R2D2 Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Waffles har ju bara en promo med Heartbeat, en låt (inkl. instrumentell och radio-edit). Kan man ju inte kalla skiva. Jag ser även denna: Late of the Pier - Fantasy Black Channel (Advance) [2008/MP3/V2(VBR)] (Scene) (ja, det är ett releasenamn) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 Jag ser även denna: Late of the Pier - Fantasy Black Channel (Advance) [2008/MP3/V2(VBR)] (Scene) (ja, det är ett releasenamn) Oj, jag var lite trög där. Nu laddar jag ner det bara för det, fast jag inte lyssnar på indie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) Odd Nosdam - clouded. En fin låt som är sådär typisk herr Madson som Odd-låtarna är. (ni får gärna tycka om och tacka för tipset) [youtube-old]gjymwuJeHKM[/youtube-old] oerhört stort skrivfel Redigerad 28 juli, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Oj, jag var lite trög där. Nu laddar jag ner det bara för det, fast jag inte lyssnar på indie! Kanske inget du kommer gilla, men svängigt är det! Fullt av slidegitarrliknande syntsaker vilket jag är svag för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Men vad väntar du på egentligen? Har inte jag gett dig waffles-inbjudan? Hittade den inte först. Vid sökning på Late of the pier kom den ej upp, var tvungen att söka på bara pier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 all the people who taught my card tricks are dying, i've been trying to steal my grandfather's handsome from old photographs - there is no grace in act fi-ihive! WHY? - Act five Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 AFASI & FILTHY - 1990 NÅNTING [youtube-old]SNnVqTZP3Ig[/youtube-old] Helt otroligt bra live! BACK IN THE DAYS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Cute Is What We Aim For - There's A Class For This [youtube-old]4sWHg4IJDjk[/youtube-old] Indie(rock?) är underbart. Speciellt när man har ett namn på bandet som bara är älskvärt. Jag noterar även att sångaren ser ut som våran kära (pinsamt, men nu kommer jag inte ihåg namnet), han med ett träd samt regn som avatar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Indie(rock?) är underbart. Det där, indierock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Det där, indierock? Jag kan inte musikstilar såååå bra P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Det där är pappa betalar-rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Det där är pappa betalar-rock. Snarare american pie-rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Collegepunk/collegerock skulle jag kalla det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 (redigerad) Wolf Parade - Shine A Light MGMT - Kids The Smiths - Frankly Mr Shrankly INDIE! Redigerad 28 juli, 2008 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Spelmusiksrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Cute Is What We Aim For - There's A Class For This Indie(rock?) är underbart. Speciellt när man har ett namn på bandet som bara är älskvärt. Jag noterar även att sångaren ser ut som våran kära (pinsamt, men nu kommer jag inte ihåg namnet), han med ett träd samt regn som avatar Spamsnuten! Förövrigt, Mnemic - Ghost är väldigt bra industrial metal. Gå och lyssna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 AFASI & FILTHY - 1990 NÅNTING Helt otroligt bra live! BACK IN THE DAYS! Fina grejer! Afasi & Filthy - Jobb [youtube-old]A6T-2qkWysE[/youtube-old] Bra text: Refr x2: Allting kommer lösas och bli bättre igen Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm Och vi tror vi strävar mot samma mål Men när man tittar på dig är det bara all you! Vers: Många dom låter strömmen föra dom fram Av olika anledningar ligger vissa på soffan andra får ett jobb och dom flesta dom gör vad dom kan Så nu går man ut gymnasiet och ekonomin den är lika med noll Och så pluggar man vidare inte för att man vill, bara för att det inte finns några jobb Eller så jobbar man svart japp mellan morgon och natt Kanske till och med kvällar och helger med massa tur kan man få sej en rast Man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd Refr x2. Vissa förknippar sin arbetssituation med välbehag Och pratar om jobb som nånting som dom gör sej förtjänta av På sätt och vis är det väl rätt och riktigt men Dom som kvalificerar för samma sak och dom letar efter samma jobb men dom heter Muhammed i efternamn dom får sticka hem I landet med om största varmaste öppnade famnar Röstar man fram att endast vissa ska bli kramade mjukt Det finns platser på vägen där vissa av löftena stannar Och det gör att man får forsätta va arbetslös eller slava som djur Allting kommer lösas och bli bättre igen... x2 Dom lägger fram förslag efter den franska modellen Att du kan anställas utan några som helst tryggheter och sparkas på fläcken (va, va? meeen) Ett litet jobb i ditt lilla liv jag menar vad är det? Välkommen till ditt nya tidsfördriv hälsningar AUC Och så tycker dom mest att man bara klagar och gnäller Vanliga människor utan plats i vårat vardagssamhälle Men man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd! Refr x2: Allting kommer lösas och bli bättre igen Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm Och vi tror vi strävar mot samma mål Men när man tittar på dig är det bara all you! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Fina grejer! Afasi & Filthy - Jobb Ja, den är också skön. Tyckte att de var bra förut, men efter Piteå Dansar och Ler så har de verkligen blivit en utav mina favoriter. Var nog en av de mer röjigare spelningarna jag var på under de 2 dagar jag var där. Allsången under "1990 Nånting" gav mig verkligen gåshud! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 AFASI & FILTHY - 1990 NÅNTING SNnVqTZP3Ig Helt otroligt bra live! BACK IN THE DAYS! Fina grejer! Afasi & Filthy - Jobb A6T-2qkWysE Bra text: Refr x2: Allting kommer lösas och bli bättre igen Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm Och vi tror vi strävar mot samma mål Men när man tittar på dig är det bara all you! Vers: Många dom låter strömmen föra dom fram Av olika anledningar ligger vissa på soffan andra får ett jobb och dom flesta dom gör vad dom kan Så nu går man ut gymnasiet och ekonomin den är lika med noll Och så pluggar man vidare inte för att man vill, bara för att det inte finns några jobb Eller så jobbar man svart japp mellan morgon och natt Kanske till och med kvällar och helger med massa tur kan man få sej en rast Man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd Refr x2. Vissa förknippar sin arbetssituation med välbehag Och pratar om jobb som nånting som dom gör sej förtjänta av På sätt och vis är det väl rätt och riktigt men Dom som kvalificerar för samma sak och dom letar efter samma jobb men dom heter Muhammed i efternamn dom får sticka hem I landet med om största varmaste öppnade famnar Röstar man fram att endast vissa ska bli kramade mjukt Det finns platser på vägen där vissa av löftena stannar Och det gör att man får forsätta va arbetslös eller slava som djur Allting kommer lösas och bli bättre igen... x2 Dom lägger fram förslag efter den franska modellen Att du kan anställas utan några som helst tryggheter och sparkas på fläcken (va, va? meeen) Ett litet jobb i ditt lilla liv jag menar vad är det? Välkommen till ditt nya tidsfördriv hälsningar AUC Och så tycker dom mest att man bara klagar och gnäller Vanliga människor utan plats i vårat vardagssamhälle Men man ska väl inte klaga antar jag för vårt land är ju tryggt Aldrig krig, knappt nån svält - men fan inget anställningsskydd! Refr x2: Allting kommer lösas och bli bättre igen Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm Och vi tror vi strävar mot samma mål Men när man tittar på dig är det bara all you! Ja, den är också skön. Tyckte att de var bra förut, men efter Piteå Dansar och Ler så har de verkligen blivit en utav mina favoriter. Var nog en av de mer röjigare spelningarna jag var på under de 2 dagar jag var där. Allsången under "1990 Nånting" gav mig verkligen gåshud! Och här går jag omkring och tror att jag är smått ensam om att tycka att det här faktiskt är bra musik. Underbart är vad det är! Dock måste jag meddela en tråkig sak.. Jag har bara 1990 Nånting som instrumentell version Jag började gråta när jag upptäckte att jag itne kunde hitta en vanlig hederlig version Någon får gärna förse mig med den riktiga versionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2008 Och här går jag omkring och tror att jag är smått ensam om att tycka att det här faktiskt är bra musik. Underbart är vad det är! Dock måste jag meddela en tråkig sak.. Jag har bara 1990 Nånting som instrumentell version Jag började gråta när jag upptäckte att jag itne kunde hitta en vanlig hederlig version Någon får gärna förse mig med den riktiga versionen Du trodde att du var ensam om att tycka om svensk hiphop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts