Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Varför visste jag att du gillade dem? Sökte till och med för jag tänkte att du tipsat om dem men hittade inget.

Har bara tipsat om Pete & The Pirates en gång, och då var det just Mr. Understanding jag tipsade om faktiskt, inte så överdrivet lättfunnet d.v.s så var nog därför du inte hittade något. >_<

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pete and The Pirates.

Riktigt bra band som påminner om Milburn, vilket aldrig är fel, fast kanske lite mindre rockigt (tyvärr). Skaffa debutalbumet Little Death som fick 8/10 av Pitchfork! :)

Ja! Detta namn skrev jag ner i ett notepaddokument med titeln "band värda att kolla upp" eller liknande någon gång. Sen har jag glömt av notepaddockumentet. Tack för påminnandet :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGMT i Köpenhamn bokat. :):lol: Fick till slut med mig fem polare, krävdes inte alltför mycket uppoffringar. Bara att jag betalar mitt inträde, Richards inträde, Antons inträde och middag till Anton på kvällen. Tattar-vänner! Men jag får i alla fall se MGMT. :unsure:

Vart spelar dom? ser inget om danmark på deras hemsida, kan faktiskt tänka mig att åka till köpenhamn och se dom, åka hem och se dom igen på Debaser, så bra tycker jag att dom är just nu. Behöver ändå en liten semester.

Great Northern - This Is A Problem

[youtube-old]_tzLeI0AglI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag på sånt där humör, när det börjar med att man kollar på videos på Bloc Party från Reading 2007 och sen byter till Winamp och sätter på de bästa låtarna från Silent Alarm för att det inte är högt nog på youtube, man sitter sen och hoppar, spelar trummor, gitarr och dansar i datorstolen. När man till slut, alldeles för sent, lägger sig i sängen har man sjuk tinnitus. Men det är så värt det!

humör, inte humor

viktigt är att man gör allting istället för att plugga historia!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor