Martin-123 Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Slipknot - Snuff [youtube-old]X6CtcsuZVOo[/youtube-old] En av de vackraste låtarna Slipknot någonsin har gjort. Aldrig hört den, men den var skitbra!! Tack för tipset!! Redigerad 11 september, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 The Knife - Silent Shout Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom! Hear hear! Väldigt svenskt och osvenskt på samma gång. Och väldigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 The Knife - Silent Shout Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom! Såååå 2006 men .. kolla kortfilmen "When I Found The Knife" som finns på deras live-DVD. Den är väldigt .. jag vet inte vad. [youtube-old]AsTynS-NyYU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 TRIVIUM - Down from the Sky [youtube-old]EApnhO2OIrw[/youtube-old] Längtar till nya albumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) TRIVIUM - Down from the Sky Trivium, framtidens Metalkungar. Skit bra låt, tycker dock att Kirisute Gomen från kommande plattan Shogun är bättre. En av deras bästa evaaahhr faktiskt. Redigerad 11 september, 2008 av EET FUK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 (redigerad) Jag saknar Ascendancy-tiden med Trivium, har aldrig gillat den stil dom har nu! Men låten som Marky postade, det var treevligt growl där mot andra halvan, det gjorde låten! Edit: Det finns förresten inga musiktips åt mig med band som låter som Trivium lät under Ascendancy tiden? Redigerad 12 september, 2008 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 (redigerad) Los Campesinos! - This Is How You Spell "HAHAHA I've Destroyed The Hopes And Dreams Of A Generation Of Faux-romantics eller Aphex Twin - Windowlicker Redigerad 12 september, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Det finns förresten inga musiktips åt mig med band som låter som Trivium lät under Ascendancy tiden? Första singeln Kirisute Gomen från kommande plattan har tydliga influenser från Ascendancy. En riktig jävlar "In-Your-Face" låt! Trivium - Kirisute Gomen [youtube-old]pYKNm4qMJTc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dark Draction Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Setherial - Hellstorm over the Empyrean. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 (redigerad) Hahaha, skäms nästan lite. Jag tänkte nämligen tipsa om The Dandy Warhols Bohemian Like You (http://uk.youtube.com/watch?v=vK5MC8pa_cY) och sökte lite i tråden och insåg att jag verkligen är sjukt efter. Hur som helst, jag fick fatt på albumet som den här låten är med på, och jag är lite besviken. De andra låtarna håller inte riktigt samma stil/klass som den här. Så jag tänkte fråga er om låtar som är liknande, eller som ni i övrigt tror att jag skulle gilla? Redigerad 12 september, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Avenged Sevenfold - Until the End [youtube-old]g0syloJvkMY[/youtube-old] Avenged Sevenfold släppte nyss (eller ska släppa) en skiva med B-sides från förra albumet tillsammans med en live-dvd. Denna låt fastnade verkligen direkt hos mig, jävlar vad bra den är. Enligt mig slår den de flesta låtar på skivan och borde lätt ha varit med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lobotomerad Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 text Jag skulle kunna analysera låten, bry mig om text, lyssna igenom flera gånger, men orkar ej. Ur min synvinkel låter det precis som allt annat man gör på bandit. Vill Avenged Sevenfold förmedla ett budskap? Vara nyskapande? Berätta gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 12 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2008 Jag skulle kunna analysera låten, bry mig om text, lyssna igenom flera gånger, men orkar ej. Ur min synvinkel låter det precis som allt annat man gör på bandit. Vill Avenged Sevenfold förmedla ett budskap? Vara nyskapande? Berätta gärna! Menar du med den här låten eller med alla låtar? Ett budskap vill de förmedla, dock har jag ingen information om just vad med denna låt. Att vara nyskapande är inget de strävar efter, men de gillar att experimentera mycket med olika stilar (mina gissningar efter att ha sett intervjuet, studio-inspelningar osv). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Wooo! Jag behöver ny musik och nu minsann ska vi se om vi hittar något bra. En del är bara sådant som jag råkat radera bort och en del har jag inte orkat förse mig med sedan omformateringen av datorn. Så runt 1/3 eller aningen mindre har jag redan lyssnat på, men still! http://img357.imageshack.us/img357/4683/musikua9.th.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Reaching Quiet - She Ain't Gonna Call You Back (Part 1) [youtube-old]h09DLX-hB1k[/youtube-old] "gigi" on broadway and "roman holiday." front page, both coasts in the u.s.a. "gigi" on broadway and "roman holiday." top of the marquee, both coasts in the u.s.a. audrey hepburn. audrey hepburn. she ain't gonna call you back. little miss audrey'll be a big star. she ain't gonna call you back. she's off to julliard come fall. she ain't gonna call you back. she's opera, you're hip hoppa. she ain't gonna call you back. she's got a beau in guatemala. she ain't gonna call you back. little miss audrey'll be a big star. she ain't gonna call you back. she's off to julliard come fall. she ain't gonna call you back. she's opera, you're hip hoppa. she ain't gonna call you back. she's got a beau in guatemala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 [youtube-old]VvRtrvNpkkM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 [youtube-old]VvRtrvNpkkM[/youtube-old] Men är det inte Kalan!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Men är det inte Kalan!? Visst är dom ganska lika, men den där snubben kommer från Värmland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lobotomerad Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Menar du med den här låten eller med alla låtar? Ett budskap vill de förmedla, dock har jag ingen information om just vad med denna låt. Att vara nyskapande är inget de strävar efter, men de gillar att experimentera mycket med olika stilar (mina gissningar efter att ha sett intervjuet, studio-inspelningar osv). Vi kan ju börja med den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2008 Oasis - My Big Mouth [youtube-old]LvnyAJZM5YQ[/youtube-old] Brutalt bra låt, och bra pepp inför nya plattan Dig Out Your Soul som ligger och väntar runt hörnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts