Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Kalle Baah - Juliette & Romeo

Ååååh! Den här låten är underbar! Lyssnade på den när jag gick hem från jobbet idag, och jag rös faktiskt. Om det var för att det var kyligt eller om det beror på låten vet jag inte, men jag vill väldigt gärna tro att det beror på låten. :lol:

Annars är det intressant, frågar man någon som lyssnar på Kalle Baah vilken låt som är dennes favoritlåt så får man ofta "Ugly Girls", "You are my angel", "Tvivlan" eller "Billie Rude Boy" till svar. Alltså låtar från Natural och Bråda dagar. Stöter man på en som hängt med lite längre så kan man få lite klassiker som svar "Små svarta änglar", "Totalhaverera", "Starka strömmar" eller kanske till och med "Blacka Rasta" från albumet Blacka Rasta. Riktiga hardcores kanske svarar "Rädd", "Jamaica" eller "Simon och Stina". Men det är väldigt få som känner till dessa låtar.

Men aldrig, jag kan lova er, aldrig får man en låt från albumet Soon Come till svar. När man sedan nämner det albumet så är det heller inte speciellt många som ens har lyssnat på det. Vilket är otroligt synd då det snittmässigt sett håller mycket högre standard än alla de andra albumet. Visst, ingen av låtarna sticker upp som en riktig topp, så som två - tre låtar i de andra albumen gör. Men alla låtar har en hög nivå, och hela albumet igenom ligger på en hög nivå, utan att någon låt är någon jättehit.

Så ni som någonsin har diggat till Kalle Baah: Skaffa Soon Come, och ge albumet två - tre lyssningar. Jag kan garantera att ni kommer tycka att albumet håller lika hög klass som alla andra, som sagt, utan att ha de där stora utstickarna som de andra albumen har. :mf_doof:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, Crystal Castles är bra. Diggar verkligen Alice Practice.

Den låten (i Skins) som gjorde att jag letade upp, den sätter väl åtminstone definitionen av Super Mario på extacy!

Och med Skins som serie uppskattade jag nog mest musiken, nu finns det väl inget bättre tillfälle att flika in lite dubstep också.

[youtube-old]4XkHzFIWqEc[/youtube-old]

Skream - Oskilatah

Rätt överhajpad genre i mitt tycke kanske.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor