Joe Dirt Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 (redigerad) Crossfade - Drown you out [youtube-old]-iA7pqAq0Yc[/youtube-old] Redigerad 13 september, 2008 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 (redigerad) Kalle Baah - Juliette & Romeo Ååååh! Den här låten är underbar! Lyssnade på den när jag gick hem från jobbet idag, och jag rös faktiskt. Om det var för att det var kyligt eller om det beror på låten vet jag inte, men jag vill väldigt gärna tro att det beror på låten. Annars är det intressant, frågar man någon som lyssnar på Kalle Baah vilken låt som är dennes favoritlåt så får man ofta "Ugly Girls", "You are my angel", "Tvivlan" eller "Billie Rude Boy" till svar. Alltså låtar från Natural och Bråda dagar. Stöter man på en som hängt med lite längre så kan man få lite klassiker som svar "Små svarta änglar", "Totalhaverera", "Starka strömmar" eller kanske till och med "Blacka Rasta" från albumet Blacka Rasta. Riktiga hardcores kanske svarar "Rädd", "Jamaica" eller "Simon och Stina". Men det är väldigt få som känner till dessa låtar. Men aldrig, jag kan lova er, aldrig får man en låt från albumet Soon Come till svar. När man sedan nämner det albumet så är det heller inte speciellt många som ens har lyssnat på det. Vilket är otroligt synd då det snittmässigt sett håller mycket högre standard än alla de andra albumet. Visst, ingen av låtarna sticker upp som en riktig topp, så som två - tre låtar i de andra albumen gör. Men alla låtar har en hög nivå, och hela albumet igenom ligger på en hög nivå, utan att någon låt är någon jättehit. Så ni som någonsin har diggat till Kalle Baah: Skaffa Soon Come, och ge albumet två - tre lyssningar. Jag kan garantera att ni kommer tycka att albumet håller lika hög klass som alla andra, som sagt, utan att ha de där stora utstickarna som de andra albumen har. Redigerad 13 september, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 BLOC PARTY - HALO Kan man gifta sig med en låt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 BREAKINGBENJAMIN - Diary of Jane [youtube-old]iTafQnXY5vY[/youtube-old] O ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 BLOC PARTY - HALO Kan man gifta sig med en låt? Den är sjukt bra! Stereophonics - Looks Like Chaplin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jag tycker att vi måste fira sidonumret här! 808 State - 808080808 [youtube-old]EJkOHx8Oedw[/youtube-old] YES!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jag tycker att vi måste fira sidonumret här! 808 State - 808080808 Arctic Monkeys - 505 (+303) Två ackord. TVÅ ACKORD. Och jättebra är den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 The Velvet Underground - After Hours [youtube-old]xH9y8iygrn4[/youtube-old] If you close the door The night could last forever Leave the wine-glass out And drink a toast to never Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Jag letar efter liknande basiga låtar som Lil Wayne - A Millie. Några tips? Redigerad 14 september, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jag letar efter liknande basiga låtar som Lil Wayne - A Millie. Några tips? Basiga och basiga låtar vet jag inte, men lil wayne har några bra låtar. Misunderstood. Mr Carter. Good girl gone bad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 8bit och sånt har jag lite svårt för, men jag har kommit på mig själv med att lyssna på Crystal Castles en del. Halva albumet är ju rätt...eh, men ändå. [youtube-old]ls8SAhfPCGY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 8bit och sånt har jag lite svårt för, men jag har kommit på mig själv med att lyssna på Crystal Castles en del. Halva albumet är ju rätt...eh, men ändå. [youtube-old]ls8SAhfPCGY[/youtube-old] Åh, Crystal Castles är bra. Diggar verkligen Alice Practice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Åh, Crystal Castles är bra. Diggar verkligen Alice Practice. Den låten (i Skins) som gjorde att jag letade upp, den sätter väl åtminstone definitionen av Super Mario på extacy! Och med Skins som serie uppskattade jag nog mest musiken, nu finns det väl inget bättre tillfälle att flika in lite dubstep också. [youtube-old]4XkHzFIWqEc[/youtube-old] Skream - Oskilatah Rätt överhajpad genre i mitt tycke kanske. Redigerad 14 september, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Automatic Loveletter - Hush Fastnade för den redan första gången jag hörde den http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/love/love0033.gif [youtube-old]STkzdgW7ONs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) Oskar Sjöberg och Johannes Brickarp presenterar stolt(?): oj? - Pingisturnering oj@last.fm Gratis nedladdning. oj? - allt vi behöver är konstgräs oj? - gnid gummi mot gummi oj? - självsublimering oj? - tvåstadsångest oj? - rakblad sett snett framifrån Redigerad 15 september, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 The Kooks - Seaside mmmmmm, säger jag bara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 The Kooks - Seaside mmmmmm, säger jag bara! Den är gudomligt bra! Min absoluta Kooks-favorit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 *uppmärksamhetssökande* Zzzzzzzzz.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 *kiss&bajs*Ok............... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 August Burns RED - Composure [youtube-old]3qtk9c6ZGcM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts