Kebab Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 YELLE! Fransk electropop är bra grejer, seen live också dårå. edit: ni känner väl igen låten från en viss TV-serie också?! Jag har inte varit inne i den här tråden sedan i maj någon gång, men vad är det som träffar mig som ett slag i ansiktet så fort jag kikar in? En sjukt ösig låt, that's what! Tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Veckor utan internet och sen utan fungerade uTorrent har varit outhärdliga. Har kliat nåt sjukt i öronen. Funnits så mycket jag varit sugen på. Nu jäklar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 kent - dom andra En jättebra låt från ett jättebra album. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Before Their Eyes - Crawling Towards Forgiveness [youtube-old]ShA5E1ez0xc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 WOLF PARADE - LANGUAGE CITY Jag gillar den här skivan, tror jag. Antingen är den jätte- jättebra, eller halvbra, jag har inte bestämt mig än. Det lutar dock mot det förstnämnda, men sån här form av pepp-ångestmusik klarar jag bara av i mindre doser. Dvs. en lyssning igenomlyssning av "At Mount Zoomer" då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Movits! - Äppelknyckarjazz Egentligen borde jag nog säga att nya Mogwai finns ute, men istället så tipsar jag om det här jättehärliga Luleå-bandet. Såg precis att de hade klättrat på trackslistan, blev jeteglad. Såg dem på Luleåkalaset i somras, oerhört härlig musik. Väldigt svårt att placera i en genre... hiphopswingjazz, kanske. Det svänger i alla fall. Älska eller hata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 The Bloc Party - Mercury [youtube-old]rA9fGPBFDFQ[/youtube-old] Först tyckte ja den var repetiv och lite jobbig. Men ack så fel jag hade, den är superb! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 (redigerad) The Bloc Party - Mercury [youtube-old]rA9fGPBFDFQ[/youtube-old] Först tyckte ja den var repetiv och lite jobbig. Men ack så fel jag hade, den är superb! De heter bara Bloc Party. Har du lyssnat något på deras tidigare grejor? M83 - Kim & Jessie Första genomlyssningen, det låter bra. Redigerad 31 augusti, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Raunchy - Wasteland Discotheque [youtube-old]XpDHaUw7LAk[/youtube-old] Movits! - Äppelknyckarjazz Egentligen borde jag nog säga att nya Mogwai finns ute, men istället så tipsar jag om det här jättehärliga Luleå-bandet. Såg precis att de hade klättrat på trackslistan, blev jeteglad. Såg dem på Luleåkalaset i somras, oerhört härlig musik. Väldigt svårt att placera i en genre... hiphopswingjazz, kanske. Det svänger i alla fall. Älska eller hata. Dom där jävla knarkbarnen är på min hatlista. Dom gick ju över sin speltid med en halvtimma. Dom var bra, men jag hatar dom ändå. Machinae Supremacy fick ju bara en 45 minuter på scen pga av det. >: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 De heter bara Bloc Party. Har du lyssnat något på deras tidigare grejor? Absolut! Jag älskar både Silent Alarm och A Weekend in the City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Movits! - Äppelknyckarjazz Egentligen borde jag nog säga att nya Mogwai finns ute, men istället så tipsar jag om det här jättehärliga Luleå-bandet. Såg precis att de hade klättrat på trackslistan, blev jeteglad. Såg dem på Luleåkalaset i somras, oerhört härlig musik. Väldigt svårt att placera i en genre... hiphopswingjazz, kanske. Det svänger i alla fall. Älska eller hata. Jajajajajajaja. Jag älskar dom. När kommer skivan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Jajajajajajaja. Jag älskar dom. När kommer skivan? Jag träffade en av killarna på MAX samma kväll, jag frågade när den skulle komma. Han visste inte säkert, men oktober ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 YELLE! Fransk electropop är bra grejer, seen live också dårå. edit: ni känner väl igen låten från en viss TV-serie också?!Tack. Tack som bara fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 YELLE! Fransk electropop är bra grejer, seen live också dårå. edit: ni känner väl igen låten från en viss TV-serie också?! Hon var grymt bra live trots att någon i publiken luktade eld. FYI så ska jag och Yelle gifta oss när jag blir stor. Det är sant, jag har bestämt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 White Lion - Living On The Edge [youtube-old]pFvreII0C78[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Billy Joel - Sometimes A Fantasy [youtube-old]X163bAYcD1M[/youtube-old] Alltså, måste lyssna på den här låten minst tre gånger om dan. Jäkla tvångstankar, har inte varit såhär illa sen Pappa Betalar. Redigerad 1 september, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Killswitch Engage - My Curse [youtube-old]iPW9AbRMwFU[/youtube-old] Helgrym låt av ett helgrymt band Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) YELLE! Den missade jag! Tusan vad skön! Redigerad 1 september, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Fallen Angels - Crowned in Despair [youtube-old]y_E99QqP8_c[/youtube-old] Känns det igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 En väldigt bra låt av ett ganska okänt band RED - Breathe Into Me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts