Ma__Cipriani Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 Kan inte få nog av Friska Viljor - Arpeggio, underbar låt. Friska Viljor?? Finns det ett band som heter likadant som Ö-viks bästa fotbollsklubb och Backhoppningsklubb? Rätt skön låt förresten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) JAMIET-IFYOUGOTTHEMONEY Kom precis hem från stugan, där familjen arrangerade en rätt fet kräftskiva. Mot småtimmarna togs det fram en gitarr, och jag och min bror gjorde en odödlig version av denna låt, han på sång och jag på gitarr. Blev väldigt lyckat, trots att en tjugotvåårig snorunge från London som spelar alternativ rap-rock säkert är det sista vår femtioplussiga (ålder alltså, inte antal) 'publik' (de som råkade sitta inom hör-radie vid bordet) skulle välja att lyssna på en fin kväll som denna. [youtube-old]hd-rYRYaOhQ[/youtube-old] Redigerad 24 augusti, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 The Cure - Jumping Someone Else's Train Aldrig brytt mig om The Cure särskilt mycket, men Boys Don't Cry-skivan är mysig. [youtube-old]ozh1y7zI0r8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2008 (redigerad) Say Anything - The Church Channel [youtube-old]w3t3ZkGTk0A[/youtube-old] Redigerad 24 augusti, 2008 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You [youtube-old]23PkA3G6NL8[/youtube-old] The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement [youtube-old]dgrRbYnVuvo[/youtube-old] The Last Shadow Puppets - Meeting Place [youtube-old]5JKKUxmVzeM[/youtube-old] Varför har jag inte hört talas om detta innan?! Albumet har ju för fan funnits ute sen April Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Parkway drive - Carrion [youtube-old]dNvOVey0MSs[/youtube-old] Carrion!!!!! In a moment I’m lost Taken from the inside Her eyes take me away Tear me apart from the inside out Did I speak in volumes? But a mass refuse to move Could this ever be the last time? The final time that we take this road Give me the strength to return Return the breath you’ve stolen Give me the means to resist Resist Her heart I’ve broken again Reflections built up on sorrow We’re walking the darkest road And it just got lit with regret In a moment I’ve lost Taken from the inside Her eyes take me away Tear me apart from the inside out Oh From the inside out The inside out We’ve been running blind Now we’re falling through the cracks We’re left running We are running blind Now we’re falling Falling through the cracks Into the world of the dead Her shutting eyes Her shutting eyes They’re shutting eyes want your return Back to the world of the dead In a moment I’ve lost Taken from the inside Her eyes take me away Tear me apart from the inside out My love I left My heart I left With my promise to return A promise to return Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 FOALS-BALLOONS Lyssnar in mig på skivor släppta i år, och här senast Foals 'Antidotes'. Jag menar, bara att sista låten på skivan heter 'Tron' är ju typ jätte- coolt! Såg dem också på Accelerator i somras, där de levererade en gan- ska arg show. Men musikmässigt bra! Helt klart värda att kolla in! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Har lyssnat igenom Sonic Syndicates nya x antal gånger nu, och jag vet inte riktigt. Det fanns några guldkorn men jag är inte helt övertygad. Nej, jag vill tillbaka till gamla Syndicate. Sen stör jag mig på deras hemsida, där dom som alla andra har skrivit nån kommentar som dom fått från nån recension, och dom hade skrivit "Sonic Syndicate have found their own way of Swedish metal". Men vänta lite, dom låter som vilka synthbögar somhelst ju, inte för att det är dåligt, men dom har verkligen inte en helt egen stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2008 Har lyssnat igenom Sonic Syndicates nya x antal gånger nu, och jag vet inte riktigt. Det fanns några guldkorn men jag är inte helt övertygad. Nej, jag vill tillbaka till gamla Syndicate. Sen stör jag mig på deras hemsida, där dom som alla andra har skrivit nån kommentar som dom fått från nån recension, och dom hade skrivit "Sonic Syndicate have found their own way of Swedish metal". Men vänta lite, dom låter som vilka synthbögar somhelst ju, inte för att det är dåligt, men dom har verkligen inte en helt egen stil. "Eden Fire"-Syndicate var lätt deras glansperiod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Tänkte börja peppa inför Metallicas nya album. Metallica - For Whom the Bell Tolls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Megadeth - Peace sells..but who's buying? Youtube Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 (redigerad) Friska Viljor - Old Man !!!!!!!! Myspace Fyfan vad skön! =D=D Redigerad 26 augusti, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Megadeth - Peace sells..but who's buying? Youtube VC-vibbar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Spoon - Rhthm And Soul Deras platta Ga Ga Ga Ga Ga kan mycket möjligt ligga på topp5 när det är dags för summeringen av årets skivor. Spoon - The Underdog. Spoon är genier. Helt underbara. Måste säga att Ga Ga Ga Ga Ga hamnar långt upp på min top-10-2007-lista. Åh! Jag har just upptäckt Spoon (lite för sent), men åh så bra de är. Ett av mina favoritband, absolut. Deras musik är så grymt underbar! Har bara lyssnat på Ga Ga Ga Ga Ga och Kill The Moonlight ännu, men ska lyssna på de andra albumen också. Spoon - The Way We Get By Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Håkan Hellström - Mitt Gullbergs Kaj Paradis Lev! Dansa! Älska! Mmm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Jag har aldrig tänkt på den här låten som så känslosam, men Gwen når verkligen igenom No Doubt - Don't Speak [youtube-old]ULfw9PVqidE[/youtube-old] Sista "Don't tell me cause it..." vid 4:58 gör ju nästan att man tjuter. Och vilken jäkla publik!! Tufft att hon vid 1:15 slutar sjunga för att hon överröstas av publiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 isis - holy tears [youtube-old]rWjhxnVcmgg[/youtube-old] Isis är ett utav världens bästa band inom genren. Gillar ni experimental med lite inslag av doom så är Isis fanimej något för er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Joy Division - Disorder [youtube-old]QrzGpVOPcTI[/youtube-old] Jag hoppas verkligen framtida generationer kommer erkänna den här som den bästa post-punken i historien. Jag har svårt att tänka mig att jag någonsin kommer tröttna på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 THE TING TINGS Det här är ju helmysigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Håkan Hellström - Mitt Gullbergs Kaj Paradis Lev! Dansa! Älska! Mmm! +1 Och: [youtube-old]FAzshaFZOgo[/youtube-old] Nobody does it / Quite the way you dooo / Why d'you have to be so goood? (Inte för att jag har fått mitt hjärta krossat, smulat och matat till duvorna, men...) Av någon anledning har deppona i Radiohead gjort en cover, men skit i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts