Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

MGMT - Pieces of What

SATAN vad bra den är. Känns som att Oracular Spectacular fortfarande bara växer och växer. Nu lyckats inbilla mig att jag kommer få se dem i höst också, kommer bli sorgligt sen när jag får inse min dumhet.

Hmm, tänkte tipsa om en MGMT låt jag med.

MGMT - Kids

[youtube-old]bIEOZCcaXzE[/youtube-old]

Jag har lyssnat på skivan i stort sätt sen den kom i våras, den rullar fortfarande mycket i stereon, MP3-spelaren och på jobbet, och det är som Tweak säger, den växer fortfarande.

Och deras konsert i höst är nog den jag ser fram emot mest av alla, och ju mer jag tänker på att jag missade Accelerator i somras mer pepp blir jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGMT - Pieces of What

SATAN vad bra den är. Känns som att Oracular Spectacular fortfarande bara växer och växer. Nu lyckats inbilla mig att jag kommer få se dem i höst också, kommer bli sorgligt sen när jag får inse min dumhet.

Hm, låt mig kolla min last.fm... jahaja, 56 spelningar på några veckor. Den är stört bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ett till tips, bara för att.

Easy Star All-Star - Money (feat. Gary "Nesta" Pine & Dollarman)

[youtube-old]gVwQzB6JDSk[/youtube-old]

Easy Star All-Star gjorde för länge sedan en dubcover på Pink Floyds odödliga "Dark Side of the Moon" med namnet "Dub Side of the Moon" och den här låten är nog bäst. Gissa vad de ersätter kassaapparat-ljudet i början med? :P:lol: Åh, så bra, så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, tänkte tipsa om en MGMT låt jag med.

MGMT - Kids

[youtube-old]bIEOZCcaXzE[/youtube-old]

Jag har lyssnat på skivan i stort sätt sen den kom i våras, den rullar fortfarande mycket i stereon, MP3-spelaren och på jobbet, och det är som Tweak säger, den växer fortfarande.

Och deras konsert i höst är nog den jag ser fram emot mest av alla, och ju mer jag tänker på att jag missade Accelerator i somras mer pepp blir jag.

Bästa delen är att jag mailade Vega i Köpenhamn igårkväll, som vi såg Kate Nash på, och tipsade dem om att boka MGMT nu när de ändå var i Stockholm. Fick till svar att de tyvärr redan haft bokningar enda kvällen MGMT kunde spela på, men de berättade att MGMT spelar på ett annat ställe i Köpenhamn den 20 november. Ska nu bara få med mig några vänner så är det fixat! :P

Att dansa till Kids live vore.. ahhh!

Dålig nyhet är att jag slängde in någon mening om Bloc Party och Vegas bokningsansvarige berättade att Bloc Party inte turnerar Norden i vinter och vår, så vitt han vet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa delen är att jag mailade Vega i Köpenhamn igårkväll, som vi såg Kate Nash på, och tipsade dem om att boka MGMT nu när de ändå var i Stockholm. Fick till svar att de tyvärr redan haft bokningar enda kvällen MGMT kunde spela på, men de berättade att MGMT spelar på ett annat ställe i Köpenhamn den 20 november. Ska nu bara få med mig några vänner så är det fixat! :P

Att dansa till Kids live vore.. ahhh!

Dålig nyhet är att jag slängde in någon mening om Bloc Party och Vegas bokningsansvarige berättade att Bloc Party inte turnerar Norden i vinter och vår, så vitt han vet. :lol:

Hoppas du kommer iväg på dom, kan du inte maila Debaser och fråga om dom kan göra undantag om du tar med dig någon över 20 som ser till att du inte dricker, för det är där problemet ligger för dom tror jag, MGMT är på en fredag och då är det 20 år på Debaser.

Det funkar ju på Berns, GTApimpen kommer ju in på Primal Scream och det är på en lördag. Och Berns är ju en större nattklubb är Debaser.

Dagens lektion...Johnossi - 18 Karat Gold

[youtube-old]tnju3KTRh5A&feature[/youtube-old]

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du kommer iväg på dom, kan du inte maila Debaser och fråga om dom kan göra undantag om du tar med dig någon över 20 som ser till att du inte dricker, för det är där problemet ligger för dom tror jag, MGMT är på en fredag och då är det 20 år på Debaser.

Det funkar ju på Berns, GTApimpen kommer ju in på Primal Scream och det är på en lördag. Och Berns är ju en större nattklubb är Debaser.

Dagens lektion...Johnossi - 18 Karat Gold

[youtube-old]tnju3KTRh5A&feature[/youtube-old]

Kan ju alltid kolla upp det, jag åker hellre till Stockholm men när det gäller att dra med kompisar (som jag tror går rätt bra!) är det lättare att locka med Köpenhamn där vi får köpa alkohol och festa.

Johnossi's uppträdande på Hultsfred var det svettigaste på hela festivalen, sjukt grymt. Är sugen på Rookiefestivalen i höst som har Johnossi och Markus Krunegård som sina headliners hittills. Ska bli två till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar nu för första gången på nya superhypen i Storbritannien; Glasvegas. Sjukt fult namn men det känns intressant. Spekuleras i att Metallica släppte sin skiva tidigare där borta bara för att försäkra sig om att Glasvegas debut inte slog deras platta i försäljning. Glasvegas har sålt 100 000 skivor sen den nionde.

edit efter tre låtar: Utöver en sjukt konstig stöld av texten till "You are my sunshine" i slutet av första låten låter det bra. Väldigt mycket massivare och tyngre än jag väntade mig.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Knife - Silent Shout

[youtube-old]VxqeRMoYA5g[/youtube-old]

Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Silverstein - My Heroine

[youtube-old]n6NgUWiU89M[/youtube-old]

Har egentligen aldrig gillat Silverstein, men har börjat fatta tycke för dom nu!

Underbar låt, var helt besatt av den för nåt år sen!

"But under your cover is more torture than pleasure,

and just past your lips there is more anger than laghter."

(kan vara lite fel, skrev från minnet)

Måste tipsa om Senses Fail - Family Traditions! Från deras EP för albumet som kommer i oktober. Jag är kär i låten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Knife - Silent Shout

[youtube-old]VxqeRMoYA5g[/youtube-old]

Om jag säger att The Knife är ett av dom bästa banden som Sverige har tagit fram, hur många håller med mig då? deras platta Silent Shout tycker jag beskriver bandet i sig också, mycket energi i låtarna och lite "mystiskt". Mästerverk rakt igenom!

Jag håller med dig! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor