som om det skulle gå! Du får se till att åka dit också, tycker jag Oasis nya var intressant, den gav mersmak. Men den har inte satt sig än. Kärar annars ned mig i Kings of Leons nya. Hello Saferides nya kändes mer som ett koncept, en slags upprepning av temat på förra skivan. Men den lyckas inte riktigt bra, trots att det är en mysig skiva med fina popkarameller. Usch, har ångest över top-tio-listan i år :< edit: stavfel Redigerad 30 september, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Please, som om det skulle gå! Du får se till att åka dit också, tycker jag Oasis nya var intressant, den gav mersmak. Men den har inte satt sig än. Kärar annars ned mig i Kings of Leons nya. Hello Saferides nya kändes mer som ett koncept, en slags upprepning av temat på förra skivan. Men den lyckas inte riktigt bra, trots att det är en mysig skiva med fina popkarameller. Usch, har ångest över top-tio-listan i år :< edit: stavfel Haha, bra! Jag tyckte om Hello Saferides nya och top-10 i år blir inte lätt. Har skrivit ner mina kandidater hittills och sållningen kommer bli en mardröm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Usch, har ångest över top-tio-listan i år :< sållningen kommer bli en mardröm. Guys.. chilla. --- The Apples In Stereo - 7 Stars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Det här måste helt klart klassas som ett musik-tips: Dirty Pretty Things (UK) 14 november - Köpenhamn, Pumpehuset 15 november - Oslo, Garage 16 november - Stockholm, Debaser Medis 17 november - Malmö, KB Sedan Carl Barât plockat upp spillrorna av The Libertines och skapat Dirty Pretty Things har det gått bra. Riktigt bra. Det är hur uppenbart som helst att Carl Barât inte alls behöver sin gamla kompis från Libertines för att vara en briljant rockhjälte. Tack vare ett stort mått talang och intelligens har bandet lyckats hålla sig ifrån alla de uppenbara rock-klichéerna. Det är aldrig fashion over feeling, utan alltid tvärtom. Dirty Pretty Things är rockpudelns kärna och dom spelar rollen väl. Lika delar charm, karisma, talang och hjärta är vad som skapar detta genuint storslagna band. Läs mer... BILJETTER Stockholm. 230kr + 15kr serviceavgift (255kr i dörren). KÖP BILJETT. Lugerbiljetter säljs på www.luger.se/biljetter. Biljetterna säljs även på Pet Sounds, Record Hunter och Sound Pollution. Se respektive spelställes hemsida för biljettinformation om de andra konserterna. HEMSIDOR www.dirtyprettythingsband.com www.myspace.com/dirtyprettythingsofficial ÅH! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Det här måste helt klart klassas som ett musik-tips: ÅH! ÅH! Fast jag har inte råd och tid.. åh... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) Dirty Pretty Things splittras. Men ska avsluta turnerandet. Och jag är i Stockholm med min klass 15 november. Sån jävla otur. Redigerad 1 oktober, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 In Flames - Evil in a closet [youtube-old]Bnzp3bdCcFE[/youtube-old] Jag förstår varför Anna tycker den här är så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 [youtube-old]KOaVUethm0c&e[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Modest Mouse - The Ocean Breathes Salty Jag stängde av den några sekunder in i låten för att kolla på nya avsnittet av Entourage, och fick dåligt samvete. Nu stillar jag det genom att tipsa om den! [youtube-old]ZE-ML-BAAfY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Guitar VS. Piano [youtube-old]Agh92yewM8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 (redigerad) Du spelar trummor, right? Redigerad 1 oktober, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Du spelar trummor, right? Japp, jag syns inte på hela videon. Filmen är från vår spelning i maj, en del ändringar har gjorts sen dess. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Paramore med ny låt är EPIC för mig Jag älskar den helt sjukt jävla mycket och har redan fått gåshud, men hey, that's me! Paramore - Decode [youtube-old]kg9lQ4fwxqE[/youtube-old] Do you see what we’ve done We’re gonna make such fools of ourselves Do you see what we’ve done We’re gonna make such fools of ourselves Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Det här måste helt klart klassas som ett musik-tips: ÅH! Franz Ferdinand, Dirty Pretty Things, Wolf Parade och MGMT. Allt på samma vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Tool - Lateralus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Det här måste helt klart klassas som ett musik-tips: ÅH! Dirty Pretty Things splittras. Men ska avsluta turnerandet. Och jag är i Stockholm med min klass 15 november. Sån jävla otur. Franz Ferdinand, Dirty Pretty Things, Wolf Parade och MGMT. Allt på samma vecka Hmm. Nu ska de bara slutföra UK-turnén. "Yesterday (October 1) Dirty Pretty Things announced that they are splitting up after their forthcoming UK tour." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Bring Me The Horizon - Suicide Season Alltså, åh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 White Lion - Little Fighter! [youtube-old]zYdsy9ZRAMQ[/youtube-old] Älska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 [youtube-old]KOaVUethm0c&e[/youtube-old] Men åh, den var ju jättehärlig! Sjukt bra röst har hon. Skriver ni eget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) Bright Eyes - At The Bottom Of Everything [youtube-old]qikRcAiCtKM[/youtube-old] Alltså, jag måste ha sett den här videon 50+ gånger men it gets to me every time. Blir alltid sådär härligt gråtglad och får gåshud när de sjunger "I'M HAPPY JUST BECAUSE!" i slutet. Kärlek till låten och videon! Redigerad 2 oktober, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts