Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Det där lät ju bara som ett random emo-band från USA. :/ Lät ju inte alls som Sonic.

Precis, det är det jag menar. Jag hade stora förhoppningar på nya albumet när jag hörde Jack of Diamonds, nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Hoppas detta är den enda "dåliga" låten på Love and other Disasters

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boris och the jeltsins är ett musikprojekt grundat på frustration och förakt mot svenssonlivets vardagstristess. Med gitarrer som gevär, trumpinnar som släggor och stämmor vassa som butterflys kämpar bandet mot kvinnomisshandel, främlingsfientlighet, usla arbetsvillkor och systemet som maktapparat. Bandet bildades sommaren 06 när tre vithyade män från övre medelklassen insåg vilka redan förutbestämda öden dom hade att gå till mötes. Men, med musiken som vapen bestämde de sig för att ta upp kampen mot den vidriga och konservativa bakgrund de hade gemensamt.

Visst låter det intressant? Lät oväntat bra på Emmaboda men det kan ha varit bara för att det var live. Får se om jag gillar det nu. http://www.myspace.com/borisochthejeltsins

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, det är det jag menar. Jag hade stora förhoppningar på nya albumet när jag hörde Jack of Diamonds, nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Hoppas detta är den enda "dåliga" låten på Love and other Disasters

Ska jag vara ärlig så tror jag all musik på kommer låta sådär RIXFM/Mix Megapol-vänligt. Första skivan var helt OK! Andra skivan var tok för fjortis så jag vågar inte ens tänka mig hur illa den kommande skivan kommer bli. :innocent: Känns som att SS kommer bli mer Takida 2.0.

Edit: Kan väl passa på och tipsa om riktigt bra musik istället. :naughty:

Before the Dawn - Disappear

[youtube-old]g2T4ziq7InQ[/youtube-old]

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Whitest Boy Alive - Don't Give Up

Just nu känns det som att TWBA är det enda jag vill lyssna på. Åh.

Give me a reason to stay constantly ignored

I don't think I can

Give me an angle that I haven't tried before

Not from where I stand

A guarantee for being honestly compaired

Could not be found

You want to live when life is sakenly unfair

Stick around

Don't give up

Don't give up

Don't give up

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

caliban - the awakening.

[youtube-old]IM6fEUzmakE[/youtube-old]

Att jag inte tipsat om denna låt tidigare förundrar mig, Caliban är världens bästa Metalcore-band och detta är världens bästa låt. Denna ska lyssnas på en mörk novemberkväll i ensamhet, men jag tjuvstartar lite nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom precis fram till att min bror egentligen skulle spela trummor i Takida, men han tackade nej och därför har dom trummisen som dom har nu. Hah, fult.

Dessutom, om nån av er har lyssnat på Destynation tidigare, och gillat vad ni hört, så tro mig, deras kommande, sjukt bra. Sitter och lyssnar igenom fyra låtar nu, bror mixar albumet så jag har låtarna på datorn. SJUKT BRA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor