Mark Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Silverstein - My Heroine [youtube-old]n6NgUWiU89M[/youtube-old] Har egentligen aldrig gillat Silverstein, men har börjat fatta tycke för dom nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 MGMT - Pieces of What SATAN vad bra den är. Känns som att Oracular Spectacular fortfarande bara växer och växer. Nu lyckats inbilla mig att jag kommer få se dem i höst också, kommer bli sorgligt sen när jag får inse min dumhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 MGMT - Pieces of What SATAN vad bra den är. Känns som att Oracular Spectacular fortfarande bara växer och växer. Nu lyckats inbilla mig att jag kommer få se dem i höst också, kommer bli sorgligt sen när jag får inse min dumhet. Hmm, tänkte tipsa om en MGMT låt jag med. MGMT - Kids [youtube-old]bIEOZCcaXzE[/youtube-old] Jag har lyssnat på skivan i stort sätt sen den kom i våras, den rullar fortfarande mycket i stereon, MP3-spelaren och på jobbet, och det är som Tweak säger, den växer fortfarande. Och deras konsert i höst är nog den jag ser fram emot mest av alla, och ju mer jag tänker på att jag missade Accelerator i somras mer pepp blir jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 MGMT - Pieces of What SATAN vad bra den är. Känns som att Oracular Spectacular fortfarande bara växer och växer. Nu lyckats inbilla mig att jag kommer få se dem i höst också, kommer bli sorgligt sen när jag får inse min dumhet. Hm, låt mig kolla min last.fm... jahaja, 56 spelningar på några veckor. Den är stört bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Babyshambles - Side of the Road Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 JAMIE T - SO LONELY WAS THE BALLAD Lala, har gått och nynnat på den hela dagen. Står fast vid att 'Panic Prevention' är förra årets bästa skiva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Kör ett till tips, bara för att. Easy Star All-Star - Money (feat. Gary "Nesta" Pine & Dollarman) [youtube-old]gVwQzB6JDSk[/youtube-old] Easy Star All-Star gjorde för länge sedan en dubcover på Pink Floyds odödliga "Dark Side of the Moon" med namnet "Dub Side of the Moon" och den här låten är nog bäst. Gissa vad de ersätter kassaapparat-ljudet i början med? Åh, så bra, så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Hmm, tänkte tipsa om en MGMT låt jag med. MGMT - Kids [youtube-old]bIEOZCcaXzE[/youtube-old] Jag har lyssnat på skivan i stort sätt sen den kom i våras, den rullar fortfarande mycket i stereon, MP3-spelaren och på jobbet, och det är som Tweak säger, den växer fortfarande. Och deras konsert i höst är nog den jag ser fram emot mest av alla, och ju mer jag tänker på att jag missade Accelerator i somras mer pepp blir jag. Bästa delen är att jag mailade Vega i Köpenhamn igårkväll, som vi såg Kate Nash på, och tipsade dem om att boka MGMT nu när de ändå var i Stockholm. Fick till svar att de tyvärr redan haft bokningar enda kvällen MGMT kunde spela på, men de berättade att MGMT spelar på ett annat ställe i Köpenhamn den 20 november. Ska nu bara få med mig några vänner så är det fixat! Att dansa till Kids live vore.. ahhh! Dålig nyhet är att jag slängde in någon mening om Bloc Party och Vegas bokningsansvarige berättade att Bloc Party inte turnerar Norden i vinter och vår, så vitt han vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 The Radio Dept. - The Worst Taste In Music. Jag är helt kär. Gah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 Shwayze - Buzzin. [youtube-old]YnziBibOjP4[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2008 (redigerad) Bästa delen är att jag mailade Vega i Köpenhamn igårkväll, som vi såg Kate Nash på, och tipsade dem om att boka MGMT nu när de ändå var i Stockholm. Fick till svar att de tyvärr redan haft bokningar enda kvällen MGMT kunde spela på, men de berättade att MGMT spelar på ett annat ställe i Köpenhamn den 20 november. Ska nu bara få med mig några vänner så är det fixat! Att dansa till Kids live vore.. ahhh! Dålig nyhet är att jag slängde in någon mening om Bloc Party och Vegas bokningsansvarige berättade att Bloc Party inte turnerar Norden i vinter och vår, så vitt han vet. Hoppas du kommer iväg på dom, kan du inte maila Debaser och fråga om dom kan göra undantag om du tar med dig någon över 20 som ser till att du inte dricker, för det är där problemet ligger för dom tror jag, MGMT är på en fredag och då är det 20 år på Debaser. Det funkar ju på Berns, GTApimpen kommer ju in på Primal Scream och det är på en lördag. Och Berns är ju en större nattklubb är Debaser. Dagens lektion...Johnossi - 18 Karat Gold [youtube-old]tnju3KTRh5A&feature[/youtube-old] Redigerad 10 september, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 OF MONTREAL - SUFFER FOR FASHION Tänker på 'Okka' varje gång jag hör den - brukade han säga det, eller så? Riktigt bra låt (och skiva), hursomhelst! [youtube-old]41kLIqW8_o8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Hoppas du kommer iväg på dom, kan du inte maila Debaser och fråga om dom kan göra undantag om du tar med dig någon över 20 som ser till att du inte dricker, för det är där problemet ligger för dom tror jag, MGMT är på en fredag och då är det 20 år på Debaser. Det funkar ju på Berns, GTApimpen kommer ju in på Primal Scream och det är på en lördag. Och Berns är ju en större nattklubb är Debaser. Dagens lektion...Johnossi - 18 Karat Gold [youtube-old]tnju3KTRh5A&feature[/youtube-old] Kan ju alltid kolla upp det, jag åker hellre till Stockholm men när det gäller att dra med kompisar (som jag tror går rätt bra!) är det lättare att locka med Köpenhamn där vi får köpa alkohol och festa. Johnossi's uppträdande på Hultsfred var det svettigaste på hela festivalen, sjukt grymt. Är sugen på Rookiefestivalen i höst som har Johnossi och Markus Krunegård som sina headliners hittills. Ska bli två till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 OF MONTREAL - SUFFER FOR FASHION Tänker på 'Okka' varje gång jag hör den - brukade han säga det, eller så? Riktigt bra låt (och skiva), hursomhelst! [youtube-old]41kLIqW8_o8[/youtube-old] Jag vet att okka har sagt det flera gånger, så du är inte helt fel ute. The Kooks - Tick Of Time. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) Lyssnar nu för första gången på nya superhypen i Storbritannien; Glasvegas. Sjukt fult namn men det känns intressant. Spekuleras i att Metallica släppte sin skiva tidigare där borta bara för att försäkra sig om att Glasvegas debut inte slog deras platta i försäljning. Glasvegas har sålt 100 000 skivor sen den nionde. edit efter tre låtar: Utöver en sjukt konstig stöld av texten till "You are my sunshine" i slutet av första låten låter det bra. Väldigt mycket massivare och tyngre än jag väntade mig. Redigerad 11 september, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 (redigerad) The Hives - Won't Be Long Börjat lyssna en hel del på dom igen. Riktigt jäkla bra! Favoritlåten just nu. [youtube-old]xPVpggvwbFQ[/youtube-old] Redigerad 11 september, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 The Knife - Silent Shout [youtube-old]VxqeRMoYA5g[/youtube-old] Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Slipknot - Snuff [youtube-old]X6CtcsuZVOo[/youtube-old] En av de vackraste låtarna Slipknot någonsin har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 Silverstein - My Heroine [youtube-old]n6NgUWiU89M[/youtube-old] Har egentligen aldrig gillat Silverstein, men har börjat fatta tycke för dom nu! Underbar låt, var helt besatt av den för nåt år sen! "But under your cover is more torture than pleasure, and just past your lips there is more anger than laghter." (kan vara lite fel, skrev från minnet) Måste tipsa om Senses Fail - Family Traditions! Från deras EP för albumet som kommer i oktober. Jag är kär i låten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2008 The Knife - Silent Shout [youtube-old]VxqeRMoYA5g[/youtube-old] Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom! Jag håller med dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts