Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Paramore - Born For This

Alright, so you think you're ready?

Ok, then you say this with me

Go!

We were born for this

We were born for this

Detta kommer låta hur jävla löjligt och fånigt som helst. Under veckan jag var borta avstog jag från att lyssna på Paramore hela veckan, endast för att försöka komma ur min "besatthet" som jag fått. Det absoluta första jag gjorde när jag kom hem alldeles nyss var att sätta på denna låt. Jag la mig mitt på golvet, blundade och bara lyssnade. Rös till flera gånger för att få gåshud nästa sekund. Jag förstår själv inte hur det är möjligt. Har i hela mitt korta liv aldrig känt så för ett band. En av anledningarna måste vara hennes röst som är helt gudomlig. De flesta gillar dock inte denna musikstil, men för de som gillar det, gillar denna låt extremt mycket. Har sett flera inspelade liveframträdanden när den frasen som jag tidigare qoutade kommer upp. Snacka om livelåt. Insane!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förvänta dig inte allt för mkt, de är rätt tråkiga live :P

Men säg inte så. :D

Nej men det härligaste är faktiskt att man äntligen kan få gå på en konsert igen där man äntligen kan få sjunga med i låtarna. Den senaste var Dirty Pretty Things och det får på något vis inte räknas eftersom det var så pass kort. Annars har man bara stått där och nynnat och sett glad ut. Sen är det alltid kul att undra vafan det kommer bli för något. Helt supermisslyckat och nerkickade från scenen. Enkel rockabillyspelning där det troligtvis kommer vara riktigt bra musik men samtidigt tråkigt. Eller kanske världens jävla raveparty. Det är frågan. Men när var det du såg dom?

Annars tipsar jag om...

Queens of the Stone Age - Medication

För att det trots allt är deras bästa låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men säg inte så. :D

Nej men det härligaste är faktiskt att man äntligen kan få gå på en konsert igen där man äntligen kan få sjunga med i låtarna. Den senaste var Dirty Pretty Things och det får på något vis inte räknas eftersom det var så pass kort. Annars har man bara stått där och nynnat och sett glad ut. Sen är det alltid kul att undra vafan det kommer bli för något. Helt supermisslyckat och nerkickade från scenen. Enkel rockabillyspelning där det troligtvis kommer vara riktigt bra musik men samtidigt tråkigt. Eller kanske världens jävla raveparty. Det är frågan. Men när var det du såg dom?

Annars tipsar jag om...

Way out West förra året, tror jag.

I år är det slutsålt igen! Över 24000 biljetter. Blir nog kul imorgon! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men säg inte så. :P

Annars tipsar jag om...

Som Tweak sa Wow07.

De var inte dåliga på något sätt. Problemet var att de hade noll publikkontakt. De sa hej, spelade sina låtar och gick av scenen. Inget mer, inget mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Tweak sa Wow07.

De var inte dåliga på något sätt. Problemet var att de hade noll publikkontakt. De sa hej, spelade sina låtar och gick av scenen. Inget mer, inget mindre.

Låter som en "Enkel rockabillyspelning där det troligtvis kommer vara riktigt bra musik men samtidigt tråkigt". Nej men allvarligt så är det ganska synd på ett så pass bra band. Även fast man inte kräver att sångaren ska snacka med publiken konstant så är det ju ändå någonting man faktiskt gör. Fast skitsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag gillar Coldplay. Vilken skiva ska jag införskaffa för att få en bra "start"?

Den första. För på den första kan man lyssna på Yellow och det räcker faktiskt.

Grejen är att när man har hört Yellow kanske tre eller fyra gånger så kommer man älska den otroligt mycket. När man sedan hör allting annat efter det kommer det låta segt, tråkigt, jobbigt och ganska dåligt. Så då kommer man sitta kvar där och fortsätta lyssna på Yellow tills man kommit upp i sisådär åtta till tio gånger. Då har man sen tröttnat på Coldplay. Sen finns det ingen idé att lyssna på bandet längre.

Den vägen tog jag. Jag är hyfsat nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Robyn - Cobrastyle (Live on Late Show with David Letterman)

[youtube-old]UiXnstxTG_Y[/youtube-old]

Jag har alltid tyckt att Robyn har vart lite av en tönt, gjort töntig musik, töntigt beteende, men sen fick jag höra USA-releasen av hennes senaste skiva, där hon gjort om dom flesta låtar till lite mer "uppåt" mer fart i, jobbar med många bra artister som Teddybears, Kleerup, Lykke Li och några till och helt plötsligt har blivit en cool brud, cool musik, coolt beteende.

Tycker dessutom att hennes version av Cobrastyle är bättre än Teddybears.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Robyn - Cobrastyle (Live on Late Show with David Letterman)

[youtube-old]UiXnstxTG_Y[/youtube-old]

Jag har alltid tyckt att Robyn har vart lite av en tönt, gjort töntig musik, töntigt beteende, men sen fick jag höra USA-releasen av hennes senaste skiva, där hon gjort om dom flesta låtar till lite mer "uppåt" mer fart i, jobbar med många bra artister som Teddybears, Kleerup, Lykke Li och några till och helt plötsligt har blivit en cool brud, cool musik, coolt beteende.

Tycker dessutom att hennes version av Cobrastyle är bättre än Teddybears.

Jag tycker precis som du på alla punkter! Har också upptäckt Robyn på senare dar i.o.m. releasen av nygamla skivan. Hett tips är senaste avsnittet av Kobra där de följer henne under de hektiska dagarna när hon lanserade i USA nu, det var då hon gästade Letterman och man får se mer klipp ifrån det. Intressanta intervjuer och bra musik!

Kobra.Intervju.Robyn.SWEDISH.PDTV.XVID-CLASSIC

Ett annat hett tips är att se henne live, jävligt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker precis som du på alla punkter! Har också upptäckt Robyn på senare dar i.o.m. releasen av nygamla skivan. Hett tips är senaste avsnittet av Kobra där de följer henne under de hektiska dagarna när hon lanserade i USA nu, det var då hon gästade Letterman och man får se mer klipp ifrån det. Intressanta intervjuer och bra musik!

Kobra.Intervju.Robyn.SWEDISH.PDTV.XVID-CLASSIC

Ett annat hett tips är att se henne live, jävligt bra!

Aa ska kolla in kobra, tack.

Såg typ 20 min av henne live på Mosebacke i slutet av Maj, det var riktigt bra, trodde hon skulle spela mer i Sthlm men det var tydligen hennes enda spelning i sthlm under sommaren.

Kan ju dock gissa att hon kommer att joina Snoop Dogg på scenen på Berns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor