Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

The Knife - Silent Shout

Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom!

Hear hear! Väldigt svenskt och osvenskt på samma gång. Och väldigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Knife - Silent Shout

Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom!

Såååå 2006 men ..

kolla kortfilmen "When I Found The Knife" som finns på deras live-DVD. Den är väldigt .. jag vet inte vad.

[youtube-old]AsTynS-NyYU[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar Ascendancy-tiden med Trivium, har aldrig gillat den stil dom har nu! Men låten som Marky postade, det var treevligt growl där mot andra halvan, det gjorde låten!

Edit: Det finns förresten inga musiktips åt mig med band som låter som Trivium lät under Ascendancy tiden?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, skäms nästan lite. Jag tänkte nämligen tipsa om

The Dandy Warhols

Bohemian Like You

(http://uk.youtube.com/watch?v=vK5MC8pa_cY)

och sökte lite i tråden och insåg att jag verkligen är sjukt efter. :confused:

Hur som helst, jag fick fatt på albumet som den här låten är med på, och jag är lite besviken. De andra låtarna håller inte riktigt samma stil/klass som den här. Så jag tänkte fråga er om låtar som är liknande, eller som ni i övrigt tror att jag skulle gilla? :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avenged Sevenfold - Until the End

[youtube-old]g0syloJvkMY[/youtube-old]

Avenged Sevenfold släppte nyss (eller ska släppa) en skiva med B-sides från förra albumet tillsammans med en live-dvd. Denna låt fastnade verkligen direkt hos mig, jävlar vad bra den är. Enligt mig slår den de flesta låtar på skivan och borde lätt ha varit med :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kunna analysera låten, bry mig om text, lyssna igenom flera gånger, men orkar ej. Ur min synvinkel låter det precis som allt annat man gör på bandit. Vill Avenged Sevenfold förmedla ett budskap? Vara nyskapande? Berätta gärna!

Menar du med den här låten eller med alla låtar?

Ett budskap vill de förmedla, dock har jag ingen information om just vad med denna låt. Att vara nyskapande är inget de strävar efter, men de gillar att experimentera mycket med olika stilar (mina gissningar efter att ha sett intervjuet, studio-inspelningar osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wooo! Jag behöver ny musik och nu minsann ska vi se om vi hittar något bra. En del är bara sådant som jag råkat radera bort och en del har jag inte orkat förse mig med sedan omformateringen av datorn. Så runt 1/3 eller aningen mindre har jag redan lyssnat på, men still!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reaching Quiet - She Ain't Gonna Call You Back (Part 1)

[youtube-old]h09DLX-hB1k[/youtube-old]

"gigi" on broadway and "roman holiday."

front page, both coasts in the u.s.a.

"gigi" on broadway and "roman holiday."

top of the marquee, both coasts in the u.s.a.

audrey hepburn.

audrey hepburn.

she ain't gonna call you back.

little miss audrey'll be a big star.

she's off to julliard come fall.

she's opera, you're hip hoppa.

she's got a beau in guatemala.

little miss audrey'll be a big star.

she's off to julliard come fall.

she's opera, you're hip hoppa.

she's got a beau in guatemala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du med den här låten eller med alla låtar?

Ett budskap vill de förmedla, dock har jag ingen information om just vad med denna låt. Att vara nyskapande är inget de strävar efter, men de gillar att experimentera mycket med olika stilar (mina gissningar efter att ha sett intervjuet, studio-inspelningar osv).

Vi kan ju börja med den låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor