P-C Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Intimacy är kanske årets bästa skiva. Dirty Pretty Things gör en besviken, The Kooks är helt okej men inte mer, The Fratellis känns tråkigt men Bloc Party levererar fan alltid. One Month Off är bästa låten. Gitarren i början är . Fasen, pojk - bredda din musiksmak lite! Måste bli fruktansvärt enformigt med tiden. --- The Radio Dept. - Where Damage Isn't Already Done Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Bloc Party - One Month Off Intimacy är kanske årets bästa skiva. Dirty Pretty Things gör en besviken, The Kooks är helt okej men inte mer, The Fratellis känns tråkigt men Bloc Party levererar fan alltid. One Month Off är bästa låten. Gitarren i början är . Heh, andra gången ditt 'Intimacy'-tips hamnar på sista posten på en sida! Själv har jag lyssnat igenom den tre gånger, och... Jag gillar den. Typ. Det känns väldigt Bloc Party-igt, och på många sätt ett naturligt steg från Silent Alarm och A Weekend in the City. Lite röjigare, mindre vinter, mer avvikelser från ramarna för vad man 'får' göra i musik. Tycker jag. Hursomhelst. Desaparecidos - The Happiest Place on Earth Conor Obersts (Bright Eyes) rockigare, men minst lika ångestfyllda sido- projekt, vars enda skiva (Read Music, Speak Spanish) släpptes 2002. Fick två-tre låtar som .mp3or av min bror ungefär vid den tiden, men jag miss- lyckades med att hitta resten av skivan, dessvärre. Nu gick det bättre! Och den är bra, jättebra. Här är en skejt-video med den låten! [youtube-old]VT_rKBCyTT8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 SOULFLY - UNLEASH [youtube-old]VZ3TmZslLQ8[/youtube-old] Soulfly är lätt mitt favoritband just nu. Det är ett sånt jävla röj i Unleash så det inte är klokt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 (redigerad) SOULFLY - UNLEASH [youtube-old]VZ3TmZslLQ8[/youtube-old] Soulfly är lätt mitt favoritband just nu. Det är ett sånt jävla röj i Unleash så det inte är klokt! Typ världens jobbigaste och sämsta metallåten någonsin. Fast 2:20-2:55 är riktigt bra. ------------------------------------- Draconian - Daylight Misery [youtube-old]2BTllwj3SxY[/youtube-old] Redigerad 3 september, 2008 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 (redigerad) Fasen, pojk - bredda din musiksmak lite! Måste bli fruktansvärt enformigt med tiden. Är ju just det jag har gjort i år! Kanske inte så jättemycket dock, och kan liksom inte komma ifrån att Bloc Party är ett av mina absoluta favoritband och att jag älskar deras nya skiva. Bland annat har jag börjat älska Justice, MGMT, Wolf Parade, M83, The Smiths, Sigur Ros, Late of the Pier, Lightspeed Champio, och Okkervil River (och Broder Daniel och Håkan Hellström, haha). Redigerad 4 september, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Drowning Pool ft. Rob Zombie - The Man Without Fear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 (redigerad) The National - Fake Empire Stört bra. Verkligen, så härlig och bra. Lagom vemodig, och den lyckas förmedla den där kän- slan som jag inte kommer på namnet på (vi kall- ar den gutskmod för enkelhetens skull), utan att på något sätt spela uppenbara kort som ångest eller pretentiösitet. [youtube-old]NBujZr20O6M[/youtube-old] Redigerad 4 september, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 (redigerad) Patrick Wolf - The Childcatcher I was still a child when you caught me and tied me to your bed you gave me shoes and pretty clothes and I gave you what I had between my legs Just a rite of passage you held me down and said "I'm gonna be your right of passage so boy you better spread, spread em" [youtube-old]FKmhCq7P9QA[/youtube-old] Hur kan en låt om våldtäkt av barn vara så bra? Tråkigt att den är baserad på något som hände honom själv.. Redigerad 4 september, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Hur kan en låt om våldtäkt av barn vara så bra? Tråkigt att den är baserad på något som hände honom själv.. Kontrar isåfall med Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. En av världens, om inte världens vackraste låt. Och sådana ord använder man inte flyktigt. Också baserad på verkliga händelser; en man vid namn John Wayne Gacy våldtog mördade mellan '72 och '78 trettiotre pojkar och unga män. Åh fy, jag mår illa när jag tänker på det. [youtube-old]otx49Ko3fxw[/youtube-old] His father was a drinker And his mother cried in bed Folding John Wayne's T-shirts When the swingset hit his head The neighbors they adored him For his humor and his conversation Look underneath the house there Find the few living things Rotting fast in their sleep of the dead Twenty-seven people, even more They were boys with their cars, summer jobs Oh my God Are you one of them? He dressed up like a clown for them With his face paint white and red And on his best behavior In a dark room on the bed he kissed them all He'd kill ten thousand people With a sleight of his hand Running far, running fast to the dead He took of all their clothes for them He put a cloth on their lips Quiet hands, quiet kiss On the mouth And in my best behavior I am really just like him Look beneath the floorboards For the secrets I have hid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Kontrar isåfall med Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. En av världens, om inte världens vackraste låt. Och sådana ord använder man inte flyktigt. Också baserad på verkliga händelser; en man vid namn John Wayne Gacy våldtog mördade mellan '72 och '78 trettiotre pojkar och unga män. Åh fy, jag mår illa när jag tänker på det. Jag brukar inte gråta. Men nu är det bra nära.. Underbar låt. Vacker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Mera Roxy Music! The Thrill of It All [youtube-old]q3xWGZZFxx8[/youtube-old] Ibland blir det så bra när allt bara är kaotiskt, det är det som är the thrill of it all! Och i denna hemmasnickrade video får man även se det för tiden kontroversiella LP-skivomslaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Kontrar isåfall med Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. En av världens, om inte världens vackraste låt. Och sådana ord använder man inte flyktigt. Också baserad på verkliga händelser; en man vid namn John Wayne Gacy våldtog mördade mellan '72 och '78 trettiotre pojkar och unga män. Åh fy, jag mår illa när jag tänker på det. Alltså, njäaeh .. rent musikaliskt sett var den faktiskt ganska kass på de flesta sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2008 Division Of Laura Lee - Central Park [youtube-old]3kgfYuu-OsU[/youtube-old] Det har vart tyst Division Of Laura Lee ett tag nu, men nu är dom tillbaka och den första singeln ut från kommande CD:en (för den finns ute som LP redan) Violence Is Timeless tyder på att det kommer bli en bra skiva, dom har skruvat lite men inte allt för mycket på soundet till den här plattan, ser fram emot den som fan, kommer säkert bli en topp 10 kandidat till årets skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Öviksband på uppgång April Divine - Letmego [youtube-old]6AcKA0z6IZQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 PULPA-FIGHTMUSIC THIS IS FIGHTMUSIC - YOU SHOULD FIGHT TO IT! Bästa partylåten på ett tag! PEPP! PEPP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Alltså, njäaeh .. rent musikaliskt sett var den faktiskt ganska kass på de flesta sätt. Hah, gå och lägg dig! Du är bara avis för att jag hittade en bättre barnvåldtäktslåt än dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Hah, gå och lägg dig! Du är bara avis för att jag hittade en bättre barnvåldtäktslåt än dig. Meh, texten var jättepretantiös och generisk, sången osyncad med gitarren, melodin upprepande och tråkigt och han bristning på vissa ord känns bara som en defilibrator som försöker chocka en död fisk till liv igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 PULPA-FIGHTMUSIC THIS IS FIGHTMUSIC - YOU SHOULD FIGHT TO IT! Bästa partylåten på ett tag! PEPP! PEPP! Var kan jag hitta den? Finns inget på Youtube.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Var kan jag hitta den? Finns inget på Youtube.. Vet inte om just det spåret finns där men halva skivan finns på http://www.myspace.com/pulpa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2008 Bullet For My Valentine - Her Voice Resides [youtube-old]wDxf-LfHZqo[/youtube-old] BFMV är faktiskt jävligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts