Eudoros Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 The Ark - It Takes A Fool To Remain Sane Fortfarande grymt bra låt, imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Finns det någon som kan tipsa ett par bra synth pop/new wave låtar. Dock ej Depeche Mode eller The Human League som jag redan känner till. Mycket tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 The Ark - It Takes A Fool To Remain Sane Fortfarande grymt bra låt, imo. Faktiskt! The Ark är f.ö. riktigt underskattade. Eller okej, de är så hajpade de kan bli, 'underskattade' var fel ord. Men den allmänna bilden känns som att den är att de är något slags plojband som spelar på paljetter och fjädrar för skojs skull, när egentligen de flesta av deras uttryckssätt grundar sig i politiska och samhälleliga värderingar och åsikter. Verkligen inspirerande, och vettiga texter, har lärt mig mycket från dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Finns det någon som kan tipsa ett par bra synth pop/new wave låtar. Dock ej Depeche Mode eller The Human League som jag redan känner till. Mycket tacksam för svar! Rota i lite New Order och Pet Shop Boys? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Rota i lite New Order och Pet Shop Boys? Kom just att tänka på Blue Monday, det var länge sen. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Finns det någon som kan tipsa ett par bra synth pop/new wave låtar. Dock ej Depeche Mode eller The Human League som jag redan känner till. Mycket tacksam för svar! mr_tobbes tips är eminenta. Pröva även låter med Yazoo, Talk Talk, Gary Numan, Alphaville, och Talking Heads. Finns massa kul om man kollar runt lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Doktor Kosmos - Doktor Kosmos är på fest hos Micke Lundgrens tjej Emmaboda, ta mig tillbaka. Satan vilket drag det var! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 IN FLAMES - ONLY FOR THE WEAK [youtube-old]F-744BG0kEI[/youtube-old] In Flames var fan bättre förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 John Lennon - Working Class Hero Otroligt chill låt, fungerar var som helst och när som helst. Sen gör Green Day en cover på Working Class Hero, den är också otroligt bra! Green Day - Working Class Hero Ozzy Osbourne - Working Class Hero [youtube-old]br_KeK3nsWo[/youtube-old] Så mycket bättre än alla andra covers på låten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Sia - Electric Bird [youtube-old]m8gjjz3LThA[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Blur - Parklife I get up when I want, except on wednesdays, when I get rudely wakened by the dustmen. (parklife!) I put my trousers on, have a cup of tea, and I think about leaving the house. (parklife!) I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too. It gives me a sense of enormous well-being. (parklife!) And then Im happy for the rest of the day, Safe in the knowledge there will always be a bit of my heart devoted to it. [youtube-old]bKCoBt43HWE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Åh. Those Dancing Days - I Know Where You Live grymt bra, tror faktist axel har tipsat om dom förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2008 Åh. Those Dancing Days - I Know Where You Live grymt bra, tror faktist axel har tipsat om dom förut. Hujedamig vilken besvikelse till skiva. De gamla låtarna är de enda som håller. Jag menar, "Shuffle"...? Vad är det för något namedropparmaraton? Uttjatat koncept med de där jävla syntarna förresten, usch. Och hon sjunger som en kratta. De första fyra spåren, om man inte räknar med introt, är bra (särskilt singlarna). Sedan blir det samma samma samma samma samma samma samma samma samma samma samma sak om och om och om och om och om och om och om och om igen. cocktailglas av fem möjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Åh. Those Dancing Days - I Know Where You Live grymt bra, tror faktist axel har tipsat om dom förut. Hm, tror inte det! Dock skrev jag om att jag dansade med dem under en Vampire Weekend-konsert. Eller, dansade med och dansade med, trängde mig längst fram i publiken och fann mig bredvid tre-fyra stycken av dem som dansade, varpå jag också började göra det, och vred mig mot dem lite grann, och de kollade på mig och log. Och det var ett snarare ett "Kolla, han dansar! Creds till honom"-leende än ett "Pff, värsta tönten, han kan ju inte dansa, vi ler åt honom!"-leende. Anywho: Rilo Kiley - Under the Blacklight Bra stuff, verkligen. Tio år gammalt lugnt, rätt lättlyssnat, men ack så härligt rockband från Kalifornien. Bra melodier, härliga texter, och en sång att dö för. [youtube-old]_XTwgR2T7g8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 TRIVIUM - Dying In Your Arms [youtube-old]siJm12edz_s[/youtube-old] Visst, Shogun är skitbra, men jag tycker att Ascendancy-tiden är deras bästa period. Dying In Your Arms är lätt en av deras bästa låtar ever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) Nog för att alla Sabatons låtar låter i princip likadant, men bara för att Leksand har den som "intro-låt" till sina matcher och den var hyffsad så tipsar jag om den Sabaton - Ghost Division ...och när jag ändå är inne på lite, från min smak sett, annorlunda musik så började jag av en händelse lyssna på Mustasch - Double Nature, gav mysiga flashbacks från hultan. Inte för att jag lyssnade mer än ca. 10 minuter på deras spelning, men för att de var trevliga: Redigerad 24 september, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 VAPNET - Seymour Lyssna här: http://www.lastfm.se/music/Vapnet/_/Seymour?autostart Text: Scenen är Arlanda flygplats, Du och jag är aktörer I Staffan Hillebrands Nya tonårsfilm Där jag spelar en snäll tönt Hur du går Och jag står kvar, En scen som alla sett förut Men för mig känns den ny Och skrämmande Första gången för mig, Som mina tårar fästs på film Och min nyckelreplik Kom helt av sig själv: "Jag saknar dig" Dom ringde den feta killen, Pervot i happiness, Jag var hans body-double Men jag var mer övertygande Jag gjorde en snabb karriär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Genesis - Land of Confusion Orkar inte leta fram nån video. Men jädra Alcazar som snodde refrängen från denna låt. Theres too many men Too many people making too many problems And not much love to go round Cant you see this is a land of confusion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Belle & Sebastian - The Boy Done Wrong Again Höst, för mig. Höstdepression till och med kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 (redigerad) Genesis - Land of Confusion Orkar inte leta fram nån video. Men jädra Alcazar som snodde refrängen från denna låt. Theres too many men Too many people making too many problems And not much love to go round Cant you see this is a land of confusion? Disturbed - Land of Confusion Fetingwub på den! [youtube-old]9KW8DRSvEoQ[/youtube-old] Redigerad 24 september, 2008 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts